F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 449
63 863
113
Miért drágít 40 mld dollárt ha két hajtóműved van? Cserealkatrész, még ha a szoftvert össze is kell hozni neki. Kiveszed az egyiket, betolod helyette a másikat és bekötöd. A nagyjavításokat meg úgyis a gyártó fogja végezni, a sima kis szarságok amikhez kellenek helyben a szerszámok meg az emberek képzése meg nincs ahol ennyibe kerűljön.
A két különféle hajtómű nem csereszabatos egymással.
 
  • Tetszik
Reactions: sidewinder12
M

molnibalage

Guest
Értsem úgy, hogy a bódét is át kell tervezni és építeni hozza és nem lenne elég, ha alapból mindeghyik gépbe beraknák mindkét hajtóműnek a bekötési pontjait?
Igen, úgy. Az F-16 esetén is ilyenek a sárkányok a Block 30/32 óta.
Nem csereszabatosak a sárkányok a hajtóművel.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 834
30 937
113
Igen, úgy. Az F-16 esetén is ilyenek a sárkányok a Block 30/32 óta.
Nem csereszabatosak a sárkányok a hajtóművel.
Miért nem nyomják át ezt a problmát a hajtóműgyártóra? Elvégre van egy sárkány (pontosabban három) ami működik és le van tesztelve, az ilyenbe értelemszerűen drága belenyúlni még akkor is, ha csak a jovőben legyártott páldányokról lenne szó. Ehez van egy hajtómű, ami működik, ahoz van egy adott mennyiségű hely és néhány szerkezeti pont, ahova rögzíteni lehet a sárkányban. Ha a hajtóműgyártó ehez a géphez el akar adni hajtóműveket, akkot alakítsa ennek megfelelően a termékét, ha nem akkor meg marad az egyhajtóműves megoldás. Valószínűleg sokkal olcsóbb lenne a hajtóművet reszelni, mint kijönni egymiatt az F-35A2, B2 és C2 változatokkal, amik csak abban különböznek, hogy bármit belerakhatsz, de egy halom tesztet újra kellene velük csinálni mire évek sora után mindennek megint megfelel.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and LMzek 2.0
M

molnibalage

Guest
Miért nem nyomják át ezt a problmát a hajtóműgyártóra? Elvégre van egy sárkány (pontosabban három) ami működik és le van tesztelve, az ilyenbe értelemszerűen drága belenyúlni még akkor is, ha csak a jovőben legyártott páldányokról lenne szó. Ehez van egy hajtómű, ami működik, ahoz van egy adott mennyiségű hely és néhány szerkezeti pont, ahova rögzíteni lehet a sárkányban. Ha a hajtóműgyártó ehez a géphez el akar adni hajtóműveket, akkot alakítsa ennek megfelelően a termékét, ha nem akkor meg marad az egyhajtóműves megoldás. Valószínűleg sokkal olcsóbb lenne a hajtóművet reszelni, mint kijönni egymiatt az F-35A2, B2 és C2 változatokkal, amik csak abban különböznek, hogy bármit belerakhatsz, de egy halom tesztet újra kellene velük csinálni mire évek sora után mindennek megint megfelel.
Mert nem a hajtóműgyártó építi a sárkányt.
A Pentagon akarta azt, hogy legyen két hajtómű.
A politika.
 
T

Törölt tag 2361

Guest
De ne is a sárkányt reszeljék, hanem a hajtóművet olyanra, ami talál a jelenlegi helyre. Többezer hajtóművet szállíthatnának több évtized alatt, ekkora megrendelésnél csak megéri alkalmazkodni.
az uj hajtomu nem a f35 lesz tervezve hanem a NGAD-hoz.

nem is volt tervben az f35hoz.
nemreg kezdtek okoskodni rola, foleg a GE nyomja a dumat hogy ok is kapjonak mar valamenyi zset a programbol.
a jelenlegi legyartott 700 f35 ugysem kapja meg mert nem fer belejuk. szoval ezt itt csak egy lehetseges opcio es a szokasos amcsi okoskodas (hogy bonyolitsunk meg mindent, hogy a fegyver lobi meg tobb allami penzt zsebeljen be).
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 449
63 863
113
az uj hajtomu nem a f35 lesz tervezve hanem a NGAD-hoz.

