F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Újra a földön az F-35-ösök
Eszembe jut, hogy Stonefort úr, az ismert Amerika és Izrael barát szakértő pont ezen a fórumon magyarázta nekem és másoknak, hogy az F-35 típust érintő kételyek azért sem állják meg a helyüket, mert a gép hajtóműve nem okoz majd annyi problémát, lévén, hogy közeli rokona a Raptoron már sok tapasztalatot összegyűjtött F-119-nek.
 
Na de Grétsy úr!!!Nyelvtan órára nem ide járunk,amúgy meg a nyelvtan mellett lehet még az etikettet is gyakorolni.

GrGLY igazam vagy vagy nincs?:D
 
Örültem, mert a kezdőlapon láttam hogy több új hozzászólás is van ebben a topikban.... kár volt. 
 
Néhány program költsége, illetve tervezett költsége, különböző területeken, hátha érdekel valakit: http://www.dtic.mil/descriptivesum/Y2013/OSD/stamped/0603680D8Z_3_PB_2013.pdf

Az F-35 Block 5- re kerestem rá és úgy találtam, azért rakom ide.
 
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Még erősebb hajtóművet kap az F-35-ös
Lehet ha az is a tervezett fejlesztések között van, hogy ne repedezzen meg ne essen szét :)) A többi gépnél meg nem kaptak repedést a hajóműlapátokon, uh lehet ha csak elcseszték azt az egyet a gyárban.
 
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Még erősebb hajtóművet kap az F-35-ös
Tudom, hogy ez egy összeesküvés elmélet lesz, de fenn áll a lehetősége:
Mi van ha azért jelentették be a továbbfejlesztési programot, mert eredetileg valamit elrontottak, és így ezzel a "tovább fejlesztjük" módszerrel feltűnés nélkül javíthatják ki a hibát.
Szerintem ennyi felmerülő probléma után nem lenne szerencsés bevallani a közvéleménynek, hogy "áh bocs, de elméreteztük ezt az alkatrészt és ki kell javítani". Ezzel a fejlesztés szöveggel meg le van a gond...
De ez csak egy elmélet, nem kell készpénzként venni :D
 
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Még erősebb hajtóművet kap az F-35-ös
Ne keverjük a dolgokat. Ez a továbbfejlesztés nem a repedés eltussolása, vagy eufemizálása.
A repedés ugyanis a B modellek emelő "csőlégcsavarjánál" a Lift Fan-nél keletkeznek, ez pedig magának az F135-ös hajtóműnek a tolóerőnövelése lenne. Ez utóbbiról amúgy már volt szó két éve, mikor a GE-t el kellett kaszálni az F136-os hajtóművével. Akkor a GE azzal védekezett, hogy az ő hajtóműve igen is életképes alternatíva, főképp a mintegy 5%-os teljesítménytöbblet miatt. Akkor azért nem tudták megvédeni az álláspontjukat, mert a PW-vel ellentétben nem is volt gépbe épített változat az F136-osból, miközben az F135-össel már javában folytak a légi tesztek.
A nagy nehezen összehozott kongresszusi meghallgatás idejére pedig pont sikerült összehozni egy jó kis lapátrepedést, amivel végleg elúszott minden remény. Majd mikor kiderült, hogy hivatalosan se kér a Pentagon az F136-osból, a PW "úgy mellékesen" közölte, hogy jajj, átnéztük a korábbi adatokat és tulajdonképpen pont van egy 5%-os tartalék még az F135-ösben, már ami a tolóerőt illeti.
 
Újra repülhetnek az F-35-ösök (elég gyorsan megoldották, nem lehetett nagy probléma) 

 

http://www.bloomberg.com/news/2013-03-01/lockheed-f-35-flights-permitted-to-resume-pentagon-says.html
 
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Újra repülhetnek az F-35-ösök
Ahol én még megtaláltam a képet ott is turbinalapátként említik:
http://www.defense-aerospace.com/articles-view/feature/5/142927/the-long-history-of-f_35-engine-problems.html#
 
Egy kis hisztériakeltés után ezt is gyorsan megoldották.

 

Lehet japán alkatrész az izraeli gépekben is:

http://ajw.asahi.com/article/behind_news/politics/AJ201303010091
 
Terminator : Lehet ez volt az ára a török Wedgetaileknek..

Az viszont továbbra sem derült ki milyen alkatrészekről van szó.