F-16 Fighting Falcon (General Dynamics/Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 862
80 399
113
Ma volt Norvégiában az utolsó készültség adás F-16-ossal...

271479866_5373003636060491_6468054895335165715_n.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 862
80 399
113
WASHINGTON, January 12, 2022

The State Department has made a determination approving a possible Foreign Military Sale to the Government of Greece of Follow-on Support for F100-PW-229 Engine Maintenance and related equipment for an estimated cost of $233 million. The Defense Security Cooperation Agency delivered the required certification notifying Congress of this possible sale today.

The Government of Greece has requested to buy parts and services to support follow-on depot level maintenance and sustainment of F100-PW-229 engines to include spare, repair parts, and accessories; repair and return services; publications and technical documentation; U.S. Government and contractor engineering, technical, and logistical services; and other related elements of logistical and program support. The overall total estimated value is $233 million.

This proposed sale will support the foreign policy and national security objectives of the United States by helping to improve the security of a NATO ally, which is an important partner for political stability and economic progress in Europe.

The proposed sale will improve Greece’s capability to meet current and future threats by providing greater depth of repair capability for engines on their F-16 Block 52+/52+ Advanced aircraft, sustaining their weapon system, and improving aircraft capability rates. Greece has demonstrated a continued commitment to modernizing its military and will have no difficulty absorbing this additional sustainment support into its armed forces.

The proposed sale of these services will not alter the basic military balance in the region. There are no principal contractors for this proposed sale. There are no known offset agreements proposed in connection with this potential sale.

Implementation of this proposed sale will not require the assignment of any additional U.S. Government or contractor representatives outside the United States.

There will be no adverse impact on U.S. defense readiness as a result of this proposed sale.

This notice of a potential sale is required by law. The description and dollar value is for the highest estimated quantity and dollar value based on initial requirements. Actual dollar value will be lower depending on final requirements, budget authority, and signed sales agreement(s), if and when concluded.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 862
80 399
113
M

molnibalage

Guest
"Az F-16N Viper nemcsak lehetővé tette a TOP GUN számára, hogy szimulálja a jelenlegi negyedik generációs fenyegetéseket, hanem lehetővé tette számukra, hogy egyetlen repülőgépen szimulálják az iskola által elképzelt összes fenyegetést."

Hogyan választotta ki a TOP GUN az F-16N Viper-t, amely képes volt a MiG-17, MiG-21, MiG-23, MiG-29 és Szu-27 szimulálására is?
Na a cikkben említett metódusokkal F-16CJ supplementet használva azért megnézném, hogy mennyire volt OP az F-16N a MiG-17 és 21 szerepében és azt, hogy mennyivel volt mondjuk a horizontális gyorsulása rosszabb a 23-asnál.
Ha ehhez valaki összeszedni a keleti gépekét, akkor mellétehetem a nyugatit.
Talán még videó is lehetne belőle.. ;)
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and borisz
M

molnibalage

Guest
Van róla hivatalos infó, hogy végül miért nem valósult meg a futómű-borítólemezhez rögzített rakétepilon?
Tipikusan olyan dolognak tűnik, amit legalább a Block 60 -ba érdemes lett volna beépíteni.
Nem tudom.
A 2020 áprilisában betett videókon is pislogtam.
1977-ben szárny alatti Sparrow teszek és mások is voltak benne.

Innen.

Arra nem is lett volna szükség.
Ha csak az F-16 ADF-en valósággá váló AIM-7F ment vona a 3/7-es pontra, akkor egészen máshogy festett volna a MiG-29 vs F-16 a hh alatt...
 
T

Törölt tag 1945

Guest

Mondjuk itt is csak az AIM-7 függesztését, hatását a gép repülési jellemzőire, illetve a leválását tesztelték.
Ezután jött volna ugye a lokátor kifejlesztése, ami célba is tudja vezetni a rakétát a cél alávilágításával, és az meg nyilván annyiba került volna, hogy inkább végül mellőzték.
 