nem is volt tervben az f35hoz.
nemreg kezdtek okoskodni rola, foleg a GE nyomja a dumat hogy ok is kapjonak mar valamenyi zset a programbol.
a jelenlegi legyartott 700 f35 ugysem kapja meg mert nem fer belejuk. szoval ezt itt csak egy lehetseges opcio es a szokasos amcsi okoskodas (hogy bonyolitsunk meg mindent, hogy a fegyver lobi meg tobb allami penzt zsebeljen be).
Igen, kb erről van szó.
Nekem amúgy a leginkább szimpatikus megoldás az F135 EEP lenne.
Ez méretváltozás nélkül csak a hajtómű saját továbbfejlesztése, 1:1-ben illeszthető mind a három verzióhoz, amelyekben egyértelmű teljesítményjavulást hozna.
Még a B verzió LiftFan-ját hajtó, jelenleg mintegy 36 ezer lóerőnyi teljesítményt átvivő tengelykapcsoló + kardántengely rendszerben is van ennyi tartalék.
De továbbmegyek, még a Rolls Royce is jelezte, hogyha a P&W képes mégtöbb tengelyteljesítmény előállítására az F135PW600-as irányából, akkor ők is képesek még húzni a LiftFan System emelőerején a lapátok átalakításával.
Azaz, egységsen az F135PW100, PW400 és PW600, külső méretváltoztatás nélkül lenne képes az EEP gázgenerátor (nagynyomású kompresszor, tüzelőtér, nagynyomású turbina) fogadására.
Ez lenne az első lépés.
A második pedig az új kisnyomású kompresszor és annak turbinája, illetve a LiftFan upgrade-je.
A fentiek egyikéhez se kéne a már legyártott sárkányokon módosítani.
Csak meg kell rendelni.

(Fun fact: a jelenlegi F135-ös alapváltozatban is van legalább egy 8-10% tolóerő tartalék, de mostanra kiderült, hogy nem lenne szerencsés kihasználni, mert az alap “békeidős” élettartam se úgy alakult, ahogy szerették volna. Most pedig, hogy nagyon figyelik a költségeket és az F135-ös egy igen drága játékszer, igen drága javítási számlával, inkább nem hegyezik ki a dolgot).
 
T

Törölt tag 2361

Guest
FF2kz7TWYAI5yYH
 

comandante

Well-Known Member
2010. május 11.
2 567
5 276
113
Az új hajtómű igen is az F35 hoz lessz alkalmazva de nem a helyből felszálló változathoz, nyilván máshoz is. Nagy viták vannak erről, meg hogy a szövetségeseknek eladott gépekkel mi lesz. A cikk elég hosszú, és elég zavaros. Ráadásul a másik cikk is ott jelent meg mert a kinai hajó elleni rakéták, meg a szuperszónikus drónról indított szuperszónikus rakéta kiverte a biztositékot a petegonnál. + lövésük sincs hogyan kerüljék meg a 1200 mérföldes kérdást amit a repülőgép hordozól elleni kváziballisztikus rakéták okoznak.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 449
63 863
113
Az új hajtómű igen is az F35 hoz lessz alkalmazva de nem a helyből felszálló változathoz, nyilván máshoz is. Nagy viták vannak erről, meg hogy a szövetségeseknek eladott gépekkel mi lesz. A cikk elég hosszú, és elég zavaros. Ráadásul a másik cikk is ott jelent meg mert a kinai hajó elleni rakéták, meg a szuperszónikus drónról indított szuperszónikus rakéta kiverte a biztositékot a petegonnál. + lövésük sincs hogyan kerüljék meg a 1200 mérföldes kérdást amit a repülőgép hordozól elleni kváziballisztikus rakéták okoznak.
Pont arról van szó, hogy az új hajtómű fejlesztési költségeit nem tudják rákönyvelni az F-35-ös családra, mert csak az A modellhez lehetne integrálni, de a JSF propgram költségei a három haderőnem között oszlanak meg. Tehát minek fizessen a Navy és a Marines, ha nem kapnak érte semmit?
Ezzel szemben az F135 EEP elviekben gond nélkül integrálható az ő gépeikre is.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 466
19 050
113
Erről az esetről van szó ami nyáron történt .


A cikk oroszul van a vpkname oldalról .
Aztán mindeki azt gondol róla amit akar de ha már f-35 hírek akkor itt a helye

2021 júniusában, az olasz légierő F-35 lopakodó repülőgépének és az orosz Szu-30SM-mel való találkozása után a NATO-pilótának pszichológus segítségére volt szüksége.
A Falco hívójelű olasz pilóta szerint egy orosz vadászgép elfogta gépét a Baltikum feletti légtérben járőrözés közben. Az orosz pilóta veszélyes manővereket kezdett végrehajtani, és elektronikus hadviselést alkalmazott, ami letiltotta az F-35-ös rendszerek egy részét - biztosítja az olasz.
A határon voltam. A félelem annyira elfogott, hogy a lábujjaim hegyéig is elért. Megértettem, hogy az orosz pilóta az én képességeimet és a gépem képességeit teszteli, és közelharcot ír elő. Erre a gondolatra spontán könnyek kezdtek kicsordulni. Eszembe jutott a menyasszonyom és a testvérem, akik egy hónapja elkísértek egy üzleti útra” – meséli a pilóta visszaemlékezéseit a REN TV anyagában.


