F-4 Phantom II (McDonell Douglas)

851648.jpg
 
A Dakotai Nemzeti Légi Nemzeti Gárda 119. "Boldog Huligánok" és a "Boldog ünnepnapok" század F-4D repülőgépei 1985-ben
c197c8be61e62100d55ed940c378f2d8.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Ma fogalmazódott meg bennem az a gondolat, hogy végül is mi volt a különbség az amerikai F-4 Phantom és a szovjet Szu-7,-9,-11,-15, a Jak-25,-26,-27,-28 tervezése között.
Az amerikaiak gyurmáztak, a szovjetek meg legóztak...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Kicsit csalóka a mindkét kép, a rugóstagokban nem az üzemszerű nyomás van, így sokkal jobban be vannak rugózva, utóbbi gépnél pedig az abroncsok is laposak. Kár, hogy ilyen filléres dologra nem figyelnek a múzeum fenntartói. Ebből látszik, hogy nem csak létrehozni kell, hanem folyamatosan foglalkozni a gépekkel... Kíváncsi vagyok, a RepTár esetében meddig tart majd a csili-vili állapot....
 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75 and fishbed
A fickó az egyik legelső végzős volt a "Topgun"-ban és az első légigyőzelmes a végzettek közül.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Kicsit csalóka a mindkét kép, a rugóstagokban nem az üzemszerű nyomás van, így sokkal jobban be vannak rugózva, utóbbi gépnél pedig az abroncsok is laposak. Kár, hogy ilyen filléres dologra nem figyelnek a múzeum fenntartói. Ebből látszik, hogy nem csak létrehozni kell, hanem folyamatosan foglalkozni a gépekkel... Kíváncsi vagyok, a RepTár esetében meddig tart majd a csili-vili állapot....
A reptáras gépeken pont ilyen megfontolásból a kerekek a levegőben vannak, a rugóstagok meg ki vannak támasztva.
Egyébként cikkeztek anno a költségvetésről. Gyakorlatilag a rongyrázás, meg „hitek” része vitte el szinte az egész lóvét.
A 2,7 milliárdból vagy mennyiből 113 milliót költöttek a lényegre (az esetleges sérülések kijavítására meg a hiánypótlásokra, festésre, stb.), a többi az építkezésre, mozira, számítógépekre, interaktivitásra, mittudoménmire ment el.

Hogy a témához is szóljak: kéne egy Phantom a reptárba is :)
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
http://jetplanes.blog.hu/2018/05/24/60_eves_rekorder


"1958 május 27-én, azaz 60 éve szállt fel először az a harci repülőgép, amely hosszú időn át a világ legjobbjának számított mind az alkalmazott technológiák, mind repülési, mind pedig harcászati képességei miatt. Az F-4 Phantom pályafutása az eltelt hat évtized ellenére még mindig tart, a korszerűsített példányai négy ország légierejében repülnek napjainkban is."
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed