F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
De említeném még a Gripen HU ESB esetét is. Semelyik másik gyártónál nem fordulhatott volna ez elő, hogy összelegózzanak 14 gépet (ráadásul 12+2) a drága megrendelő igénye alapján. Felajánlották az aktuális F-16-ot, aztán max. azt választhattuk volna ki, hogy milyen színű masni kerüljön rá! :)
Jaj, ne már. Ne állítsuk már be rakéta tudománynak, hogy A gépek használt szárnyát összepárosították az új C gépekkel. Ennyi volt a legózás, meg a Link 16. Az EBS HU ettől még alapvetően egy C Gripen.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Várjuk ki a végét, alakul az ára a lightning2-nek is elég pofátlan üzletpolitikával éppen!

Ne keverd. A Block4 upgrade ára ennyi. Simán dönthetsz, hogy neked elég a block 1-3 szint, megelégszel avval, hogy HWvonalon nem minden csúcs a gépben, hanem 10+éves fejlesztés.
Anno mondtam is, hogy Lenygelek nagyon jól dötöttek, hogy block4es gépeket vesznek.

MIndha mi a gripenjeinkbe AESAt... kérnénk. Vadul húzos ára lenne.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 181
50 491
113
Ne keverd. A Block4 upgrade ára ennyi. Simán dönthetsz, hogy neked elég a block 1-3 szint, megelégszel avval, hogy HWvonalon nem minden csúcs a gépben, hanem 10+éves fejlesztés.
Anno mondtam is, hogy Lenygelek nagyon jól dötöttek, hogy block4es gépeket vesznek.

MIndha mi a gripenjeinkbe AESAt... kérnénk. Vadul húzos ára lenne.
Oké, csak akkor ne jöjjön már ezek után majd senki azzal, hogy az F-35 100 misis ár alatt tudja a sokkal többet, mint az eurokacsák... Mert sokat tud, de azt azért szépen lassan tudja meg a világ, hogy ára van, mert ALIS rendszer, meg Block upgrade-k etc... Messze nem akkora csoda lesz ez mint hirdették, hogy next gen teljesítmény karácsonyfában tokkal-vonóval mindennel IS, olcsóbban mint egy eurókacsa!

A vége az lesz, hogy valóban jó a gép, de rád erőltetik közben az ALIST-t, és meg is fizeted gyönyörűen az árát!
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Ez kerekítés hiba, azért ilyenek előtt ne essünk már hasra. 29-esre is került transzponder és a függesztő meg aztán tényleg kb. vasazás.
Kerültek már keleti gépekre nyugati fegyverek és vica-versa.
Ok, akkor azt áruld el nekem, hogy mi kerül 27,4M USD-be (per gép természetesen) a Block 4 upgraden? Miközben nyugati fegyvert tesznek nyugati gépre.o_O
A Gripenre ugyebár az említett fegyverek integrációja ugyebár a 20-as szoftverrel megtörtént. Nem igényelt különleges átalakításokat. Rendszerbe kellett a "drivereket" integrálni. Kétlem, hogy mi ezért gépenként 2-3M USD-nél többet fizettünk, miközben a 20-as szoftver nem csak a választható fegyver számát érintette.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 828
4 126
113
Ha jól emlékszem az eredeti kérdés az volt hogy
- MDF-ok a gépen tárolódnak e?
Az én véleményem az hogy NEM és azokat részben vagy egészben a repülés megkezdése előtt / közben töltik fel.

Lehet akár ez is a véleményed, de ezt a világon semmi nem támasztja alá. Innentől kezdve ez már a hit-kategória.

Utána te - meg még páran - azt vetettétek fel hogy azokra nincs is szüksèg...
Szerintem ez tévedés mert az F35 harcászat alapjai közé tartozik hogy az F35 pilcsi sokkal jobban átlátja a taktikai helyzetet mint az ellenfél, amihez szükséges hogy pontosan azonosítsa a veszélyforrásokat, amihez szükségesek a MDF-ok

Húúú... Az nem kérdés, hogy csökken a gép harcértéke elavult, vagy hiányzó MDF esetén. És az sem, hogy elavult, vagy hiányzó MDF esetén is potens gép marad.

Egyetèrtünk...
viszont ahhoz hogy az F35 tudja hogy meddig tart a STEALTH biztosította előny tudnia kell hogy kivel áll szemben.
BVR esetén MDF-ok az egyetlen forrás ami lehetővé teszi a célazonosítást (azt most hagyjuk pls. hogy datalinken megkaphatja máshonnan...)
WVR esetén lehet vizuálisan is azonosítani.
U.ezt ki lehet terjeszteni AG módra is. Ha az RWR fog egy olyan jelet ami távol van ahhoz hogy az EOTS lássa vagy a radar SAR képet csinálhon róla akkor egyedül az MDF ok segítségével tudja azonosítani.

Ha a WVR-t az EOTS "hatótávolságának" érted


(itt valami 43 mérföldről beszélnek, persze nyilván ha a cél felhőben, vagy mögötte van, akkor már nem működik az ilyen célazonosítás)

akkor az a rész stimmel. A többi is ok.
De miért kéne hagynunk a rádión szóban, vagy datalinken kapott célinfó lehetőségét? Az is lehetőség, mint minden más gépnél is. "Saját erőből" persze marad az, amit az érzékelőivel és az MDF segítségével be tud azonosítani.

