F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 456
15 864
113

Most ezt az értéket nem értem. Addig ok, hogy adott üzemanyag meg fegyverzet adta tömeg, de:
-Szembeszél hol van a képletben? Mert szelet ugye nem érdemes konstansként számolni (oldaszél gardiens, gust, stb...);
-ez nagyjából egyes-kettes hullámzás, de majdnem vizesek a lábai - mennyi az RA proximity távolság?;
-automatika visz ebben az esetben vagy pilóta?

Ezt így úgysem fogják használni, tesztelni meg géppel... fura.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 828
4 126
113
- Leo2A7 példa: az F35-nek Mission Data fileok nélkül nem tudom milyen olyan taktikát lehetne kidolgozni amivel lehetne továbbra is hozni a jelenleg gyakorlatokon igazolt 20:1-es kill/death arányt. A gép BVR képessége annyiban csökkenne hogy nem tudná megmondani hogy a radar által érzékelt célpont milyen ellenséges célpont (milyen taktikával harcoljon ellene), nem tudná megmondani hogy a földön érzékelt új aktív rádió forrás veszélyes vagy nem, mekkora távolságot kell tartania tőle hogy a STELTH még működjön, stb...Lehet hogy még így id tudna hozni egy 1:1-es arányt, de ezt a gépet nem erre találták ki,.

Lehet, hogy még így is tudna hozni egy 1:1-es arányt? A stealth, a DAS, a fejlett AESA-radar és a máshonnan (földi és légi radarok, hírszerzés, stb.) kapott adatok mellett? Ok, én ezt feladom.

- ALIS üzenetek: az ALIS egy karbantartó rendszer (volt - mert ugyebár már megvan az utódja) Megkockáztatom az ALIS a levegőben egyáltalán nem küld és fogad üzeneteket.

Te el sem olvastad sem a saját linkeden lévő írásokat, sem az én hozzászólásomat, amiben idéztem belőle?

"The Autonomic Logistics Information System (ALIS) transmits the F-35's health and maintenance action information to the appropriate users on a globally-distributed network to technicians worldwide. ALIS receives Health Reporting Codes via a radio frequency downlink while the F-35 is still in flight, which will enable the pre-positioning of parts and qualified maintainers so that when the aircraft lands, downtime is minimized and efficiency is increased."



A Mission Data filok letöltéséért nem az ALIS rendszer felelős. Ha visszaolvasol én is azt írtam hogy a Mission Data Filokat a felszállás előtt, közben tölti le a gép és a levegőben csak frissítéseket kap, vagyis igen...jó eséllyel a gép még a földön, indulásnál, emelkedés közben kapja meg az adatokat (ld.: F35-topicban volt linkelve egy riport egy Izraeli pilótával aki valami olyasmit nyilatkozott hogy mire eléri az X ezer ft. magasságot kitárul előtte a K.Kelet teljes légi, földi taktikai helyzetképe…)

Áruld már el, honnan veszed, hogy az RPL-től bármiféle frissítéseket kap a gép a levegőben?
Bemásolom akkor még egyszer:

"The volume of data that must travel to and from the United States is gigantic, and any disruption in Internet traffic could cripple air forces as the F-35 cannot operate unless it is logged into, and cleared by, ALIS. Updating and uploading mission data loads depends on a functioning Internet. That such a major weapon system would rely upon a separate and delicate system is the height of stupidity."

"All F-35 aircraft operating across the world will have to update their mission data files and their ALIS profiles before and after every sortie, to ensure that on-board systems are programmed with the latest available operational data and that ALIS is kept permanently informed of each aircraft's technical status and maintenance requirements."



És eddig tudomásom szerint az ausztrálok által leírt dolgok az egyetlen konkrétumok ezzel a témával kapcsolatban, szóval ameddig nincsenek hasonlóan hiteles forrásokból újabb és/vagy részletesebb infók erről, addig minden, ami ezeken túlmutat, vagy ellentétben áll ezekkel, nem több, mint hagymázos képzelgés.


