F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
What.

Integralas: kidolgozni a fegyver illeszteset, hardver-szoftver, tesztelni stb. Ez az a lepcso ami messze megelozi a rendszerbe allitast.

Ami a kepen tortenik, az loading weapons egy indulasra elokeszitett gepre.
szerintem ezen a kép meg nem életszerű.
A meteort a kép esetébe nem lehet a szárnyra tenni mert a függesztő nincs behelyezve.
a fegyverkamrába való behelyezésre meg ez az eszköz alkalmatlan úgy nézem. de lehet tévedek.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 633
113
Nem semmi munka a két rakétarendszer integrációja a gépen.

Pedig az illusztrációként mellékelt képen mi sem egyszerűbb: emberünk odatargoncázza a rakétát a géphez - a pilóta pedig a már gépre rakott példányt megsimogatja és kész is az integráció. Job well done ... :)
Azért nem kell túlmisztifikálni. Mindkét oldalon ott vannak a fejlesztők akik úgy hardver mint szoftver szinten belelátnak a sajátjuk minden részletébe. A rakétának és a gépnek kommunikálni kell egymással, de egyértelmű, hogy melyik milyen inputokat vár és milyen outputokat kell adjon a kommunikációhoz. A kódot megírják hozza és kész.
 

dkes

Well-Known Member
2019. december 5.
2 387
8 959
113
Azért nem kell túlmisztifikálni. Mindkét oldalon ott vannak a fejlesztők akik úgy hardver mint szoftver szinten belelátnak a sajátjuk minden részletébe. A rakétának és a gépnek kommunikálni kell egymással, de egyértelmű, hogy melyik milyen inputokat vár és milyen outputokat kell adjon a kommunikációhoz. A kódot megírják hozza és kész.

Most egy kicsit általánosságban, mert nem ment át. A hsz -em végére raktam egy kicsit vicces észrevételt a képpel kapcsolatban. Tisztában vagyok vele, hogy nem az volt a gond valószínűleg, hogy a smiley "nem ment át", hanem az, hogy szoáré volt (mert magyarázni kell) ...

A lényegre térve. Mind szoftveres - mind hardveres oldalról komoly munka azért. Ne is egyszerűsítsük le. Nagyon leegyszerűsítve nagyon komoly fejlesztés és tesztelés lehet. Most hülye példa, de amennyiben bizonyos körülmények között (azaz nem minden esetben) benne marad a kódban egy olyan, hogy tizedesvesszőnek az EU rakettya dob egy vesszőt, az amcsi repcsi meg pontot várna (vagy akár maga a tizedesek mennyisége) avagy láb helyett méterben megy át valami vagy éppen egy tök más adatot ad át, akkor lehet az egész miskulancia dob egy hátast. Most enyhe barokkos túlzással soronként kell végigmenni a kódon, hogy ne legyen gebasz. Aztán, ha a gép vár olyan adatot amit a rakéta nem ad. Avagy a rakéta oldalon kell interface -lni? Lehet komoly fejlesztés is. Plussz tesztekkel. A repülő oldalon is komplett teszt, hogy pl. az új kód ne csapjon agyon egy meglévő más funkciót stb.

Hardver. Na itt kiscsillió dolog előjöhet. Nemcsak az illesztések és csatlakozások, pilon -ok (akár forgathatósággal), hűtőközeg meg kütyefüle ... Szélcsatorna tesztek, repülési tesztek, oldási tesztek. Azért nagyon nem lenne jó, ha pl. 10 -ből 3 oldásnál a rakétát odacsapná egy másik rakétablokkhoz vagy a törzshöz vagy éppen "csak" a szárnyat szakítaná le. F-35 -nél adott esetben ugyanezek belső fegyverhordozó helyről ... stb.
 
  • Tetszik
Reactions: Vogon

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 633
113
Most egy kicsit általánosságban, mert nem ment át. A hsz -em végére raktam egy kicsit vicces észrevételt a képpel kapcsolatban. Tisztában vagyok vele, hogy nem az volt a gond valószínűleg, hogy a smiley "nem ment át", hanem az, hogy szoáré volt (mert magyarázni kell) ...

A lényegre térve. Mind szoftveres - mind hardveres oldalról komoly munka azért. Ne is egyszerűsítsük le. Nagyon leegyszerűsítve nagyon komoly fejlesztés és tesztelés lehet. Most hülye példa, de amennyiben bizonyos körülmények között (azaz nem minden esetben) benne marad a kódban egy olyan, hogy tizedesvesszőnek az EU rakettya dob egy vesszőt, az amcsi repcsi meg pontot várna (vagy akár maga a tizedesek mennyisége) avagy láb helyett méterben megy át valami vagy éppen egy tök más adatot ad át, akkor lehet az egész miskulancia dob egy hátast. Most enyhe barokkos túlzással soronként kell végigmenni a kódon, hogy ne legyen gebasz. Aztán, ha a gép vár olyan adatot amit a rakéta nem ad. Avagy a rakéta oldalon kell interface -lni? Lehet komoly fejlesztés is. Plussz tesztekkel. A repülő oldalon is komplett teszt, hogy pl. az új kód ne csapjon agyon egy meglévő más funkciót stb.

