F-22 Raptor (Lockheed Martin,USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 626
18 727
113
A tető is sérült, valószínűleg csak nem akarják, hogy tele menjen porral, fene tudja, hogy milyen pollenekkel az orruk, torkuk.
 
  • Tetszik
Reactions: jani22

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Vagy hogy a sok gyapot szigetelest ne tudozzek feleslegesen. Lehet nem is kifejezetten a gep miatt van rajtuk a maszk hanem azert ami a gepen es korulotte van... /en speciel salakgyapotra tippelek uveggyapottal ennyire szennyezett helyen nem szivesen soprogetnek roviduljuba...
 

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 329
2 379
113
Úgy tudom,hogy a bevonat mérgezőaz F-35-nél kritérium is volt a bevonat egyszerűbb kezelhetősége.

Van még 1 megfejtés. A gépen a tetőből kiszabadult szálas szigetelő anyag van (valamilyen kőzet gyapot), az ellen is KELL maszk amikor dolgoznak vele. Itt nálunk is amikor kemence szigetelést javítanak, kötelező a maszk viselése kőzet gyapot használatakor....
 

kacsacsor

Well-Known Member
2015. március 15.
16 676
22 371
113
Ha volt már, akkor elnézést.

Hasra szállt F-22.
http://www.airforcemag.com/Features...-Data-Causing-F-22-to-Slide-on-Its-Belly.aspx
11162018%20F22%20runway.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 738
82 165
113
Az F-22 pilóták nem megfelelő módon szállnak fel...

"On Apr. 20. 2018, an F-22A assigned to the 90th Fighter Squadron had failed to take off and the jet slid about 6,514 feet down the runway before coming to a stop. Investigators determined that the pilot had incorrect Takeoff and Landing Data (TOLD) for the take off and he failed to apply any corrections to the incorrect TOLD. He had prematurely retracted the landing gear while the jet had insufficient speed to maintain level flight.

The board also found that other F-22 pilots are rotating their aircraft during take off at a lower speed than that calculated by the TOLD. And there is an organizational acceptance to this incorrect technique.

Investigators also found that the F-22 community is overconfident in the aircraft’s ability to take off due to the high thrust generated by the engines. This lead to a decreased emphasis on the take off data."


https://www.kunsan.af.mil/News/Arti...n-2018-naval-air-station-fallon-f-22a-mishap/




 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 808
67 006
113
A hatalmas teljesítmény repfegyelmezetlenségre csábít, de ez biztos, hogy csak a hajózó állomány sara? Ott is vannak felelős elöljárók meg az ő karrierjük.

Arthur 'Bud' Holland alezredes és az ő B-52-ese jut eszembe. Az is egy kiemelt, elsővonalas technika volt, akkor még fontos ugródeszkának számító beosztásokkal, meg most a Raptor századoknál-ezredeknél is jó pontokat szerezhet az ember, ha az ő parancsnoksága alatt nincs lepapírozott fegyelmi ügy. Aztán tessék, itt van ez a jelentés.
De legalább van jelentés!
 
M

molnibalage

Guest
A hatalmas teljesítmény repfegyelmezetlenségre csábít, de ez biztos, hogy csak a hajózó állomány sara? Ott is vannak felelős elöljárók meg az ő karrierjük.

Arthur 'Bud' Holland alezredes és az ő B-52-ese jut eszembe. Az is egy kiemelt, elsővonalas technika volt, akkor még fontos ugródeszkának számító beosztásokkal, meg most a Raptor századoknál-ezredeknél is jó pontokat szerezhet az ember, ha az ő parancsnoksága alatt nincs lepapírozott fegyelmi ügy. Aztán tessék, itt van ez a jelentés.
De legalább van jelentés!
Hát basszus, pontosan ez az eset jutott eszembe, amikor rendszerszintű probléma van és felülről sem lépnek oda, mert odafent is bűzlik a fej.
Meg a Légi katasztrófák könyv, ahol az egyik kivizsgáló mondta azt, hogy nincsenek új balesetek, csak feledékeny emberek. Ez volt 30 éve.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 486
16 387
113
Erről a hírról tud valaki egy kicsit többet? 2017-ben nyilatkozta Col. Thomas Coglitore, ACC’s chief of the Air Superiority Core Function Team and Next Generation Air Dominance.:

"USAF is on the hook to provide Congress with a report on how much it would cost to upgrade to full combat capability the 60 or so F-22s used for training. Senior service officials say they like the idea, but as a practical matter, it would be difficult to implement and costly to maintain."