Az a riport az izraeli pilcsivel az én értelmezéseben csupán annyit jelent, hogy ahogy a gép emelkedik és nő a horizont, ezzel együtt nő a gép érzékelőinek lefedettsége és folyamatosan kapja meg az újabb és újabb adatokat a SAJÁT érzékelőitől, illetve más felderítő platformoktól és ezáltal kezdi megjeleníteni az egyre tágabb helyzetképet. Természetesen az MDF is segíti megfelelő kontextusba tenni a beérkező adatokat.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 212
81 109
113
Kongsberg Defence & Aerospace AS has signed a 136 MNOK contract with Marvin Engineering to supply air-to-air pylons for the F-35 Joint Strike Fighter Program.
The agreement covers production lot 14 for all variants of the fighter...


AIM-9X-Sidewinder-AAM.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 456
15 864
113
Az a riport az izraeli pilcsivel az én értelmezéseben csupán annyit jelent, hogy ahogy a gép emelkedik és nő a horizont, ezzel együtt nő a gép érzékelőinek lefedettsége és folyamatosan kapja meg az újabb és újabb adatokat a SAJÁT érzékelőitől, illetve más felderítő platformoktól és ezáltal kezdi megjeleníteni az egyre tágabb helyzetképet. Természetesen az MDF is segíti megfelelő kontextusba tenni a beérkező adatokat.

Nagyjából 1000 feet magasság alatt radart sem kapcsolhatsz (Vx-et sem), illetve addig NAV módban egy csomó minden kijelzésre sem kerül.
Amúgy a gép adatforgalma harci körülmények között eléggé szabályozva van az emcon által, szóval értelmetlen lenne műszaki adatokat küldeni. Arra max saját légtérben kapcsol át. Felesleges minden bónusz sugárzással növelni az emissiont.
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram
T

Törölt tag 1586

Guest
Lehet, hogy még így is tudna hozni egy 1:1-es arányt? A stealth, a DAS, a fejlett AESA-radar és a máshonnan (földi és légi radarok, hírszerzés, stb.) kapott adatok mellett? Ok, én ezt feladom.
Persze, itt arról volt szó hogy a 20:1 arányt nem tudná hozni. Mellesleg a STEALTH nem csodaszer. Mind AA mind AG viszonylatban csakis akkor ér valamit ha az F35 tudja kivel áll szemben. Kizárólag akkor tudja csak hogy milyen pozícióban és milyen távolságot kell tartania ahhoz hogy működjön a STEALTH.
Te el sem olvastad sem a saját linkeden lévő írásokat, sem az én hozzászólásomat, amiben idéztem belőle?
Ez semmit nem változtat azon hogy az ALIS egy síma karbantartó rendszer. Semmi köze a MDF-hoz...
Áruld már el, honnan veszed, hogy az RPL-től bármiféle frissítéseket kap a gép a levegőben?
És eddig tudomásom szerint az ausztrálok által leírt dolgok az egyetlen konkrétumok ezzel a témával kapcsolatban,
Mit szeretnél még ezen kívül?
A dolog természetéből adódóan szerintem az a furcsa hogy ez az infó egyáltalán kint van a neten
Az a riport az izraeli pilcsivel az én értelmezéseben csupán annyit jelent, hogy ahogy a gép emelkedik és nő a horizont, ezzel együtt nő a gép érzékelőinek lefedettsége és folyamatosan kapja meg az újabb és újabb adatokat a SAJÁT érzékelőitől
Ez a Te értelmezésed...szíved joga.
 
M

molnibalage

Guest
Persze, itt arról volt szó hogy a 20:1 arányt nem tudná hozni. Mellesleg a STEALTH nem csodaszer. Mind AA mind AG viszonylatban csakis akkor ér valamit ha az F35 tudja kivel áll szemben.
Ez ebben a formában úgy nem igaz, ahogy van Az F-117 süket és vak is volt (se radar, se RWR, se rádió) és kb. nem sokat tudtak tenni ellene.
Narámost, ha egy mai F-15-re mágikus módon ellőhetnél egy stealth spellt, akkor kb. ezzel az változtatással hülyére verné az összes kortárs gépet úgy, hogy ha befagy kb. az adatbázisa 10 évre is.

Nagyon túltolod ezt a "azt sem tudja mire lő témát". Nem baráti vadász. Kb. ennyit kell tudnia. Ezzel is a stealth akkora előnyt ad, hogy kényelmesen dobálja az rakétákat az ellen felé, amikor annak folyamatos trackje a mesében van legfeljebb.