  • Tetszik
Reactions: bel and fishbed
M

molnibalage

Guest
Mondjuk itt is csak az AIM-7 függesztését, hatását a gép repülési jellemzőire, illetve a leválását tesztelték.
Ezután jött volna ugye a lokátor kifejlesztése, ami célba is tudja vezetni a rakétát a cél alávilágításával, és az meg nyilván annyiba került volna, hogy inkább végül mellőzték.
Szerintem is ezt történt.
Eufemisztikusan meg rádobták a "doktrína" címkét. :D

Ez meg amit videón megmutattam.
Totál elvi, de döbbenetes, hogy megy.

Egy 7,5 tonnás gépen 4 tonna bomba, 18 db Mk-82-es .
Rajta 4 tonna bomba

VkMOGOH.png
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 074
33 185
113
Nem tudom.
A 2020 áprilisában betett videókon is pislogtam.
1977-ben szárny alatti Sparrow teszek és mások is voltak benne.

Innen.

Arra nem is lett volna szükség.
Ha csak az F-16 ADF-en valósággá váló AIM-7F ment vona a 3/7-es pontra, akkor egészen máshogy festett volna a MiG-29 vs F-16 a hh alatt...
Azt hiszem,a navalizált 16hoz csinálták a kisérleteket.
Vought V1600
vought-v1601.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 687
65 880
113
Ez az F-16D block 50-es át lett építve F-16V standardra. Klassz a festése, de ennél szembeötlőbb, hogy mintha eltűnt volna az F-16C/D gépek egyik jellegzetessége, a függőleges vezérsíkok tövénél található kés antenna.

file.php


Már olyan vélekedéseket is hallani, hogy a jelentősen túlárazott F-15EX helyett talán az F-16V programot kéne inkább megnyomni, amíg az amúgy feltartóztathatalan F-35A teljesen el nem terjed az amerikai fegyveres erőknél (USAF és ANG)
 
M

molnibalage

Guest
Ez az F-16D block 50-es át lett építve F-16V standardra. Klassz a festése, de ennél szembeötlőbb, hogy mintha eltűnt volna az F-16C/D gépek egyik jellegzetessége, a függőleges vezérsíkok tövénél található kés antenna.

file.php


Már olyan vélekedéseket is hallani, hogy a jelentősen túlárazott F-15EX helyett talán az F-16V programot kéne inkább megnyomni, amíg az amúgy feltartóztathatalan F-35A teljesen el nem terjed az amerikai fegyveres erőknél (USAF és ANG)
Ennek bőven lenne értelme.
A 150 milliós F-15EX első batch értelme 0 volt.
Azóta se rendeltek többet, de akkor se lenne.
Átmeneti időszakra új gépet venni hülyeség, Főleg ennyiért.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 862
80 399
113
WASHINGTON, February 3, 2022

The State Department has made a determination approving a possible Foreign Military Sale to the Government of Jordan of F-16 C/D Block 70 Aircraft and related equipment for an estimated cost of $4.21 billion. The Defense Security Cooperation Agency delivered the required certification notifying Congress of this possible sale today.


The Government of Jordan has requested to buy twelve (12) F-16 C Block 70 aircraft; four (4) F-16 D Block 70 aircraft;

twenty-one (21) F100-GE-129D engines or F100-PW229EEP engines (16 installed, 5 spares);
twenty-one (21) Improved Programmable Display Generators (iPDG) (16 installed, 5 spares); twenty-one (21) AN/APG-83 Active Electronically Scanned Array (AESA) Scalable Agile Beam Radars (SABR) (16 installed, 5 spares); twenty-one (21) Modular Mission Computers (MMC) 7000AH (16 installed, 5 spares); twenty-seven (27) LN-260 (or equivalent) Embedded Global Positioning System (GPS) Inertial Navigation Systems (INS) (EGI) with Selective Availability Anti-Spoofing Module (SAASM) and Precise Positioning Service (PPS) (16 installed, 11 spares);
six (6) AN/AAQ-33 Sniper Advanced Targeting Pods (ATP);

