F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

Allesmor Obranna írta egy másik fórumon:
F-35A/B/C 2012-es teszt eredmények összefoglalója:

www.box.com/embed/a4yy47glyfnob3a.swf

Érdekes, hogy mennyivel növekedett a gyorsulási idő 0.8 Machról 1.2-re (különösen az F-35C-nél) és csökkent az állandósult túlterhelés értéke mindhárom típusnál (különösen az F-35A-nál).

30-33 oldalak.
 
http://www.businessweek.com/news/2013-01-12/f-35-marine-model-stress-testing-halted-over-cracks

 
 
http://nation.time.com/2013/01/11/hot-stuff-the-f-35-just-became-25-more-vulnerable/

 

 
 
Még egy kis <a title="Adatlap megtekintése" href="http://blog.hu/user/201060">Allesmor Obranna</a> írás a légierőblogról...


 
"Pár gondolatot az általam linkelt F-35-ös jelentéshez.

Az első, ami szembeötlő, hogy tisztán, a számok nyelvén az F-35-ös mind a három verziójánál jelentősen csökkenteni kellett az állandóan fenntartható túlterhelés limitjét, miközben a 0.8 Machról 1.2-re mért gyorsulási érték drámaian nőtt.
Bárhogy is nézzük, ez szörnyű. Essünk is seggre lendületből és temessük is gyorsan az egész F-35-ös programot, mi több a Lockheed Martint, vagy akár az egész amerikai repülőipart.
Mert a számok nem hazudnak. Feketén-fehéren ott van minden.

Vagy. Vagy vegyük észre, hogy bár a számok nem hazudnak, de a kontextus az amiben vizsgálni kell őket. Vegyük az első adatot. Tudunk vele mit kezdeni? Én speciel nem, nem tudom eldönteni sem azt, hogy az ötegész akárhányról közel ötös értékre csökkenő túlterhelési adat egy nagy vagy egy kis veszteség. Egyátalán milyen tömegadatoknál mérték ezt? Befolyásolja ez bárhogy is a maximális értéket? Azt milyen körülmények között és meddig lehet fenntartani?

Gyorsulás. 0.8-1.2 egy szép tartomány, de mi van az alatt és felett? Milyen magasságon? Milyen tömegadat mellett? Nincs kizárva, hogy a gép 0.8 Mach-ig kiválóan gyorsul, majd aztán torpan meg. Gond lehet ez? Okoz ez problémát ennek a típusnak?
Ez se tiszta. Kiderült, hogy a vízszintes vezérsíkok kompozit elemeinek rétegeinél fennállhat a veszély a szétválásra, maximális repülési magasság illetve sebesség rezsimen, rezsimeken. De kiderült, hogy van mód a konstrukció megóvására.
2012-ben ismét sok dolog derült ki a típusról, de megint csak azt tudjuk, hogy a nyilvánosságra hozott eredményeket képtelenek vagyunk korrektül értelmezni a megfelelő háttér teljes ismerete nélkül."
 
 
http://www.defensenews.com/article/20130111/DEFREG04/301110015/Turkey-Postpones-Order-Its-First-Two-F-35-Fighters

 

 
 
http://alert5.com/2013/01/15/stealth-coating-peeling-off-from-f-35s-horizontal-tail-surfaces/

 

 
 
CPFH (cost per flying hour) : The Next Big F-35 Debate?
http://www.aviationweek.com/Blogs.aspx?plckController=Blog&plckScript=blogScript&plckElementId=blogDest&plckBlogPage=BlogViewPost&plckPostId=Blog%3a27ec4a53-dcc8-42d0-bd3a-01329aef79a7Post%3a80abadb2-80c4-4a50-b4f1-79df6aff101a

 

 
 
http://www.flightglobal.com/news/articles/pentagon-lowers-f-35-performance-bar-381031/

 
 
Az már biztos, hogy ez a szupergép ugyanannyira lesz "kész" amikor beindul a sorozatgyártás mint az Ef tranche 1 annakidején.
 
"Az már biztos, hogy ez a szupergép ugyanannyira lesz “kész” amikor beindul a sorozatgyártás mint az Ef tranche 1 annakidején."

Az amiknak szerintem ez nem gond.

 
 
Az amiknak meg a szovetsegeseiknek akik a gepet fogjak rendszeresiteni boven van annyi modern 4. gen gepuk , f-15, f-16 , f-18 amik boven elegendoek lesznek amig a Villam szolgalatba fog allni.Es a jelenlegi geppark F-35 nelkul is sokkal modernebb es nagyobb mennyisegben all rendelkezesre mint barmelyik mas orszag gepei osszesegeben.

Ezen dolgok ellenere persze zavaro a Villam kesese.
 
"További késéseket okoz a Lockheed Martin folyamatos késése a szoftvermódosítások, frissítések terén, melyek engedélyezéséhez újabb ellenőrző repülések szükségesek."

Ki is pengettek 10 millát egy kvantumszámítógépért, amivel, reményeik szerint, fel tudják gyorsítani a hibakeresést a szoftvereikben: http://www.technologyreview.com/news/424163/tapping-quantum-effects-for-software-that-learns/
 
Most azért nem ártana, valakinek tisztázni az itt elhangzottak után, hogy akik pénzért vásárolnak ebből a gépből, és ezek első példányai lassan átadásra kerülnek tulajdonképpen mit kapnak. Mert az itt elhangzottak szerint egy nagy rakás problémát.
 
http://iho.hu/hir/f-35-az-ellenseg-helyett-a-kormanyokra-veszelyes-130116

 
 
44575 said:
Most azért nem ártana, valakinek tisztázni az itt elhangzottak után, hogy akik pénzért vásárolnak ebből a gépből, és ezek első példányai lassan átadásra kerülnek tulajdonképpen mit kapnak. Mert az itt elhangzottak szerint egy nagy rakás problémát.

Nehogy azt hidd már, hogy az európai és orosz gépekkel nincs ez. Csak arról nem cikkeznek... Az ugye még megvan, hogy az indiaiknál a csere hajtóművek aránya a Szu-30-hoz 100%, míg a jenki gépeknél ~10-15%. Na, ez mi ha nem probléma...? És ez csak egy.

Az F-35 sem hibátlan, viszont ellenben ugyebár most zajlik a szárnypróbálgatása. Az F-15 sem kezdett azért annyira simán, lásd szétszakadt hajtóművet. Történt ilyen F-35-tel? Inkább fogalmazzunk úgy, hogy szerencsétlenbe ott rúgnak bele, ahol tudnak, mert sokaknak nem tetszik, pusztán elvből...
 
  • Tetszik
Reactions: enzo