Jár a hajtóműve a lezuhant gépnek...Nna, amit az iráni topikban leírtam az állítólagos F-35 roncs kapcsán kibővítettem egy kicsit FB posztban, aztán ide berakom, hogy mégis jobban maradjon meg a shitstorm közepette
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Jár a hajtóműve a lezuhant gépnek...Nna, amit az iráni topikban leírtam az állítólagos F-35 roncs kapcsán kibővítettem egy kicsit FB posztban, aztán ide berakom, hogy mégis jobban maradjon meg a shitstorm közepette
Update:Angolok egy tucat F-35A-t is beszereznek a B-k mellé, ezúttal atomhordozó szerepkörben
Gyakorlatilag a németekhez hasonlóan a NATO Nuclear Sharing keretében lesznek ezek is alkalmazva, miután szabadonhulló atomjuk már jópár éve nincs és nem is lesz
Aki C-t tud üzemeltetni, az a hozzáképest faék egyszerűségű A-t is.Update:
Elvileg a 138-as F-35 opció következő 12 példányát hívják le B helyett A verzióban állítólag 25%-os gépenkénti megtakarítással, ahol maguk az A-k békeidőben kiképzőgépek lesznek.
Mondjuk úgy, hogy se a Royal Navy, se a RAF, se a GCAP nem örül ennek a spórolásnak, miután gyakorlarilag egyiküknek sem épp kedvező a választás. Jah és persze a tankerflotta sem tudja utántölteni, szóval nukis bevetésen kifejezetten vicces lesz
Megint csak, klasszik elbaszott brit beszerzés mint kb mindenük az elmúlt 30 évben pár kivétellel
Arra gondolsz, hogy akkor már miért nem a tengerészeti változat F-35C-t rendszeresítik a britek a légierős változat F-35A helyett, ami szintén kosaras módszerrel tölthető fel a levegőben, mint az összes többi brit gép a helyből felszállni is képes F-35B-t is beleértve?Aki C-t tud üzemeltetni, az a hozzáképest faék egyszerűségű A-t is.
Nem az üzemeltetés a probléma, hanem, hogy tanker nincs hozzá és így meg nuki feladatkörben szart sem ér a típus miután azért nem a szomszédban vannak az oroszok, amihez meg kéne az égi nafta. Szóval jobb lett volna kosaras típust venni, de kiindulva a brit típuskavalkádból a vége az lesz, hogy boomos tankerokat is kell beszerezni, mert a flotta felét nem tudják megtankolni (E-7, Poseidon, C-17 stb.)Aki C-t tud üzemeltetni, az a hozzáképest faék egyszerűségű A-t is.
Azért elég messzire tud repülni, főleg úgy, hogy nem kell a szigetekről indulnia.Nem az üzemeltetés a probléma, hanem, hogy tanker nincs hozzá és így meg nuki feladatkörben szart sem ér a típus miután azért nem a szomszédban vannak az oroszok, amihez meg kéne az égi nafta. Szóval jobb lett volna kosaras típust venni, de kiindulva a brit típuskavalkádból a vége az lesz, hogy boomos tankerokat is kell beszerezni, mert a flotta felét nem tudják megtankolni (E-7, Poseidon, C-17 stb.)
Ha Falkland emléke miatt nem ragaszkodnak annyira a Harrier STOVL képességéhez és helyette F-35C-t rendelnek, plusz CATOBAR-ra építik a hordozóikat, akkor egyrészt olcsóbban is kijöttek volna, plusz most lenne rendes hajófedélzeti képességük, amit ki lehetne egészíteni szárazföldivel is.Arra gondolsz, hogy akkor már miért nem a tengerészeti változat F-35C-t rendszeresítik a britek a légierős változat F-35A helyett, ami szintén kosaras módszerrel tölthető fel a levegőben, mint az összes többi brit gép a helyből felszállni is képes F-35B-t is beleértve?
Ha a korábbi angliai telepítésű B61 sémából indulunk ki (ami nem része a Nuclear Sharing programnak), akkor tippre megint Lakeneath-nél fogják a bombákat tárolni és aligha gondolom, hogy majd előretolt feladatokat fognak végrehajtani a nukleáris feladatkörű angol A-k. Vagy akkor meg csatlakozniuk kell a Nuclear Sharing programhoz/annak valamilyen angolosított verziójához.Azért elég messzire tud repülni, főleg úgy, hogy nem kell a szigetekről indulnia.
Gyaníthatóan ez lesz a vége, akárcsak a németeknél. Mert a Tornado mintájára pakolhatták volna a Typhoonra is, csak hát azt meg az USA nem engedélyezteMeg ezt lényegében az amerikaiaknak veszik, nem maguknak. Csak ők állják a cehhet. Ha kell, majd amerikai tanker tölti. Bevetni is csak amerikai engedéllyel, utasításra lehetne.
Az A330MRTT képes a merevcsöves utántöltésre is, csak a britek nem kérték hozzá ezt a rendszert. Valószínűleg utólag jó pénzért be lehetne még építeni a gépeikbe és akkor olyanok lennének mint az európai közös MRTT-k, amelyiken mindkét utántöltő rendszer ott van, de talán tényleg egyszerűbb néhány új tanker gépet is venni (addig sem esnek ki a régiek az átépítés miatt) és akkor meg lenne oldva az összes általad felsorolt típus légi utántöltése is.Nem az üzemeltetés a probléma, hanem, hogy tanker nincs hozzá és így meg nuki feladatkörben szart sem ér a típus miután azért nem a szomszédban vannak az oroszok, amihez meg kéne az égi nafta. Szóval jobb lett volna kosaras típust venni, de kiindulva a brit típuskavalkádból a vége az lesz, hogy boomos tankerokat is kell beszerezni, mert a flotta felét nem tudják megtankolni (E-7, Poseidon, C-17 stb.)
Meg ezt lényegében az amerikaiaknak veszik, nem maguknak. Csak ők állják a cehhet. Ha kell, majd amerikai tanker tölti. Bevetni is csak amerikai engedéllyel, utasításra lehetne.
Dolgoznak a póttartályos F-35-ön is
El se repül az UK-ból Oroszországig, csak többszöri utántöltéssel.. De potensebb mint a Marine változat, megértem a briteket. Egyébként a másik két változat nem atomhordozó???Update:
Elvileg a 138-as F-35 opció következő 12 példányát hívják le B helyett A verzióban állítólag 25%-os gépenkénti megtakarítással, ahol maguk az A-k békeidőben kiképzőgépek lesznek.
Mondjuk úgy, hogy se a Royal Navy, se a RAF, se a GCAP nem örül ennek a spórolásnak, miután gyakorlarilag egyiküknek sem épp kedvező a választás. Jah és persze a tankerflotta sem tudja utántölteni, szóval nukis bevetésen kifejezetten vicces lesz
Megint csak, klasszik elbaszott brit beszerzés mint kb mindenük az elmúlt 30 évben pár kivétellel
Egyelőre csak az A változat kapta meg a megfelelő certifikációt és nem tudok arról, hogy azt kiterjesztenék a B vagy a C verziókra is. Gondolom az egyszerűsítés jegyébenEl se repül az UK-ból Oroszországig, csak többszöri utántöltéssel.. De potensebb mint a Marine változat, megértem a briteket. Egyébként a másik két változat nem atomhordozó???
The carriers were denuclearized by the 1994 Nuclear Posture Review, the Navy does not want nukes back on them, but it would in any case probably have been the F-35C – not the F/A-18F.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..