F-16 Fighting Falcon (General Dynamics/Lockheed Martin)

"Aviation Week was recently invited to fly on a test flight of the U.S. Air Force’s Auto-ICAS (Automatic Integrated Collision Avoidance System), the world’s first combined air and ground collision avoidance system for combat aircraft."

http://aviationweek.com/icas
 
UAE says it will pay Lockheed Martin $1.6 billion to upgrade 80 of its F-16s to the latest standard.

https://www.thenational.ae/business...-uae-deal-amid-arabian-gulf-tensions-1.675177

A Block 60-at mire lehet még upgradelni?
Block 70-re, ami még nem valósult meg. F-35 szerű display, újabb generációs AESA radar, újabb vontatott csali, új integált ECM. A gépek egy részén képesség megtartáshoz is terveznek új eszközöket, mert a régi supportja megszűnik, ilyen változtatások is szükségessé válhatnak, mert pl. 20+ éves CPU-t lehet, hogy ma már nem gyárt senki. Az AIM-120 gyártásánál pár hónapos hír, hogy emiatt új CPU (?) kell.
 
Ilyenkor elgondolkozom azon hogy mi a bánatnak akarnak ezek szu-35 venni ilyen Scifi képességekekl felruházott f-16 mellé?
A "diverzifikilás" címszó alatt korropció és pénzecske a zsebekbe, politikai kapcsolatok, stb. A világ már csak ilyen. Számtalan ország a világon nagyon meg van egyetlen fő típussal is, mert hazározott elképzelésük van arról, hogy a világ melyik részéhez tartoznak.
 
Ha van pénzed, akkor álljon a légierőd több lábon. Amcsik, oroszok, akármikor embargózhatják az alkatrész utánpótlást, sőt az F-35 esetében már olyan elméletek is napvilágot láttak, hogy az amcsi központból, küldenek valamit a gépeidre, és fel sem tudsz velük szállni.. Ott szinte online kapcsolat van szinte a gép és Fort Worth között. (minusz Izrael, mert hát ők kibulizátk ezt is, hogy ne legyen)..
Hasonló ez mind a nagy légitársaságot. Nagyon sokan vegyesen vesznek Airbust és Boeinget, nehogy egy típushiba miatt, leálljon az egész társaság, ha racionálisan néhány típussal csinálják, akkor növeli a biztonságot, és nem terheli feleslegesen a logisztikát és az üzemeltetést. (Most nem egy indiai kaotikus állományú légierőről gondolok.. A bibi, hogy akik amcsi gépet üzemeltetnek, azoknak nehéz orosz és viszont akik orosz, azoknak amcsi gépeket együtt üzemeltetni megfelelő támogatással, mert mindkét nemzet biztonsági okokból azt mondja, hogy ezek megmutatják az ellenségnek a mi cuccainkat, tehát nem kapják meg X-et és Y-t..
 
Ha van pénzed, akkor álljon a légierőd több lábon. Amcsik, oroszok, akármikor embargózhatják az alkatrész utánpótlást, sőt az F-35 esetében már olyan elméletek is napvilágot láttak, hogy az amcsi központból, küldenek valamit a gépeidre, és fel sem tudsz velük szállni.. Ott szinte online kapcsolat van szinte a gép és Fort Worth között. (minusz Izrael, mert hát ők kibulizátk ezt is, hogy ne legyen)..
Hasonló ez mind a nagy légitársaságot. Nagyon sokan vegyesen vesznek Airbust és Boeinget, nehogy egy típushiba miatt, leálljon az egész társaság, ha racionálisan néhány típussal csinálják, akkor növeli a biztonságot, és nem terheli feleslegesen a logisztikát és az üzemeltetést. (Most nem egy indiai kaotikus állományú légierőről gondolok.. A bibi, hogy akik amcsi gépet üzemeltetnek, azoknak nehéz orosz és viszont akik orosz, azoknak amcsi gépeket együtt üzemeltetni megfelelő támogatással, mert mindkét nemzet biztonsági okokból azt mondja, hogy ezek megmutatják az ellenségnek a mi cuccainkat, tehát nem kapják meg X-et és Y-t..
A Ryanair meg egyféle típust üzemeltet az egész A320 családból...
 
A Ryanair meg egyféle típust üzemeltet az egész A320 családból...

A Ryanair az egy low cost légitársaság. Egészen más a működési elve mint egy nagy légitársaságnak. Ha olvasol híreket, akkor láthattad hogy most nagyon elrontották a pilóták szabadságolását és simán töröltek több ezer járatot az év végéig. Utána meg elkezdtek nagyon durván akciózni nagyon olcsó jegyekkel.
De ha megnézed pl. a Lufthansát vagy más nagy légitársaságot, akkor ott azért van típusdiverzifikáció.
 
De ha megnézed pl. a Lufthansát vagy más nagy légitársaságot, akkor ott azért van típusdiverzifikáció.
Persze, mert interkont repülést bajosan csinálsz B737-800-zal...
Azt nézd meg, hogy adott hatótávolság és szállító kapacitásra alkalmaznak-e két azonos kategóriájú gépet.
 
Persze, mert interkont repülést bajosan csinálsz B737-800-zal...
Azt nézd meg, hogy adott hatótávolság és szállító kapacitásra alkalmaznak-e két azonos kategóriájú gépet.

A Lufthansának van A380-asa, B747-ese, A330-asa, A340-ese, B767-ese, B-777-ese is, ha csak a hosszútávú járatokat nézzük. Ha a rövidtávú járatokat nézzük az egész Lufthansa csoportra nézve, akkor a Brussels Airlinesnál még Szuhoj Superjet is van.

De ez itt a HTKA.hu-n elég offtopik, szerintem hagyjuk az utasszállító gépeket.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci
B-737-800 long haul
Air Fiji FJ821. Honolulu - Nadi
5 089 km, 6 óra 23 perc
https://www.flightradar24.com/data/flights/fj821#f81ba73
image.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci
A Lufthansának van A380-asa, B747-ese, A330-asa, A340-ese, B767-ese, B-777-ese is, ha csak a hosszútávú járatokat nézzük. Ha a rövidtávú járatokat nézzük az egész Lufthansa csoportra nézve, akkor a Brussels Airlinesnál még Szuhoj Superjet is van.

De ez itt a HTKA.hu-n elég offtopik, szerintem hagyjuk az utasszállító gépeket.
(OFF) Lufthansának nincs 767-ese, 777-ese is csak cargo egyenlőre. (ON)