thirty-one (31) Link 16 Low-Volume Terminals (for aircraft and ground stations) (26 installed, 5 spares); seventy-two (72) LAU-129 launchers (64 installed, 8 spares); twenty-one (21) M61A1 Vulcan cannons (16 installed, 5 spares); four hundred two (402) FMU-139 or FMU-152 Joint Programmable fuzes; one hundred (100) KMU-556 Joint Direct Attack Munition (JDAM) tail kits for 2,000LB GBU-31; one hundred two (102) KMU-572 JDAM tail kits for 500LB Laser JDAM GBU-54; one hundred (100) MAU-209 Computer Control Group (CCG) for Paveway II (PWII) GBU-10; one hundred two (102) MXU-651 Air Foil Group (AFG) for 2,000LB PWII GBU-10; one hundred (100) MAU-210 Enhanced Computer Control Group (ECCG) for 500LB Enhanced Paveway II (EP II) EGBU-49; one hundred three (103) MXU-650 Air Foil Group (AFG) for 500LB EP II EGBU-49; two hundred (200) MK-84 or BLU-117 (or equivalent) bomb bodies; two hundred four (204) MK-82 or BLU-111 (or equivalent) bomb bodies; six (6) MK-82 inert bombs; and two (2) MAU-169 Computer Control Group (CCG) trainers.

Also included are AN/ARC-238 radios; AN/APX-126 or equivalent Advanced Identification Friend or Foes (AIFF) with Combined Interrogator Transponder (CIT); Joint Helmet Mounted Cueing System II (JHMCS II) or Scorpion Hybrid Optical-based Inertial Tracker (HObIT) helmet mounted displays; AN/ALQ-254 Viper Shield or equivalent Integrated Electronic Warfare (EW) systems; AN/ALE-47 Countermeasure Dispenser Systems (CMDS); KY-58M Cryptographic Devices; KIV-78 Cryptographic Devices; Simple Key Loaders (SKLs); Joint Mission Planning System (JMPS) or equivalent; PGU-28 High Explosive Incendiary (HEI) ammunition; PGU-27 training ammunition (non-HEI); ARD-446 impulse cartridges; ARD-863 impulse cartridges; BBU-36 impulse cartridges; BBU-35 impulse cartridges; MK-124 smoke flares; MJU-7/B flare cartridges L463 or MJU-53 or equivalent; Common Munitions Built-in-Test (BIT) Reprogramming Equipment (CMBRE); ADU-891 adapters for CMBRE; DSU-38 laser sensors for Laser JDAM GBU-54; Cartridge Actuated Device/Propellant Actuated Devices (CAD/PAD); BRU‐57 bomb racks; MAU‐12 bomb racks and TER‐9A triple ejection racks;

other chaff and flare, ammunition, and pylons; launcher adaptors and weapons interfaces; fuel tanks and attached hardware; travel pods; aircraft and weapons integration, test, and support equipment; electronic warfare database and mission data file development; precision measurement and calibration laboratory equipment; secure communications; cryptographic equipment; precision navigation equipment; aircraft and personnel support and test equipment; spare and repair parts; repair and return services; maps, publications, and technical documentation; studies and surveys; classified/unclassified software and software support; personnel training and training equipment; facilities and facility management, design and/or construction services; U.S. Government and contractor engineering, technical and logistics support services; and other related elements of logistical and program support. The estimated total cost is $4.21 billion.

This proposed sale will support the foreign policy and national security objectives of the United States by helping to improve the security of a Major Non-NATO Ally that is an important force for political stability and economic progress in the Middle East.

The proposed sale will improve Jordan’s capability to meet current and future threats by ensuring continued interoperability with U.S. and coalition forces. These aircraft will modernize the Jordanian fighter aircraft fleet and support operational requirements associated with regional U.S.-coalition goals, such as countering violent extremist organizations, countering malign state and non-state actors, and border defense. Jordan will have no difficulty absorbing this equipment into its armed forces.

The proposed sale of this equipment and support will not alter the basic military balance in the region.

The principal contractor will be Lockheed Martin, Greenville, South Carolina. There are no known offset agreements proposed in connection with this potential sale.

Implementation of this proposed sale will require the assignment of fewer than twenty (20) U.S. contractor representatives to Jordan for a duration of thirty-six (36) months to support secure storage requirements of critically controlled assets and provide on-site contractor logistics support.

There will be no adverse impact on U.S. defense readiness as a result of this proposed sale.

This notice of a potential sale is required by law. The description and dollar value is for the highest estimated quantity and dollar value based on initial requirements. Actual dollar value will be lower depending on final requirements, budget authority, and signed sales agreement(s), if and when concluded.