F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

Újra földön az F-35-ösök

 

http://www.flightglobal.com/news/articles/us-grounds-all-f-35s-over-engine-blade-crack-382665/

 

http://theaviationist.com/2013/02/22/entire-f-35-fleet-grounded/#.USf-LaV2Tuo
 
Lockheed Martin says the Joint Strike Fighter will be far better and cheaper than the current generation combat aircraft.

 

http://www.sbs.com.au/news/article/1739530/Lockheed-says-JSF-better-and-cheaper
 
Már az index is lehozta...A cím megint üt...
sf-confused.gif
sf-yell.gif


http://index.hu/kulfold/2013/02/23/betiltottak_az_f-35-os_bombazok_repuleset/
 
" az F-35-ös bombázók " ezen nagyon kacagtam...! ;) :P

Megint nem csalódtunk az index -ben. :P   Persze a cikkben más " ötödik generációs vadászbombázó " megfogalmazás szerepel.
 
Phoenix kolega hívta fel a figyelmem erre a részre, ajánlom mindenkinek a figyelmébe :)

 

" repedést találtak a sugárhajtómű légcsavarjának egyik lapátján"
 
Már csak azt nem értem, hogy a Flightglobal szerint (az eredeti hírben nem térnek ki a pontos helyére) h lehetett a 3. alacsony nyomású turbinafokozatban a repedés, hogy ha az F-135-ösnek 1 nagynyomású és 2 alacsony nyomású turbinafokozata van.

"crack discovered on 19 February in a third-stage low-pressure turbine (LPT) blade "
 
http://www.airforcetimes.com/news/2013/02/dn022213-f35-grounded-again-mil

http://www.af.mil/news/story.asp?id=123337437
 
GrGLy:

A " a sugárhajtómű légcsavarjának " szövegrész sem volt semmi! Hiába, van még mit fejlődniük az indexes fiúknak...! :P
 
Phoenix pedig ismételten megmutatta, hogyan is kell jól megírni egy ilyen jellegű hírt. :)

Ez a bizonyos hajtómű meg 700 órával..., Kuruc71 -nél a pont! :)
 
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Újra a földön az F-35-ösök
Igazából, (bár tudom, hogy a kivitelezett valóság sokszor mutat mást a "papíron" eltervezettől, még a Forma 1-ben is, ami nem egy kategória ezzel) érdekelne, hogy tervezési, kivitelezési, vagy "kísérleti" probléma áll fenn.
A kísérlet alatt azt értem, hogy újszerű anyagoknál, formáknál növekszik a bizonytalansági tényező. Főleg, ha sok bevált tényezőn változtattak. Viszont ha egy technológia hagyományos alkalmazása eléri a képességei határát, szükségszerű változtatni.
Mert hogy a számítások alapján ennek nem így kellene lennie, gondolom természetes... A tűrésértékek még egy feszítővasnál is túltervezettek.
A kivitelezés marad, és az új anyagösszetétel, forma.
 
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Újra a földön az F-35-ösök
Python, az indexesek se semmik, de tegnap a TV2 hírek mindent vitt. "Szakértőkre" hivatkozva kijelentették, hogy 3 aknagránátot találtak, ami ha felrobban, 500 m-es körzetben mindent megsemmisít. Ezt 3x ismételték el a hír alatt, és az se zavarta őket, hogy mutatták, amikor a tűzszerészek felrobbantották őket, és képzeld, nem semmisült 500 m jó öreg anyaföld...
 
igla:

Ez egyfajta "félelemkeltési" technika, hogy a laikus, ha talál egy bármilyen típusú robbanóeszközt, véletlenül se kezdje el önhatalmúlag mozgatni, stb.!

De ez szerintem nem ennek a topiknak a tartalmához kívánkozik, mármint az aknagránátos téma.
De értem, hogy mire céloztál, és igen, nagyon sok sajtóorgánumban katonailag eléggé "analfabéták" foglalkoznak a hasonszőrű témával.

A hajtóműnél inkább gyártásbeli hibák állhatnak a háttérben, mert volt már rá precedens, miközben a korábbi alkatrész csere után minden galiba nélkül mentek a hajtóművek. Persze ez egy tipp a részemről, mert ha tervezési, anyagszerkezeti hiba áll a háttérben, hát az nagy "pofon" lesz a programnak és a P&W -nek.
 
Az LM továbbra is bízik a holland F-35 megrendelésben

 

http://www.dutchnews.nl/news/archives/2013/02/us_manufacturer_expects_major.php
 
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Újra a földön az F-35-ösök
Bízhat is, jó gép ez, és a nehézségek jobb helyeken a tökéletesítés felé hatnak...
Persze mindenki szereti a politikusokat, a döntéshozókat fikázni, de azért azok, akik ezt a gépet megálmodták és megalkották, a szakmájuk javát képviselik. Meg fogják oldani a problémát.

A valóságos gond csak egy. A politikusoknak minél kisebb összeget kell mondani a választóknak, a tervezőknek minél kisebbet kell bevallani, hogy eladható legyen a project.
A politikus tudja, hogy hazudik, de tudja azt is, hogy 100 milliárdhoz könnyebb kérni még harmincat, mint bebuktatni egy minisztériumot, a tervező meg tudja ugyanezt. Tudja, hogy akárhogy tervez, kivitelez, a tényleges problémák milliárdokba kerülnek. - a vége azonban általában egy jó termék...
 
OFF :

A riport végén szerintem ott van hogy miért is ijesztgetnek, megjegyzem szerintem félreértés  lehet a dologban, a szakértő valószínűleg azt mondta hogy akár 500 méteres távolságban is okozhat halálos sérülést ami abszolút nem túlzás. Én a riportban nem láttam a robbantást de általában elég mélyre el szokták ásni a dolgokat.
 
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Újra a földön az F-35-ösök
"egyik F-35A Pratt&Whitney F135 típusú sugárhajtóművének alacsony nyomású turbinájának utolsó fokozatának forgórészének egyik turbinalapátján"

Micsoda béna megfogalmazás. Magyar anyanyelvű szerzőtől inkább így várnám:

A repedést február 19-én fedezték fel egy boroszkópos vizsgálat során az Edwards támaszponton állomásozó egyik F-35A Pratt&Whitney F135 típusú sugárhajtóművében, az alacsony nyomású turbina utolsó fokozatán belüli forgórész egyik lapátján.

Ha már mindenáron 1 mondatba kívánod sűríteni a tényeket. Az a baj gyerekek, hogy keveset olvastok magyarul. Meg hogy az oktatás színvonala (beleértve a tanári kart) gyöngébb a kelleténél. Jól haladunk a gyarmati lét felé.


.
 
@onedinkapitány

Nyugodtan írhatsz te is híreket, ha nem tetszik, nincs megtiltva...