Az indiai tenderre benevezett F-16-osnál mégsem tették ezt meg. Inkább az egyszerűbb megoldást választották: a CFT tartályba építették be a légi utántöltő rendszert.
Nem tudom, hogy az "átlag" F-16 gépek hány %-a képes használni a CFT-t, de a nagy része soha nem teszi fel vagy nincs is nekik. Ők Block 70-nel pályáztak, ami alapvetően egy továbbfejlesztett Block 60. Egyszerű "örökség" ez, bár a szovjet-orosz és a francia gépek miatt a kosaras megoldás elkerülhetetlen, hogy az IAF gépei egységesek legyenek ebből a szempontból. (Kérdés, hogy vajon a csonkméretet hogyan egységesítik?)
A CFT tartályokra véleményem szerint nem mindig van szükség, ergo ez nem ideális megoldás. Persze azt be kell látni, hogy a legnagyobb számban NATO országok használnak F-16-ot és Izrael, ahol a NATO és a jenki gépek miatt a boom-os tankolás alap, soha nem is volt sem szükségük sem igényük másra...
- valaki rosszul értelmezett egy-két adatot, írt róla egy cikket, ez elterjedt a médiában és ráharaptak az okos politikusok.
Semmiféle adatot vagy érvelést nem láttam. Valaki kijelentette, hogy 50%+ és kész. Ez nem érv, ez max. viccnek jó.
- egyre több az F-35-tel a tapasztalat, az LM megosztotta az új adatokat a megrendelőkkel, a megrendelők újraszámolták a költségeket és pánikolnak.
Teljes élettartamköltségre exptrapolálni a kezdeti szívásokból értelmetlen, bár az állatság szó megfelelőbb rá. Már, ha ez történt..