Hardver. Na itt kiscsillió dolog előjöhet. Nemcsak az illesztések és csatlakozások, pilon -ok (akár forgathatósággal), hűtőközeg meg kütyefüle ... Szélcsatorna tesztek, repülési tesztek, oldási tesztek. Azért nagyon nem lenne jó, ha pl. 10 -ből 3 oldásnál a rakétát odacsapná egy másik rakétablokkhoz vagy a törzshöz vagy éppen "csak" a szárnyat szakítaná le. F-35 -nél adott esetben ugyanezek belső fegyverhordozó helyről ... stb.
Az elmult két évben benne voltam több IT rendszer egymáshoz kapcsolásában, mindegyik valamit küldött ill. kapott a másiktól. Nem programozóként voltam benne hanem az egész projekt összefogása volt a szerepem. Amikor megvan, hogy mit kell kapjon a te részed azt a másik szoftjának fejlesztője el tudja küldeni és fordítva, te is el tudod küldeni azt az adatot amire neki szüksége van. És ezt olyan szoftok esetén sikerűlt megoldani, amiknek teljesen más a fejlesztőjük, épp a két oldalon a forráskódokba bele kellett lásson egy-egy programozó. Aki ennél többet lát bele ebbe, az túlgondolja az egészet.
A hardvertesztekbe annyira nem látok bele, de a rakéta meg a repülő szélcsatornatesztjei már rég megvoltak, az indítósineken is elméletileg le volt tesztelve, hogy onnan lehet indítani dolgokat, itt olyan nagy meglepetés nem lehet, de lehet tévedek. Azt megértem, hogy meg kell nézni, hogy a rakéta sérül-e mikor 40 g-vel kib*sszák a belső fegyvertérből és akkor indítani a hajtóművét mikor már nincs a gépben, de ezek a tesztek elvégezhetőek.
 

dkes

Well-Known Member
2019. december 5.
2 387
8 959
113
Az elmult két évben benne voltam több IT rendszer egymáshoz kapcsolásában, mindegyik valamit küldött ill. kapott a másiktól. Nem programozóként voltam benne hanem az egész projekt összefogása volt a szerepem. Amikor megvan, hogy mit kell kapjon a te részed azt a másik szoftjának fejlesztője el tudja küldeni és fordítva, te is el tudod küldeni azt az adatot amire neki szüksége van. És ezt olyan szoftok esetén sikerűlt megoldani, amiknek teljesen más a fejlesztőjük, épp a két oldalon a forráskódokba bele kellett lásson egy-egy programozó. Aki ennél többet lát bele ebbe, az túlgondolja az egészet.
A hardvertesztekbe annyira nem látok bele, de a rakéta meg a repülő szélcsatornatesztjei már rég megvoltak, az indítósineken is elméletileg le volt tesztelve, hogy onnan lehet indítani dolgokat, itt olyan nagy meglepetés nem lehet, de lehet tévedek. Azt megértem, hogy meg kell nézni, hogy a rakéta sérül-e mikor 40 g-vel kib*sszák a belső fegyvertérből és akkor indítani a hajtóművét mikor már nincs a gépben, de ezek a tesztek elvégezhetőek.

Ááá. egy kolléga. :) Elmondom nekem mi a tapasztalatom. Még ugyanannak a rendszernek, ugyanazzal a konzulens csapattal és ugyanolyan iparágban szereplő cégek interface file -jai is lehetnek holt mások. Aztán a cégek eltérő módon használják a rendszert stb. Persze még ugyanannak a rendszernek is lehetnek különböző verziói ... Aztán a van/nincs/hiányos/rossz a dokumentáció stb. esete. Aztán, ha külső további fejlesztő is belekendácsol, akkor aztán meg ... Aztán a fejlesztő is emberből van ==> hibázik. Akkor most tegyük hozzá, hogy más a rendszer más logikával, más konzulens brigád, más fejlesztők, más iparág, más szabványok vagy ajánlások ésatöbbi ésatöbbi ésatöbbi. Egy tökéletes világban alhangon a fél IT szektornak nem lenne munkája ... :)

Szélcsatorna tesztek. Repülőgép - pipa (más rakétával). Rakettya - pipa (más gépekkel). Amennyiben együtt nem tesztelték, akkor az előbbiek olyan, mint ha nem is lettek volna. Más repülő - más turbulencia viszonyok. YT -bon vannak videók, ahol ilyen bomba vagy rakéta oldás teszteken az érintett cumó szétveri a géptörzset vagy másik függesztőn levő cuccokat vagy éppen a szárnyat barmolja le. Aztán az adott gépre és rakétákra (mennyiségtől is függően) lehet légellenállási együtthatót (DI, drag index) méricskélni, fogyasztási normákat meghatározni stb. stb.

