Egy kis F-35-ös aerodinamika:
Az F-35-ösnek a tervezettnél nagyobb lett az üres tömege is, ami miatt egészen szélsőséges megnyilvánulások láttak napvilágot a gép manőverező képességével kapcsolatban. Létezik olyan elemzés, amely szerint a hatvanas évek típusával, a Republic F-105-össel van egy szinten. A hatalmas felületi terhelésű vadászbombázó fordulékonysága tényleg csapnivaló volt, bár Vietnamban manőverező légiharcban közel 30 MiG-et lőttek le gépágyúval. Az F-35-ös azonban nem csak a fedélzeti elektronika terén képvisel ötödik generációt, hanem az aerodinamikában is, noha ez a negyedik generációs „szép” típusokat nézve nem látszik.
A teszt repülésekről megjelent videók és fotók alapján szemléletes, hogy az F-35-ös nagy állásszögű repülési jellemzői a tolóerővektoros kormányrendszerrel nem rendelkező típusok közül kiemelkednek, mégpedig nem kicsit, hanem nagyon.
http://jets.hu/news?id=536
Az F-35-ösnek a tervezettnél nagyobb lett az üres tömege is, ami miatt egészen szélsőséges megnyilvánulások láttak napvilágot a gép manőverező képességével kapcsolatban. Létezik olyan elemzés, amely szerint a hatvanas évek típusával, a Republic F-105-össel van egy szinten. A hatalmas felületi terhelésű vadászbombázó fordulékonysága tényleg csapnivaló volt, bár Vietnamban manőverező légiharcban közel 30 MiG-et lőttek le gépágyúval. Az F-35-ös azonban nem csak a fedélzeti elektronika terén képvisel ötödik generációt, hanem az aerodinamikában is, noha ez a negyedik generációs „szép” típusokat nézve nem látszik.
A teszt repülésekről megjelent videók és fotók alapján szemléletes, hogy az F-35-ös nagy állásszögű repülési jellemzői a tolóerővektoros kormányrendszerrel nem rendelkező típusok közül kiemelkednek, mégpedig nem kicsit, hanem nagyon.
http://jets.hu/news?id=536