Hazatérése után a légibázis személyzeti pszichológusa idegösszeomlást diagnosztizált nála. A katonát felfüggesztették a repülésből és hazaküldték.
 
T

Törölt tag 2361

Guest
Erről az esetről van szó ami nyáron történt .


A cikk oroszul van a vpkname oldalról .
Aztán mindeki azt gondol róla amit akar de ha már f-35 hírek akkor itt a helye

2021 júniusában, az olasz légierő F-35 lopakodó repülőgépének és az orosz Szu-30SM-mel való találkozása után a NATO-pilótának pszichológus segítségére volt szüksége.
A Falco hívójelű olasz pilóta szerint egy orosz vadászgép elfogta gépét a Baltikum feletti légtérben járőrözés közben. Az orosz pilóta veszélyes manővereket kezdett végrehajtani, és elektronikus hadviselést alkalmazott, ami letiltotta az F-35-ös rendszerek egy részét - biztosítja az olasz.
A határon voltam. A félelem annyira elfogott, hogy a lábujjaim hegyéig is elért. Megértettem, hogy az orosz pilóta az én képességeimet és a gépem képességeit teszteli, és közelharcot ír elő. Erre a gondolatra spontán könnyek kezdtek kicsordulni. Eszembe jutott a menyasszonyom és a testvérem, akik egy hónapja elkísértek egy üzleti útra” – meséli a pilóta visszaemlékezéseit a REN TV anyagában.


Hazatérése után a légibázis személyzeti pszichológusa idegösszeomlást diagnosztizált nála. A katonát felfüggesztették a repülésből és hazaküldték.
es a szornyu eset utan, a psihologus is osszeomlot, amikor elmeselte a feleteseinek, akor meg azok is kiborultak es igy az egesz baltikumi NATO resze kiborult es elkezdet zokogni.
azuta apszolute felelem van a ruszkiktol, pilotak minden felszalasnal felveszik a dupla pelust meg elmenek egy utolso beszedhez a paphoz.
amikor meglatnak egy ruszki gepet a radaron vmi 200km arebb mar ugralnak is ki a gepekbol es verik oket a foldbe, inkabb ugy mind hogy a gonosz ruszki elkapja oket.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 449
63 863
113
Eszembe jutott a menyasszonyom és a testvérem, akik egy hónapja elkísértek egy üzleti útra”
Ez a legjobb rész. A halálfélelem biztos jele Nyugaton, hogy lepereg előttünk egy üzleti út képe. A következő majd az lesz, hogy meglátnak egy Szuhoj-t és eszükbe jut a tőzsde, meg a részvényárfolyam.
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
9 284
37 224
113
Finnország F-35A vadászgépek beszerzését tervezi
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 707
4 260
113
Erről az esetről van szó ami nyáron történt .


A cikk oroszul van a vpkname oldalról .
Aztán mindeki azt gondol róla amit akar de ha már f-35 hírek akkor itt a helye

2021 júniusában, az olasz légierő F-35 lopakodó repülőgépének és az orosz Szu-30SM-mel való találkozása után a NATO-pilótának pszichológus segítségére volt szüksége.
A Falco hívójelű olasz pilóta szerint egy orosz vadászgép elfogta gépét a Baltikum feletti légtérben járőrözés közben. Az orosz pilóta veszélyes manővereket kezdett végrehajtani, és elektronikus hadviselést alkalmazott, ami letiltotta az F-35-ös rendszerek egy részét - biztosítja az olasz.
A határon voltam. A félelem annyira elfogott, hogy a lábujjaim hegyéig is elért. Megértettem, hogy az orosz pilóta az én képességeimet és a gépem képességeit teszteli, és közelharcot ír elő. Erre a gondolatra spontán könnyek kezdtek kicsordulni. Eszembe jutott a menyasszonyom és a testvérem, akik egy hónapja elkísértek egy üzleti útra” – meséli a pilóta visszaemlékezéseit a REN TV anyagában.


Hazatérése után a légibázis személyzeti pszichológusa idegösszeomlást diagnosztizált nála. A katonát felfüggesztették a repülésből és hazaküldték.
Szerinten a F-35 pilkótánkak nem halálfélelme, hanem röhögőgörcse olt......