Törökország saját gépeihez használná a SOM-J rakétákat.
https://m.yenisafak.com/en/news/turkey-to-use-f-35-missile-with-national-combat-jet-3497275
https://m.yenisafak.com/en/news/turkey-to-use-f-35-missile-with-national-combat-jet-3497275
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Olvastam hogy a lengyeleknek egyik problémájuk az F-16-al hogy az LM nem győzi időre szállítani a pótalkatrészt. Ez F-35 esetében jelenleg hogy működik? Tehát például ha elromlik egy vagy több alkatrész akkor a nagyját gondolom amerikaiaktól a többit meg a programban részt vevő országokból kéne beszerezni? Mert ez így elég bonyolultnak tűnik.
Amiből 3000 db üzemelaz már egy kifutott modell.
Az F-35 rövid élettartama
http://redstar.ru/korotka-zhizn-u-f-35/
First female Marine Corps’ F-35B pilot recently graduated her pilot training
A jobbra elhúzott bot a GD sajátja volt, se a Northrop, se a MDD nem követte. Így a Boeing se. A Lockheed Martin miután felvásárolta a General Dynamics-ot, folytatta a koncepciót és a Boeing-gel közös F-22-esen is hitet tett amellett, hogy ez a jó megoldás.
Annak ellenére, hogy korábban az a szemlélet járta, hogy az USAF F-16-osainak 30 fokra hátradöntött katapultülése és az oldalra kihelyezett bot együttesen nehézséget jelenthet a más típusról érkezőknek.
Erre cáfol rá alaposan például az USAF Thunderbirds köteléke, akiknek tudvalevő, semmiféle bonyodalmat nem okoznak ezek a sajátosságok.
És az oldalra kihelyezett bot nem csak a Raptorra, de az azt követő, már tisztán LM tervezte F-35-re is átöröklődött.
Azonban az tény, hogy a franciákon kívül más nem követte őket.
Az oroszok két Szu-27M-et átalakítottak oldalsó botosra. Mivel mind a 15 darab együléses Szu-27M (Szu-35, illetve Szu-37) eleve 30 fokra hátradöntött katapultülésel készült, adta magát a dolog, hogy az FbW integrálásával az oldalra kihelyezett joystick-ot is átvegyék az F-16-ostól, illetve ekkor már a Rafale-tól is.
Az Szu-27M-eken a bot alapvetően középen volt.
Többféle kabinelrendezés ellenére is:
Azonban az egyik példányon kísérleti jelleggel beépítettek egy második botot is oldalt, mintegy előfutáraként a tisztán oldalt joystickos 711-es gépnek, ami a TVC kísérleti gépe lett és egyedüliként megkapta a Szu-37-es jelölést.
Ennek kabinját később mégjobban átépítették, kihasználandó a jobbra kitolt bot miatt felzzabadult középső szekciót és a franciáktól beszerzett MFD-kkel oldották meg a műszerfalat, mindezt már 1997-ben:
Az oldalra elhelyezett bot és a hátradöntött ülés végül a szerény sorozatú T-10M sajátja maradt, a mai Szu-35Sz egyiket se örökölte meg. Az orosz tesztpilóták nem voltak jó véleménnyel róluk.
A mai FbW gépeken amúgy kormányerőt imitáló műterhelők ugyanúgy vannak, mint a hagyományos gépeken.
A sidestick kormányzás mindezektöl csak annyiban tér el, hogy a bot kitérítése csuklóból és csak pár foknyira történik, ennek megfelelően a botra imitált műterhelés mértéke is kisebb.
Erre a leginkább szemléletes majd az lesz, amikor az ódivatú FCS-ről áttervezett szaúdi, katari és USAF tisztán FbW-s F-15SA/QA/X gépein ugyanúgy kell dolgozni a középre helyezett bottal, mint a jó öreg F-15C-n, vagy akár Szu-30SzM-en is. Ez utóbbin ugyanis a kifinomult FbW ellenére ugyanúgy nagy kitéréssel jár a botkormány, mint a korábbi Szu-27-esen.
De például a középre helyezett botos Gripennél megintcsak kis botkitéréssel dolgozik az ember-gép kapcsolat.