Nem igazán hiszem hogy túl sok jelentősége lenne hogy a MDF-okat a levegőben vagy még a földön töltik fel a gépre

Már hogy a fenébe ne lenne? Ha a levegőben töltögetnék, akkor nem kéne a működő internet, ami pedig ki van emelve, hogy kell. Másrészt meg, ha ilyen kritikus rendszeradatokat csak úgy rádión kapna, az felvetne néhány súlyos biztonságtechnikai kérdést. Pl. az adatlopásról (a rádióhullámokat könnyű ám elfogni, szóval így már biztosan lenne egy adathalmaz, amire rá lehet ereszteni a kódfeltörő programokat), az adathamisításról (fals adatok sugárzása a gépnek, ha sikerült feltörni a jel kódolását) és végső soron akár a gép meghackelésének, egy, vagy több rendszer feletti irányítás megszerzésének lehetőségéről is, amennyiben egy ilyen, relatív "könnyen" (értsd, nem kell fizikai kontakt hozzá) hozzáférhető csatornája lenne.


Mivel az ALIS kommunikál a levegőből...

"radio frequency downlink" - egyirányú kommunikáció

és az F-35 nek van műholdas kapcsolata símán el tudom képzelni hogy kaphat frissítéseket de ezt kezeld úgy mint az én véleményem. Ha van az ellenkezőjéről forrásod simán meggyőzhető vagyok.

Arra viszont van forrás hogy a MDF-okat minden repülés előtt fel kell tölteni. lsd. ITT,
"...All F-35 aircraft operating across the world will have to update their mission data files and their Autonomic Logistic Information System (ALIS) profiles before and after every sortie, to ensure that on-board systems are programmed with the latest available operational data and that ALIS is kept permanently informed of each aircraft’s technical status and maintenance requirements..."


Én kizárólag azt állítom hogy a MDF ok nem a gépen tárolódnak, azokat minden repülés előtt fel kell tölteni valamint hogy ezek a fileok kritikus szerepet töltenek be az F-35 harcértékében. Azt gondolom hogy a bemutatott források alapján ezek megalapozott állítások.

Na most már kezdem kicsit elveszíteni a türelmemet.... Update. Nem reload. Tehát még egyszer, de tényleg utoljára. Semmilyen hivatalosnak vehető forrásban nem láttam, hogy törlődne (delete, erase) az MDF és ezért a teljes állományt újra fel kéne tenni (reload). Update-ről van szó. Szóval, inkább neked kéne erről a törlődésről valami komolyan vehető forrást hoznod. Addig is persze szíved joga bármiben hinni, de bizonyíték nélkül azt állítani, hogy létezik ez a misztikus törlés, nos, talán nem kéne.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Tehát még egyszer, de tényleg utoljára.
Ezt vehetem ígéretnek?
Merthogy semmit nem tudsz már ehhez a témához érdemben hozzátenni és én is elmondtam mindent amit akartam.
Ha nem érted, sajnállak.
Nekem mindenesetre nincs időm folytani veled ezt a témát..
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 828
4 126
113
Ezt vehetem ígéretnek?
Merthogy semmit nem tudsz már ehhez a témához érdemben hozzátenni és én is elmondtam mindent amit akartam.
Ha nem érted, sajnállak.
Nekem mindenesetre nincs időm folytani veled ezt a témát..

Annak veszed, aminek akarod.
Most komolyan, ha szerinted az MDL/MDF adja a gép harcértékének igen jelentős részét (ugye eddig ezt bizonygattad), akkor ennek ellenére akár az aussie-k nem voltak képesek simán leírni az amúgy jó részletes sirámaikban azt az igencsak fontos részletet, hogy törlődik a cucc minden bevetés (leszállás) után (ugye egyetlen szó, deleted), hanem mindenféle rébuszokban beszélnek, vagyis sima frissítésnek hazudják a teljes cucc újratöltését, hogy megtévesszenek mindenkit? De te persze jól átlátsz a szitájukon és leleplezted őket?
Ha nem látod ennek az abszurditását, akkor én sajnállak.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
EbMlk4jXsAUdAuU
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 572
26 476
113
Bár kiesik az alig takaró piros fedőpárna a hajtómű beömlőnél,

sikálhatom bármeddig, a festék fedőréteg mindig ott marad és felcsaphatom az arcvédőmet, amely hót retyós.

'Használjon Tip-Top Cleanert, mert az eredmény magáért beszél, mert ez ilyen.' :D

Ez valami reklám?? :(:hadonaszos:
Komolyra vehető az egész ???

Nekem nagyon nem jött be. Máshol lehet, hogy lelkendeznek. :(

Bocsi kijött. :D
:oops:
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 572
26 476
113
(Amikor a holland tűzoltók a hazatelepülő első gépeket vízsugár helyett véletlenül habbal fogadták...)
:)

Jó!

Igen, vannak nehezen értelmezhető képek, amiket 1-esek meg is ferdíthetnek értelmezésileg.

Részemről nem bántónak akartam - de igen :D - és az internet varázsa:és intőnek szántam:

talán elgondolkodtat néhány embert, amikor:

Bárhonnan elővett, és nem valós / valósnak ható adatokból össze lehet állítani olyan valósnak ható és ezeket egésznek leírható leírás egynek látszó adathalmazt, amit népszerűsíthetünk, mivel senkinek nincs rá ideje megcáfolni. Oszt jó, hogy van, ahogy ottan :eek:.

Beleuntam!

De valóban más is van, az érdeklődés és ugye ez a varázs!
Igen, ez jó ha kiegészítik a dolgokat, de ez 1 fricska, még ha a holland tűzoltók 1 bal&@ok.
DE azért azzal szembeSÜlni kellene, hogy a végfelhasználó a kioktatás után effélék /1 bal&@ok. /.

Ha átmegy:

"Az még nem zárja ki azt az eseményt, hogy ha az autós szőke nő balra indexel, akkor jobbra megy"
Pénz és határidő, a harácsolókkal.

Kiléptem ebből, ha nem érthető ...