F-16 Fighting Falcon (General Dynamics/Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 580
18 535
113
Érdekes utólagos javításnak tűnik ennek a görög gépnek a hátsó kabinteteje.

6.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 163
81 020
113
2022. május 11-én a 175. vadászszázad F-16C Fighting Falcon (88-0480) repülőgépe balesetet szenvedett a Sioux Falls-i repülőtéren (SD).

A Falcon túlfutott a repülőtér déli oldalán lévő 15-ös kifutópályán. Az incidens akkor történt, amikor a pilóta egy rutin kiképzési küldetésről tért vissza. A pilóta nem sérült meg. A baleset okát a Légi Nemzeti Gárda által meghatározott ideiglenes bizottság fogja kivizsgálni.

USA_175th_FS_F-16C_mishap.jpg


 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 163
81 020
113
Taiwanese F-16 jet crash lands at Honolulu airport with minor damage, no injuries

An F-16A fighter that belonged to Taiwan had a nose gear accident while landing at Honolulu’s airport on Jun. 6.
The tail number was 93-0817 and was assigned to the 21st Fighter Squadron in the United States where Taiwan had a training detachment at Luke Air Force Base. The jet was apparently being flown back to Taiwan to upgrade to the V standard. The pilot was aware of the nose landing gear failure and had used the barrier engagement to land the aircraft.

 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 735
66 350
113
"...In 1990-91, an early F-16B Block 15 at Edwards had a PW229 installed for flight test. The forward engine mount had not been beefed up for the increased weight of the PW229, restricting the aircraft to a 7.5 G load factor.

This aircraft was a beast. During low altitude high Q performance testing at 500 ft above sea level on the range west of Pt. Mugu, the test pilot could not hold the 800 KCAS Max AB Test point, with the aircraft continuing to accelerate even while pulling to the 7.5 G limit..."
 
M

molnibalage

Guest
"...In 1990-91, an early F-16B Block 15 at Edwards had a PW229 installed for flight test. The forward engine mount had not been beefed up for the increased weight of the PW229, restricting the aircraft to a 7.5 G load factor.

This aircraft was a beast. During low altitude high Q performance testing at 500 ft above sea level on the range west of Pt. Mugu, the test pilot could not hold the 800 KCAS Max AB Test point, with the aircraft continuing to accelerate even while pulling to the 7.5 G limit..."
Ebben olyan nagy meglepi nincs. Ez az F-16A és 5000 lábon.
800 KCAS 500 lábon az M1.2
A Ps = 0 M1.2-nél 50% keró és 2xAIM-9-cel 7G-s vonalon van. 5000 méteren.
Szóval, ha engem kérdezel, ezt az eredeti F-16A is tudta...

Persze azért kérdés, hogy akkor hány fok volt és mivel Edwards eleve 2100 ft magasságon van, akkor ez már 3000 közeli.
De lényeg a lényeg, ez nem ordító eltérés az alap A-hoz képest. Igen, tudom, a B nehezebb és nagyobb légellenállása is.
1cLQwoD.png
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 735
66 350
113
Ha az ember riadt már fel éjszaka álmából, hogy miért nem követte a szárnyfelület az F-16-os tömegnövekedését, vagy, hogy a japán Mitsubishi F-2-esnek miért voltak (és vannak) strukturális prblémái a szárnyaival, mi volt az eredeti design koncepció a GD-nél az F-16 Agile Falcon esetében, akkor itt van egy jó kis diskurzus a témában, még 2007-ből datálható topik kezdéssel: