Antikvárium,80as évek haditechnikai kiadványai.Forrást kérnék akkor...
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Antikvárium,80as évek haditechnikai kiadványai.Forrást kérnék akkor...
Arzenál 83(oh,boldog gyerekkor),na ez még megvan a vitrinben.Ebben (is) még torlósugarasként fejlesztett perspektivikus gaz imperialista szerkezetként szerepel.(valaki igazán feltehetné a netre ezeket a régi irásokat,nosztalgiázni.Bár a tisztak könyvtára sorozat sok része még ma is alkalmazható elvi,harcászati tudást rejt)Forrást kérnék akkor...
Fogalmazzunk úgy, hogy az akkori források pontossága igen gyenge. Simán lehet, hogy összekeverték mással. 1983-ban már megvolt az első AIM-120 tesztlövészet...Arzenál 83(oh,boldog gyerekkor),na ez még megvan a vitrinben.Ebben (is) még torlósugarasként fejlesztett perspektivikus gaz imperialista szerkezetként szerepel.(valaki igazán feltehetné a netre ezeket a régi irásokat,nosztalgiázni.Bár a tisztak könyvtára sorozat sok része még ma is alkalmazható elvi,harcászati tudást rejt)
Meg sok volt a késés,a dezinformáció,vagy csak simán összekeverték az AAAM.mel.De más irások is azt irták,hogy az AMRAAM első koncepciótervei még torlósugaras hajtóművel számoltakFogalmazzunk úgy, hogy az akkori források pontossága igen gyenge. Simán lehet, hogy összekeverték mással. 1983-ban már megvolt az első AIM-120 tesztlövészet...
https://en.wikipedia.org/wiki/AIM-120_AMRAAM#/media/File:AIM-120_first_kill.jpg
Arzenál-82. 5 éves voltam és apám megvette nekem, hogy legyen mit nézegetni. A fotók, de különösen a két oldalas festmények teljesen beszippantottak. Nagyon sokat forgattam, azóta érdekel a haditechnika. Azért ez nem feltétlen egészséges...
Szárazfőldi haderővel foglalkozó rész.Anno megvolt az összes,de már csak a 83 és a 85ös.Arzenál-82. 5 éves voltam és apám megvette nekem, hogy legyen mit nézegetni. A fotók, de különösen a két oldalas festmények teljesen beszippantottak. Nagyon sokat forgattam, azóta érdekel a haditechnika. Azért ez nem feltétlen egészséges...
És nemtudnád közkincsé tenni?Mondjuk pdf formátumban.Legalább a nosztalgia kedvéért......Bár mint ismeretterjesztő könyvek,szerintem egyáltalán nem voltak rosszak.Haditechnika évkönyvek voltak inkább szakmaiak,meg a tisztek könyvtára sorozat.1-2 még azokbol is megvan.Tipusknyv sorozatbol is megvan még 3Nekem mindegyik megvan.
Mint hogy a MiG-21bisz Csr üzemben lenyomja az F-16-ost?
Pont ezért érzem reménytelennek az orosz légierő jelenlegi fejlesztéseit.
1999-ben egy holland F-16AM szedett le szerb csúcs export MiG-29-est.
Jelenleg a holland légierő 85db F-35-öst szerez be...
csak ezert regisztraltam hogy erre tok hulyesegre irjak..
szerb CSUCS mig 29 ????
gyerunk mar..ez elvileg komoly forum kellene hogy legyen.
a szerb migek eppen hogy elavult szarok voltak.
1987ben erkeztek ide szerbiaba, 1996 ban kellet volta a nagyjavitas (800 ora utan), ami persze elmaradt.
kozzben szankciok, alketresz potlas = 0.
lassuk csak hogy is szerepeltek ezek a CSUCS migek:
arizanov migje - kinyifant a radar felszalas utan.
kulacin - leloves utan panaszkodot hogy a radar nem dolgozott rendesen, a feltesei nem hittek neki.
milutinovic migje - elment a radio, az nap 2 mig kellet volna hogy felszaljon, de lefujtak a felszalast, a kolegaja megalt ez meg mivel nem volt radiokapcsolat felszalt, mikor vegre meglett a radio es szoltak hogy menjen visza mar meszi volt. csak a nis-i repuloter volt a legkozzelebbi, eltalaltak es katapultalt, mai napig azt mondja hogy a szerbek foldrol szedtek le kub-al.
peric es radosavljevic - olvastam azt amit peric meselt arrol a naprol. o volt az akit a boszniaiak zavargaztak. neki felszalas utan a radar csodot mondot a masiknak meg a besugarzas jelzo.
aprilis 6. boro zoraja - sikerult felszalni, es tuzelni is probalt, de a raketak hiba miatt beragadtak a tartokon.
majus 4. pavlovic migjet lelottek. ami erdekes az hogy nem is o kellet volna hogy repuljon. a repulesre kesz miget viszaforditottak mert felszalas elott rajottek hogy kinyifant a radio es a nagy kavarodasba, hogy ne egy fiatal pilota repuljon egy masik migben, pavlovic ult bele.