Nem találok uatlást ebből lett-e valami, folyamatban van, vagy visszautasították-e.
 
M

molnibalage

Guest
Erről a hírról tud valaki egy kicsit többet? 2017-ben nyilatkozta Col. Thomas Coglitore, ACC’s chief of the Air Superiority Core Function Team and Next Generation Air Dominance.:

"USAF is on the hook to provide Congress with a report on how much it would cost to upgrade to full combat capability the 60 or so F-22s used for training. Senior service officials say they like the idea, but as a practical matter, it would be difficult to implement and costly to maintain."

Nem találok uatlást ebből lett-e valami, folyamatban van, vagy visszautasították-e.
Én sem. Viszont szükségszerű a potenciális ellenfelek mennyiségi és minőségi fejlődése miatt. Iszonyatosan kevés az F-22A - F-15C Golden Eagle flotta együtt is.
 

therob

Well-Known Member
2012. december 26.
925
256
63
Most olvastam, hogy Tyndall F-35 bázis lesz 2023-tól, a Raptorokat pedig a három másik bázis kapja.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 940
113
Ez miről szól?

WU Jian Qi, ingénieur en chef du groupe CETC, confirme qu'un radar métrique a détecté et tracé le parcours d'un F-22 à une distance de 450 km en 2013, alors qu'aucun d'autres radars chinois ne le voyaient. Aujourd'hui ces radars métriques couvrent la totalité des zones côtières

DvNxBgkWsAEGDNL.jpg

DvNw3LUW0AEVBfZ.jpg
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 486
16 387
113
Ez miről szól?

WU Jian Qi, ingénieur en chef du groupe CETC, confirme qu'un radar métrique a détecté et tracé le parcours d'un F-22 à une distance de 450 km en 2013, alors qu'aucun d'autres radars chinois ne le voyaient. Aujourd'hui ces radars métriques couvrent la totalité des zones côtières

DvNxBgkWsAEGDNL.jpg

DvNw3LUW0AEVBfZ.jpg

Csak a szokásos F-22 le van győzve baromság. Nagyjából az orosz csodaradarral van egy szinten a hírértéke.
Elvileg folyamatosan követték 450 (!) kilométer ttávolságban 2013-ban. Persze. Gondolom elment célt repülni nekik olyan helyre, amit előtte az RC-135-ösök nem szaglászatak körbe...
Az, hogy egy cég főmérnöke beszél, az már magában a reklám bizonyítéka.
 
M

molnibalage

Guest
Csak a szokásos F-22 le van győzve baromság. Nagyjából az orosz csodaradarral van egy szinten a hírértéke.
Elvileg folyamatosan követték 450 (!) kilométer ttávolságban 2013-ban. Persze. Gondolom elment célt repülni nekik olyan helyre, amit előtte az RC-135-ösök nem szaglászatak körbe...
Az, hogy egy cég főmérnöke beszél, az már magában a reklám bizonyítéka.
Nagyon emléleti esetben el lehet képzelni ekkora észlelési távolságot, ahol az RCS 1 m2 nagyságrendben van. Ez kb. akkor, ha a kínai partok előtt fel-alá korzózik a gép, de ettől még egyetlen SAM és vadászgép sem tud dolgozni rá. A 450 km távolság még sima 4++ gépek ellen is elég szemráncoltató érték. Az Sz-400-nál is a 380 km-es HMZ több m2-es RCS-ű célra vonatkozik és nem harcászati vadászgépekre van CM méretű célokra.
 
M

molnibalage

Guest
F-35-sel mögöttük nem mindegy? o_O
Nem. Ha ötvenszer nem lett elmagyarázva, akkor egyszer sem. Az F-22-őt a repülési teljesítménye vadászgépként egészen máshova pozicionálja, mint az F-35A-t még akkor is, ha harcászati avionika és néhány más téren az utóbbi korszerűbbnek tekinthető.