Próbáld ki repszimben. A Falcon leszármazottakban az F-22 képességeinek töredéket sem tudja modellezni a játék. Az RCS szabadon állítható. Beállítottam az RCS-t olyanra, hogy az észlelés táv 20 km tája legyen. Kb. sétarepülés volt lelövögetni a velem szeme jövő ARH-s Szuhojokat is. Kurvára nem érdekelt, hogy most Szu-27 vagy 30, leszedtem mind a vérbe. Csá.

Kizárólag akkor tudja csak hogy milyen pozícióban és milyen távolságot kell tartania ahhoz hogy működjön a STEALTH.
Lásd fent. Túltolás. Megint. Az R-77-1 és más rakéta kinematikája adott, a célpont sebességétől függ. Amikor csak a DLZ szélén van egy vadászgép, akkor egy korszerű vadász radarjának régen látnia kéne már a nem stealth célt. 8-10 km-es repülési magasság és M0.9 sebességnél a DLZ széle kb. 35-40 km egy AIM-7F vagy AIM-120B-vel. És rohadtul nem érdekel senkit, hogy az egy Szu-27SzM3 vagy egy Szu-35. A radarjai és más képessége eltér, de pont olyan messzire dobja az egyik és a másik is az R-77-et.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Az F-117 süket és vak is volt (se radar, se RWR, se rádió) és kb. nem sokat tudtak tenni ellene.
Az F117 bevetési útvonalát mindig úgy tervezték meg hogy működjön a STEALTH. Mikor nem így tettek akkor azt is lelőtték.
Nagyon túltolod ezt a "azt sem tudja mire lő témát". Nem baráti vadász. Kb. ennyit kell tudnia.
Nagyon nem. A leg nyilvánvalóbb ok a friendly fire elkerülése, de legalább ennyire fontos hogy több célpont esetén tudja rangsorolni a célokat veszélyesség szerint.
Ha nem tudja felismerni hogy épp milyen tipusú radart érzékel az se fogja tudni hogy milyen közel mehet azokhoz a nélkül hogy sérülne a STELATH mód.
Amikor csak a DLZ szélén van egy vadászgép, akkor egy korszerű vadász radarjának régen látnia kéne már a nem stealth célt.
A z ugye megvan hogy a STEALTH távolság és aspektus függő. Te leegyszerűsíted a helyzetet hogy az F35 MINDIG olyan távol lesz és pont azt a felét fogja mutatni minden földi és légi radarnak hogy a STELTH működni fog. Ha jól értem szerint ezek szerinted semmi szüksége arra hogy fel tudja ismerni és kategorzálni tudja a célokat?
 
M

molnibalage

Guest
Az F117 bevetési útvonalát mindig úgy tervezték meg hogy működjön a STEALTH. Mikor nem így tettek akkor azt is lelőtték.
Ez is bocsánat, de nettó hülyeség.
Volt, F-117, ami csak megsérült és többre is indítottak rakétát. Nem minden esetben lehet ezt megtervezni, ha az egységek mozognak. Ráadásul az F-35 soha nem lesz olyan süket és vak, mint az F-117, sem olyan lassú, sokkal jobban tud manőverezni is.

Nagyon nem. A leg nyilvánvalóbb ok a friendly fire elkerülése, de legalább ennyire fontos hogy több célpont esetén tudja rangsorolni a célokat veszélyesség szerint.
Ha nem tudja felismerni hogy épp milyen tipusú radart érzékel az se fogja tudni hogy milyen közel mehet azokhoz a nélkül hogy sérülne a STELATH mód.
Mondom. Túltolod. Nagyon idealizáltnak képzeled el az egész légiharcot, hogy ha nem tud semmit, akkor jajaj, hülységet csinál.
Az AIM-7F minden körülmények között kinematikai előnyt adott = kurvára nem érdekelt senkit, hogy akkor MiG-23MF vagy MiG-23LD jött szembe. A Szu-27 vsz MiG-29 is üzemanyag, rakéta mennyiség szempontjából döntő, de a BVR elején, hogy hol szaladsz bele az ellen "lándzsájába" az TÖKUGYANAZ.