2004 aprilisaban egy mig sem volt uzemkepes. nukku, nyet, nista bre..
tenyleg csucs gepek voltak, kb valahol 1988ban..
Így van. Ezért is írtam amit én is, hogy kérdéses karbantartással rideg tartott, alkatrészek hiányától szenvedő legelső generációs Migek voltak, a fegyverzet ugyan így kérdéses.Ezzel a gondolatfolyammal a másik, ezzel a hadművelettel foglalkozó topicba kellene átmenni, de altx írása nekem ad igazat.
Ahányszor elmondom a hasonlókat, kapok a fejemre. Jobb esetben hallgatás. Csak az NDKról, és a gárdaezredekről hiszem el, hogy ha nem is ütőképesek, legalább bevethetők voltak.csak ezert regisztraltam hogy erre tok hulyesegre irjak..
szerb CSUCS mig 29 ????
gyerunk mar..ez elvileg komoly forum kellene hogy legyen.
a szerb migek eppen hogy elavult szarok voltak.
1987ben erkeztek ide szerbiaba, 1996 ban kellet volta a nagyjavitas (800 ora utan), ami persze elmaradt.
kozzben szankciok, alketresz potlas = 0.
lassuk csak hogy is szerepeltek ezek a CSUCS migek:
arizanov migje - kinyifant a radar felszalas utan.
kulacin - leloves utan panaszkodot hogy a radar nem dolgozott rendesen, a feltesei nem hittek neki.
milutinovic migje - elment a radio, az nap 2 mig kellet volna hogy felszaljon, de lefujtak a felszalast, a kolegaja megalt ez meg mivel nem volt radiokapcsolat felszalt, mikor vegre meglett a radio es szoltak hogy menjen visza mar meszi volt. csak a nis-i repuloter volt a legkozzelebbi, eltalaltak es katapultalt, mai napig azt mondja hogy a szerbek foldrol szedtek le kub-al.
peric es radosavljevic - olvastam azt amit peric meselt arrol a naprol. o volt az akit a boszniaiak zavargaztak. neki felszalas utan a radar csodot mondot a masiknak meg a besugarzas jelzo.
aprilis 6. boro zoraja - sikerult felszalni, es tuzelni is probalt, de a raketak hiba miatt beragadtak a tartokon.
majus 4. pavlovic migjet lelottek. ami erdekes az hogy nem is o kellet volna hogy repuljon. a repulesre kesz miget viszaforditottak mert felszalas elott rajottek hogy kinyifant a radio es a nagy kavarodasba, hogy ne egy fiatal pilota repuljon egy masik migben, pavlovic ult bele.
2004 aprilisaban egy mig sem volt uzemkepes. nukku, nyet, nista bre..
tenyleg csucs gepek voltak, kb valahol 1988ban..
Csak egy dolgot nem értek.Én elhiszem és tökéletesen meg is tudom érteni,hogy szar dolog az esélytelenek nyugalmával védeni a hazádat vagy csak simán ülni a seggeden és nézni,hogy szétbombázzák.DE itt olyan alapvető rendszerek kieséséről beszélsz amik hiányában értelmetlen a feladatot megkezdeni.Ha észlelték a felszállás után,hogy behányt a radar,besugárzásjelző,rádió mért nem fordultak vissza azonnal?Miért próbálták meg még is a nyilvánvalóan lehetetlen dolgot?Mert az, a szememben felelőtlenség,hogy tudom,hogy rossz a radar,rádió,besugárzás jelző de azért megyek ahrcolni.Ez bizony többet árt mint használ.
ja viszaterve a elozo postra, a legtobb gepnek felszalas utan mutatkozott be a hiba. bar en igy olvastam.
en is voltam katona, mentunk loveszetre, kaptunk radiot, oreg katona mar, kifekszel, figyelsz es ha lattod hogy vmi nem stimmel beszolsz h stop.
az elejen dolgozot a radio, kb 15 perc a loveszet elkezdese utan csodot mondot, es akkor gondolkodj mi a tokkomet csinalja..otthagyod a helyed leordit a tiszt, ha meg ottmaradsz es nem csinalsz semmit rabaszol ha valami baj tortenik..szoval szivas ez a katonasag..megjobban azert mert azt mondtak amikor ossztotak ki a radiot hogy most volt nagyjavitason ... feleloseg erzet 0 fontos csak a parancs.
Ezek többszörösen cáfolt, a szerb "vitéz" pilóták magyarázzuk a bizonyítványunkat marhaságai.
(MH is üzemeltette ezt a típust)
HTÖ-ben benne vannak a cáfolatok.
Az F-35-ös is felfutóban van, sanszos, hogy jóideig nem fogják még csak a közelébe se engedni olyan zónákhoz, ahol kétséges az abszolút egyértelmű technikai fölény. Értsd, nem őskövület Phantomok, F-14A-k, vagy épp szíriai MiG-23MLD-k és Szu-22M4-esek ellen kell vitézkedni, hanem kínai exportra szánt partvédelmi Szu-35-ösökkel.
Így még az a polémia is időszerűtlen, hogy pontosan mi is a helyzet most az orosz ekvivalenciával.