F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

A British F-35 fighter jet has crashed into the sea during a routine operation in the Mediterranean, the Ministry of Defence has said.


Ministry of Defence Press Office:
A British F35 pilot from HMS Queen Elizabeth ejected during routine flying operations in the Mediterranean this morning.
The pilot has been safely returned to the ship and an investigation has begun, so it would be inappropriate to comment further at this time.
 
Van tipp, miért zuhant a tengerbe???
 
A British F-35 fighter jet has crashed into the sea during a routine operation in the Mediterranean, the Ministry of Defence has said.


Ministry of Defence Press Office:
A British F35 pilot from HMS Queen Elizabeth ejected during routine flying operations in the Mediterranean this morning.
The pilot has been safely returned to the ship and an investigation has begun, so it would be inappropriate to comment further at this time.
Még szép hogy kifogjak emelni különben az oroszok mennek érte:DD
Valamelyik James Bond film ugrott be, hogy a milliomos főgoni, távirányítással belevezeti a gépet a tengerbe, és a kis magántengóján már viszi is a szigetére .... de hopp nem is hordozott atomfegyvert, így nem is olyan érdekes. ... szóval csak egy baki.
 
adirmntbysariels-auto-Orient-w.jpg


Tel Nof-i Tesztrepülési Központ (MANAT) Adir MANAT századának egyik F-35-e. A repülőgép 4 GBU-12 Paveway II UAB-t (500 font félaktív lézeres irányítás) és 2 AIM-9X levegő-levegő rakétát szállít a külső függesztési pontokon.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Bleroka
Van tipp, miért zuhant a tengerbe???
Nemigen katapultülés teszt volt, mert:

" A brit védelmi minisztérium sajtóirodája által közzétett nagyon rövid közlemény szerint a pilóta már visszatért a hajóra, miközben megkezdődött az incidens kivizsgálása."

Az incidensben érintett repülőgép egyike volt a RAF 617-es RAF Marham század nyolc F-35B-jének, amelyeket a HMS Queen Elizabeth fedélzetén telepítettek, az amerikai tengerészgyalogság VMFA-211 Wake Island Avengers 10 F-35B-jével együtt, amelyek az arizonai MCAS (Marine Corps Air Station) Yuma (Marine Corps Air Station) bázisán állomásoznak."



"A repülőgép nem sokkal a felszállás után lezuhant"

 
Még szép hogy kifogjak emelni különben az oroszok mennek érte:DD
"
a Földközi-tenger fenekén lévő F-35-ös roncs meglehetősen kényes ügy, mivel a terület, ahol a szerencsétlenség történt, viszonylag közel van a szíriai orosz támaszpontokhoz. Ez a lezuhanás hasonló aggodalmakat vált ki, mint egy japán F-35-ös 2019-es lezuhanását követően , amikor a jelentések megemlítették az orosz és kínai egységek azon kockázatait, amelyek megpróbálják visszaszerezni a hiányzó törzset, és megpróbálják kihasználni annak maradványait információgyűjtés céljából az F-ről. -35 alacsony megfigyelhető és érzékelő technológia.

Ekkor az F-35 a Misawa AB-tól körülbelül 130 km-re lévő területen zuhant le, ahol a vízmélységet körülbelül 10 000 lábnak tekintették . Ez is hasonló lehet a tegnapi balesethez, mivel nyílt vízen történt, ahol a mélység egyes területeken meghaladhatja a 3000 métert is, ami körülbelül 10 000 lábnak felel meg. A területen a Szuezi-csatorna közelsége miatt nagy a forgalom is, és ez a rendkívüli mélységgel kombinálva csökkenti annak esélyét, hogy egy másik ország megtalálja és kiaknázza a repülőgép maradványait.

Még ha valakinek sikerült is, nem valószínű, hogy hasznos adatokat gyűjt, ahogyan azt egy korábbi cikkünkben írtuk itt a The Aviationist-ben :

„Problémákat okozhat attól függően, hogy mit nyernek vissza, mikor nyerik vissza, és mindenekelőtt milyen körülmények között, miután a víz felszínére ütközött” – mondta David Cenciotti a Fox Newsnak e-mailben. „Az F-35 rendszerek rendszere, és alacsony megfigyelhetősége/lopakodása maga a rendszer. Ezt a repülőgép sajátos formájával, egy bizonyos hajtóművel, valamint sajátos anyagok és rendszerek használatával érik el, mindezt millió sornyi szoftverkód kezeli és szorosan integrálja: ez azt jelenti, hogy rendkívül nehéz lenne visszafejteni a repülőgépet törmelékek és törmelékek visszanyerése az óceán fenekéből. Azonban még mindig sok érdekes rész van, amelyeket tanulmányozhat, hogy érdekes részleteket kapjon:

A tegnapi F-35-ös szerencsétlenség lehet a hatodik, amikor a repülőgép szolgálatba állítása óta elveszett, és az első nem amerikai B-modell-baleset. Mától a listán két amerikai és egy japán F-35A, valamint két amerikai és egy brit F-35B szerepel."

 
A baleset kapcsán 1 kis összefoglaló, az eddigi veszteséglistáról.
.
Eddig hat F-35-ös veszett el balesetben, ebből három baleset az F-35B rövid indítású és függőleges leszállású változatára esik. Két F-35B-t veszített el az amerikai tengerészgyalogság – az egyik esetben az üzemanyagvezetékek meghibásodása miatt, a másik esetben a KC-130J repülőgépről történő tankolás közben történt levegőben történt ütközés miatt . Ezenkívül két F-35A-t veszített el az amerikai légierő (egy F-35A hajtómű égni kezdett a földön), és egy F-35A-t a japán légierő.

 
  • Tetszik
Reactions: arbalest and gacsat
Ez igy nem nagyon stealth....

Nem is célja, hogy stealth legyen. Ez az a konfiguráció, amelyben képes precíziós csapásmérésre indulni. Itt a gépen valójában lehet:

2x AIM-9X (külső függesztmény)
2x AIM-120C (belső függesztmény)
6x GBU-12 (2x belső és 4x külső függesztmény)

Ez elég jelentős csapásmérő erő, cserébe a lopakodásból felad egy sort.
Ebben a módban is megvan ugyanakkor minden képessége, pl. a DAS rakéta-indítás jelzője, az integrált EOTS.
Szóval képes arra, amire egy F-16I is például, csak azok nem nagyon mászkálnak 6db GBU-12-vel (2x2 esetleg a külső tartókon, két póttartály a belsőn, két AIM-120C a szárnyvégen, és még kell célzókonténer illetve mehet esetleg a törzs alatti pótos is).
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
fighter jet operated by the UK was brought down by a “cheap plastic rain cover” and a sloppy deck crew who failed to remove it before takeoff

Nem vették le a kupakot.
 
  • Vicces
Reactions: Kim Philby