Tényleg se túlbonyolítani, se túlegyszerűsíteni nem szeretném. Ez is egy munka amit meg kell csinálni. Többféle szakember munkájának összehangolásával és sok teszttel stb. Tényleg nemcsak annyi, hogy a Józsi a gép fegyvermenüjébe felvesz egy új opciót a Béla meg odatargoncázza a rakétát a géphez, a pilóta meg megsimogatja azon ... :)
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 210
81 098
113
E_zuSacVUAQOJ3t


 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 750
66 473
113
Amúgy furcsa, hogy a sok F-35 hater beszólásra nem csináltak soha egy egyszerű demót.
Azonos fegyverzettel felszáll két gép, majd gyorsítanak és megmutatják a különbséget. Pofonegszerű és látványos demó lenne, akkor az F-35A és C állva hagyja a külső függesztményes vasakat...
Soha nem reagálnak a foteltudósok kommentjeire egy komplett airshow-val. Csak megmutatják, amit meg kívánnak mutatni.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
K

kamm

Guest
Amúgy furcsa, hogy a sok F-35 hater beszólásra nem csináltak soha egy egyszerű demót.
Azonos fegyverzettel felszáll két gép, majd gyorsítanak és megmutatják a különbséget. Pofonegszerű és látványos demó lenne, akkor az F-35A és C állva hagyja a külső függesztményes vasakat...
Csak ugye alig tudna valamit vinni. :cool: Az hagyjan, de akkor legyen olyan video, amikor karbantartast kell rajta vegezni... mondjuk ahhoz timelapse videot kell csinalni, maskulonben napokig-hetekig kellene futnia a kameranak. :D
 
M

molnibalage

Guest
Ez erosen bagoly mondja verebnek... :D :cool:
Csak hogy tisztázzuk, az azonos fegyvert, max- üzemanyag és bomba mennyiség az az SH-n

  • két darab póttartály
  • 8 db SDB/2 db 2000 lb bomba
  • 2/4xAIM-120 (sidekick után négy AIM-120)
*sniper konténer

Az F-35C ezt a képességet aerodinamikailag tisztán tudja.
Az SH lényegében a hangsebességet nem tudja átlépni...

Az F-16C esetén keró egyenlőséget nem is tudsz összehozni az F-35A-val.

Cukin ostoba vagy, de hát megszoktuk már.
Mondhatni ezért tartunk. Így szoktunk meg.
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 813
5 897
113
Csak hogy tisztázzuk, az azonos fegyvert, max- üzemanyag és bomba mennyiség az az SH-n

  • két darab póttartály
  • 8 db SDB/2 db 2000 lb bomba
  • 2/4xAIM-120 (sidekick után négy AIM-120)
*sniper konténer

Az F-35C ezt a képességet aerodinamikailag tisztán tudja.
Az SH lényegében a hangsebességet nem tudja átlépni...

Az F-16C esetén keró egyenlőséget nem is tudsz összehozni az F-35A-val.

Cukin ostoba vagy, de hát megszoktuk már.
Mondhatni ezért tartunk. Így szoktunk meg.
Szerintem egy csomó embernek egy ilyen demóból annyi maradna meg, hogy az SH tele van bombával meg rakétával, az F-35 -ön meg nincs is fegyver. :D
 
M

molnibalage

Guest
Szerintem egy csomó embernek egy ilyen demóból annyi maradna meg, hogy az SH tele van bombával meg rakétával, az F-35 -ön meg nincs is fegyver. :D
A földön előtte megmutatná elgurlva a kamera is, hogy ugyanaz a fegyver van rajta és benne, a keró kapacitás meg adott.
De hogy legyen show, akkor húzzák rá mindkettőt mérlegre és csá.
Mindig azzal vádolnak, hogy túl mérnöki agyam van.
Íme, tessék.
Ha kell a népnek a show... :)
 
M

molnibalage

Guest
Csak hogy tisztázzuk, az azonos fegyvert, max- üzemanyag és bomba mennyiség az az SH-n

  • két darab póttartály
  • 8 db SDB/2 db 2000 lb bomba
  • 2/4xAIM-120 (sidekick után négy AIM-120)
*sniper konténer

Az F-35C ezt a képességet aerodinamikailag tisztán tudja.
Az SH lényegében a hangsebességet nem tudja átlépni...

Az F-16C esetén keró egyenlőséget nem is tudsz összehozni az F-35A-val.

Cukin ostoba vagy, de hát megszoktuk már.
Mondhatni ezért tartunk. Így szoktunk meg.
BMS 4.35-tel csak csináltam egy gyors repülést, de amúgy az F-16CJ supplementből is ki lehet nézni.
Egy tiszta, telitankolt F-16C vs 6xMk-82 + 1x üres Cl tank.
A tömeg ugyanaz, csak a légellenállás más.
Na ennél durvább eltérések vannak az F-35A harci vs F-16C harci között.

4jRCph8.png