F-16 Fighting Falcon (General Dynamics/Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Kigyulladt ma egy belga F-16

jNDQ8wu_1vk.jpg

Florennes air base - update

It is reported that a probably clumsy fault of a technician resulted in the explosion at Florennes air base (Belgium), resulting in a write-off of Belgium Air Force (BAF) F-16AM FA128.

In a nearby hangar, positioned at the extension of the flight line, a technician was working on a F-16. By accident, the six-barrels 20mm Vulcan M61A-1 canon of that F-16 was activated. Apparantly, the canon was loaded and some bullets hit the FA128. This aircraft was was just fueled and prepared together with another F-16 for an upcoming afternoon sortie. By the impact of the 20mm bullets, FA128 exploded instantly and damaged two other F-16s. Extremely lucky, nobody got killed, one technician incurred hearing impairment.

The Belgian Aviation Safety Directorate started an investigation. The Belgian Air Force has some 25 F-16s left now."
 
  • Tetszik
Reactions: szuvorov and csakb

csakb

Well-Known Member
2014. március 2.
394
651
93
Florennes air base - update

It is reported that a probably clumsy fault of a technician resulted in the explosion at Florennes air base (Belgium), resulting in a write-off of Belgium Air Force (BAF) F-16AM FA128.

In a nearby hangar, positioned at the extension of the flight line, a technician was working on a F-16. By accident, the six-barrels 20mm Vulcan M61A-1 canon of that F-16 was activated. Apparantly, the canon was loaded and some bullets hit the FA128. This aircraft was was just fueled and prepared together with another F-16 for an upcoming afternoon sortie. By the impact of the 20mm bullets, FA128 exploded instantly and damaged two other F-16s. Extremely lucky, nobody got killed, one technician incurred hearing impairment.

The Belgian Aviation Safety Directorate started an investigation. The Belgian Air Force has some 25 F-16s left now."


Aztak..a! :eek:
 

wankel

Well-Known Member
2016. december 23.
891
3 942
113
https://htka.hu/2018/04/05/halalos-balesetet-szenvedett-a-thunderbirds-egyik-gepe/

A vizsgálóbizottság megállapította, hogy egy 5 másodperces eszméletvesztés okozta Stephen Del Bagno őrnagy halálos kimenetelű balesetét a Thunderbirds F-16-osával ez év április 4-én. Pozitív G hatású manőverből váltott egy negatív 8,56 G manőverbe és ez okozta a kiesést. A szakértők szerint két másodperc szünetre lett volna szükség a két elem között.
https://www.businessinsider.com/air...tent=topbar&utm_term=desktop&referrer=twitter
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
M

molnibalage

Guest
https://htka.hu/2018/04/05/halalos-balesetet-szenvedett-a-thunderbirds-egyik-gepe/

A vizsgálóbizottság megállapította, hogy egy 5 másodperces eszméletvesztés okozta Stephen Del Bagno őrnagy halálos kimenetelű balesetét a Thunderbirds F-16-osával ez év április 4-én. Pozitív G hatású manőverből váltott egy negatív 8,56 G manőverbe és ez okozta a kiesést. A szakértők szerint két másodperc szünetre lett volna szükség a két elem között.
https://www.businessinsider.com/air...tent=topbar&utm_term=desktop&referrer=twitter
Negatív 8G...???
A cikkbe beleolvasva nem ezt látom. Blackout az nem negatívnál van. A gép nem is képes annyira szerintem aerodinamikailag és a FCS is tutira korlátozna, mert -5,5G plafon.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
M

molnibalage

Guest
Kis preview.

hobe2Qu.png


Ilyesmi diagramokkal lesz teli az új cikk összehasonlításhoz a 3. és 4. gen gépek között vagy ami éppen belefér és értelmezhető. Repteljesítmény számokban és azok értelmezésével, hogy ez mit is jelent. Hatósugár is sanszosan terítéken lesz.

A fenti diagramhoz kellett szöszölve számolgatni ezt-azt, F-16CJ 6 db AAM + ECM pod póttartályok nélkül 50% és 100% belső tüzelőanyaggal. Ehhez lesz még téve az, hogy fent van a két pótos és 50% és 100% belső.

A többi gépnél ilyen rugalmasság sajnos nemigen fér bele...