A z ugye megvan hogy a STEALTH távolság és aspektus függő. Te leegyszerűsíted a helyzetet hogy az F35 MINDIG olyan távol lesz és pont azt a felét fogja mutatni minden földi és légi radarnak hogy a STELTH működni fog. Ha jól értem szerint ezek szerinted semmi szüksége arra hogy fel tudja ismerni és kategorzálni tudja a célokat?[
Tényleg? Nem mondod. :)

Viszont mondom, próbáld ki a szimeket, hogy ha nincs folyamatosan track, akkor még egy ARH rakéta is mellémegy, ha nincs folyamatos track. De ezt is linkeltem már, a B-1-es pilótát.

Az SARH. TVM és SAGG ellen sokkal jobb, mint ARH, de ha az F-35 ellen elveszti 10-15 sec-re a tracket és fordul és mondjuk újra megtalálja, akkor egy sima aspektus váltás L45 fokról R45-re azt jelenti, hogy az elfogási pont 20 km-re odébb lesz. A rakéta meg az utolsó ismert pont felé repül.

Nem kell folyamatos stealth, az csak az optimum. Amikor esély sincs indítani.
Az is meg lett mutatva, hogy 0,01 m2 ellen az R-77 az antenna egyenlet és orosz adat szerint 2-2,5 km-ről fog rá. Na ennyit erről...
Az egész F-35 arra épült, hogy a DAS + data link segítségével arra forduljon és akkor, amikor kell. Majd más F-35 követi akkor a célt, ami felé már repül az AIM-120, ameddig a megtámadott gép fordul és/vagy+ kidobja a vonatott csalit, ha kell.

Néha azért pislogok rajtad, hogy mennyire túltolod a témát.

A múltban baromi sok BVC kill volt és utólag derítették ki vagy már a BVR vége és zuhanás közben WVR határán, hogy mit lőttek le. Agyament hülyeség az, hogy tűpontosan ismerni kell a típust. A rakéta HMZ-re 0 befolyása van.

Bocs, de most így sör után a szűrőm kikapcsolt.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 456
15 864
113
A z ugye megvan hogy a STEALTH távolság és aspektus függő. Te leegyszerűsíted a helyzetet hogy az F35 MINDIG olyan távol lesz és pont azt a felét fogja mutatni minden földi és légi radarnak hogy a STELTH működni fog. Ha jól értem szerint ezek szerinted semmi szüksége arra hogy fel tudja ismerni és kategorzálni tudja a célokat?

Nem gépelek, a feltevéseidre részben a választ megtalálod ebben a doksiban:

Air Superiority at Red Flag

https://media.defense.gov/2017/Nov/21/2001847239/-1/-1/0/DP_0009_LOCKE_AIR_SUPERIORITY_RED_FLAG.PDF

Javaslom ezt olvasgasd, egy nem túl bonyolult doksi, amiből megértheted, miért vállaltak be milliárd dollárokat a stealt létrehozásáért és az miért példatlan előny. Kielemzve konfliktusok és taktikák, nagyszerű olvasmány mindenkinek, aki szeretné mélyebben értelmezni a légi harcászatot.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 828
4 126
113
Persze, itt arról volt szó hogy a 20:1 arányt nem tudná hozni.

Hát, a 20:1-et már lehet, hogy nem. De ha jobb arányt hoz, mint egy potenciálisan szóba jöhető másik gép, EF, Gripen, F-16, akkor mi is a kérdés? Az ár. Ha mondjuk képes hozni még így is egy 3:1-hez, vagy jobb arányt a 4+ genes gépekkel szemben, akkor már jobban megéri, mivel nem lesz háromszor drágább, mint egy tetszőleges 4+ generációs gép. És annyit azért illene hoznia még nem frissített MDF esetén is.

Mellesleg a STEALTH nem csodaszer. Mind AA mind AG viszonylatban csakis akkor ér valamit ha az F35 tudja kivel áll szemben. Kizárólag akkor tudja csak hogy milyen pozícióban és milyen távolságot kell tartania ahhoz hogy működjön a STEALTH.

Nem értek egyet. A stealth mindig előny szerintem. Ezen előny mértéke persze változó az egyéb körülmények függvényében.
De nem kizárólag csakis az MDF-ből tudhatja, hogy kivel áll épp szemben. Persze az MDF nyilván óriási segítség, de nem az egyetlen lehetőség.

Ez semmit nem változtat azon hogy az ALIS egy síma karbantartó rendszer. Semmi köze a MDF-hoz...