F-16CJ az alap, azt F-16A Block 1-15-tel összevetem és ehhez mérek minden más gépet. F-15, F-14A/B, némi F-4E, F-5 és talán F-104 egy villanásnyira. Túloldalon limitált módon MiG-29 9.12.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator and fip7
T

Törölt tag 1945

Guest
The Slovak Republic has requested a possible sale of

- fourteen (14) F-16 Block 70/72 V configuration aircraft;
- sixteen (16) F-16 F110 General Electric or F100 Pratt & Whitney engines (MDE);
- fifteen (15) M61 A1 Vulcan 20mm Guns (MDE);
- sixteen (16) APG-83 Active Electronically Scanned Array (AESA) Radars (MDE);
- fourteen (14) Modular Mission Computers (MDE);
- fourteen (14) LINK-16 (MIDS-JTRS) secure communication systems (MDE);
- sixteen (16) LN260 EGI Embedded Global Positioning System Inertial Navigation Systems (EGI) (MDE);
- fourteen (14) Joint Helmet Mounted Cueing Systems (MDE);
- fourteen (14) Improved Programmable Display Generators (iPDGs) (MDE);
- thirty (30) AIM-120C7 air-to-air missiles
- one hundred (100) AIM-9X air-to air missiles;
- twelve (12) AIM-9X Captive Air Training Missiles,
- two (2) AIM-120C7,
- twenty-four (24) AIM-9X additional guidance units;
- two hundred twenty-four (224) each Computer Control Groups and Airfoil Groups for GBU-12 Paveway II 500lb Guided Bomb Kits;
- twenty (20) Enhanced Computer Control Groups for Enhanced Paveway II (GBU-49);
- one hundred fifty (150) KMU-572F/B Guidance Kits for Joint Direct Attack Munition (JDAM) 500lb Guided Bomb (GBU-38);
- sixty (60) LAU-129 Guided – Missile Launchers;
- thirty-six (36) MK-82 or BLU-111 500 lb Inert Fill Bomb;
- four hundred (400) MK-82 or BLU-111 500 lb Bomb Bodies;
- four hundred (400) FMU-152 Joint Programmable Fuzes;
- six (6) AN/AAQ-33 Sniper Pods
- fourteen (14) Joint Helmet Mounted Cueing System II
- fourteen (14) AN/ALQ-213 Electronic Warfare Management Systems
- sixteen (16) AN/ALQ-211 Advanced Integrated Defensive Electronic Warfare Suites
- sixteen (16) AN/ALE-47 Countermeasure Dispensers
- Advanced Identification Friend or Foe (AIFF)
- Secure Communications and Cryptographic Appliques
- Joint Mission Planning System (JMPS)
- ground training device (flight simulator)
- Electronic Combat International Security Assistance Program (ECISAP) support
- software and support
- facilities and construction support
- spares and repair/replace parts
- personnel training and training equipment
- publications and technical documentation
- missile containers
- DSU-38A/B Illuminated Target Detector (GBU-54)
- munition support and test equipment
- aircraft and munition integration and test support
- studies and surveys
- U.S. Government and contractor technical, engineering and logistical support services

The estimated total cost is $2.91 billion.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
T

Törölt tag 1945

Guest
Kis preview.

hobe2Qu.png


Ilyesmi diagramokkal lesz teli az új cikk összehasonlításhoz a 3. és 4. gen gépek között vagy ami éppen belefér és értelmezhető. Repteljesítmény számokban és azok értelmezésével, hogy ez mit is jelent. Hatósugár is sanszosan terítéken lesz.

A fenti diagramhoz kellett szöszölve számolgatni ezt-azt, F-16CJ 6 db AAM + ECM pod póttartályok nélkül 50% és 100% belső tüzelőanyaggal. Ehhez lesz még téve az, hogy fent van a két pótos és 50% és 100% belső.

A többi gépnél ilyen rugalmasság sajnos nemigen fér bele...

F-16CJ az alap, azt F-16A Block 1-15-tel összevetem és ehhez mérek minden más gépet. F-15, F-14A/B, némi F-4E, F-5 és talán F-104 egy villanásnyira. Túloldalon limitált módon MiG-29 9.12.

És a Szu-27Sz?
Esetleg exMN MiG-21bisz, MiG-23MF?
 
M

molnibalage

Guest
És a Szu-27Sz?
Esetleg exMN MiG-21bisz, MiG-23MF?
Nincs elég adatom összehasonlításhoz, konkrétan szinte semmim nincs az orosz gépekről. Az F-16-ost is megcsinálni sok idő, nemhogy még a többi. Ha társszerzőként beszáll bárki, szívesen veszem.

Még az összes többi nyugati gép esetén is csak limitált összehasonlítás menne ehhez képest.
 

Septimus

Well-Known Member
2018. november 22.
270
1 554
93
Valaki tudna linkelni nekem képet F-16 Block 60 vagy Block 70-ről, CFT NÉLKÜL? A világ egyik legszebb repülője volt, erre csináltak belőle egy ronda púpos sivatagi tevét. :( Egyáltalán mi szükség van a CFT-re? Mi a baj a 3db felfüggeszthető, szükség esetén ledobható drop tankkal? Jól tudom, hogy a CFT valamennyire mindig csökkenti a manőverezőképességet, sebességet, G-terhelhetőséget?
 
M

molnibalage

Guest
Valaki tudna linkelni nekem képet F-16 Block 60 vagy Block 70-ről, CFT NÉLKÜL? A világ egyik legszebb repülője volt, erre csináltak belőle egy ronda púpos sivatagi tevét. :( Egyáltalán mi szükség van a CFT-re? Mi a baj a 3db felfüggeszthető, szükség esetén ledobható drop tankkal? Jól tudom, hogy a CFT valamennyire mindig csökkenti a manőverezőképességet, sebességet, G-terhelhetőséget?
Azért szükséges a CFT a repülési teljesítmény kárára, ami miatt az F-35A belső kapacitás akkora, amekkora. Rájöttek, hogy igen fontos faktor harcászati szempontból a hatósugár és CAP idő, messze felülírja a világbajnok repülési teljesítményt. A gép belső/teljes kapacitás arányát változtatja meg akkor is, ha eldobod a póttankot. A légellenállása egy CFT-nek valahol kb. egy AIM-9 és egy AIM-7 rakéta közötti mértékben növeli meg a gép légellenállását és a szuperszonikus repülés is sokkal inkább lehetséges azokkal, mint póttartályokkal, amik sokkal jobban elrontják a gép hullámellenállását.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 748
66 444
113
Azért szükséges a CFT a repülési teljesítmény kárára, ami miatt az F-35A belső kapacitás akkora, amekkora. Rájöttek, hogy igen fontos faktor harcászati szempontból a hatósugár és CAP idő, messze felülírja a világbajnok repülési teljesítményt. A gép belső/teljes kapacitás arányát változtatja meg akkor is, ha eldobod a póttankot. A légellenállása egy CFT-nek valahol kb. egy AIM-9 és egy AIM-7 rakéta közötti mértékben növeli meg a gép légellenállását és a szuperszonikus repülés is sokkal inkább lehetséges azokkal, mint póttartályokkal, amik sokkal jobban elrontják a gép hullámellenállását.

Ez igaz az F-15-re, de ha jól tudom, a 16-osnál nem ez a kép. Ott a CFT-k nagyon lerontják a szuperszonikus repülési jellemzőket. Az indiai tesztpilóták véleménye szerint legalábbis. A lengyelek felől mást hallani.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 748
66 444
113
Valaki tudna linkelni nekem képet F-16 Block 60 vagy Block 70-ről, CFT NÉLKÜL? A világ egyik legszebb repülője volt, erre csináltak belőle egy ronda púpos sivatagi tevét. :( Egyáltalán mi szükség van a CFT-re? Mi a baj a 3db felfüggeszthető, szükség esetén ledobható drop tankkal? Jól tudom, hogy a CFT valamennyire mindig csökkenti a manőverezőképességet, sebességet, G-terhelhetőséget?

Viszont én korábban láttam egy képet az arizonia UAE block 60-asról CFT nélkül, csak nem találom.
Kárpótlásul íme az F110GE132-es repülő próbapadja, azaz egy block 30-as, amit ezzel szereltek fel. A "fastest Viper ever" - ahogy a pilóták nevezték, elképesztő tolóerő/tömeg aránnyal bírt a tesztek során.
Volt még emellé egy átalakított, kicsivel nehezebb block 50-es D is, amit a Lockheed bérelt a tesztek idejáre az USAF-tól. Ez utóbbival még demót is repültek Forth Worth-ben, de arról a repülésről se láttam soha videót, csak pár fotót.

http://www.f-16.net/f-16-news-article691.html

acw.jpg