Én nem is állítottam sehol, hogy van köze hozzá. Csupán arra bátorkodtam felhívni a figyelmedet, hogy a leírtak szerint az ALIS-nél van adatforgalom a levegőben is (legalábbis a gép küldözgethet adatokat rádióhullámokkal), míg az MDF/RPL estén ilyesmi (mármint hogy a levegőben is kommunikálna az a rendszer) sehol nincs leírva, sőt ellenkezőleg, az van írva, hogy működő internet kell az az adatcseréhez, frissítéshez (ergo, az a földön történik).


Mit szeretnél még ezen kívül?
A dolog természetéből adódóan szerintem az a furcsa hogy ez az infó egyáltalán kint van a neten

Én csupán annyit szeretnék, hogy ha valamiről nem tudunk semmit, vagy adott esetben van róla infó hitelesnek vehető forrásból, akkor arról ne keltsünk már mindenféle legendákat, pláne ne olyasmiket, amiknek az ismert infók is ellentmondanak.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Hát, a 20:1-et már lehet, hogy nem. De ha jobb arányt hoz, mint egy potenciálisan szóba jöhető másik gép, EF, Gripen, F-16, akkor mi is a kérdés?
Ha jól emlékszem az eredeti kérdés az volt hogy
- MDF-ok a gépen tárolódnak e?
Az én véleményem az hogy NEM és azokat részben vagy egészben a repülés megkezdése előtt / közben töltik fel.

Utána te - meg még páran - azt vetettétek fel hogy azokra nincs is szüksèg...
Szerintem ez tévedés mert az F35 harcászat alapjai közé tartozik hogy az F35 pilcsi sokkal jobban átlátja a taktikai helyzetet mint az ellenfél, amihez szükséges hogy pontosan azonosítsa a veszélyforrásokat, amihez szükségesek a MDF-ok
Nem értek egyet. A stealth mindig előny szerintem
Egyetèrtünk...
viszont ahhoz hogy az F35 tudja hogy meddig tart a STEALTH biztosította előny tudnia kell hogy kivel áll szemben.
BVR esetén MDF-ok az egyetlen forrás ami lehetővé teszi a célazonosítást (azt most hagyjuk pls. hogy datalinken megkaphatja máshonnan...)
WVR esetén lehet vizuálisan is azonosítani.
U.ezt ki lehet terjeszteni AG módra is. Ha az RWR fog egy olyan jelet ami távol van ahhoz hogy az EOTS lássa vagy a radar SAR képet csinálhon róla akkor egyedül az MDF ok segítségével tudja azonosítani.
Én nem is állítottam sehol, hogy van köze hozzá. Csupán arra bátorkodtam felhívni a figyelmedet, hogy a leírtak szerint az ALIS-nél van adatforgalom a levegőben is (legalábbis a gép küldözgethet adatokat rádióhullámokkal), míg az MDF/RPL estén ilyesmi (mármint hogy a levegőben is kommunikálna az a rendszer) sehol nincs leírva
Nem igazán hiszem hogy túl sok jelentősége lenne hogy a MDF-okat a levegőben vagy még a földön töltik fel a gépre

Mivel az ALIS kommunikál a levegőből és az F-35 nek van műholdas kapcsolata símán el tudom képzelni hogy kaphat frissítéseket de ezt kezeld úgy mint az én véleményem. Ha van az ellenkezőjéről forrásod simán meggyőzhető vagyok.

Arra viszont van forrás hogy a MDF-okat minden repülés előtt fel kell tölteni. lsd. ITT,
"...All F-35 aircraft operating across the world will have to update their mission data files and their Autonomic Logistic Information System (ALIS) profiles before and after every sortie, to ensure that on-board systems are programmed with the latest available operational data and that ALIS is kept permanently informed of each aircraft’s technical status and maintenance requirements..."

Én csupán annyit szeretnék, hogy ha valamiről nem tudunk semmit, vagy adott esetben van róla infó hitelesnek vehető forrásból, akkor arról ne keltsünk már mindenféle legendákat,
Én kizárólag azt állítom hogy a MDF ok nem a gépen tárolódnak, azokat minden repülés előtt fel kell tölteni valamint hogy ezek a fileok kritikus szerepet töltenek be az F-35 harcértékében. Azt gondolom hogy a bemutatott források alapján ezek megalapozott állítások.