Az SH gyártósorának fenntartása mellett nincs semmilyen nemzetgazdasági érdek. Úgy értem csak azért nem kell fenntartani a gyártósort, mert majd később az USA még utánrendel. Az amerika fegyveres erői szerintem már nem igazán fog több megrendelést leadni. A németek mellet még pár tenderen jelen vannak, de számottevő megrendelések már nem várhatóak. Akik még függőben vannak (Kanada, Finnország) azoknál komoly a nyomás az F-35-re. A spanyolok meg ugye benne vannak az FCAS-ban, addig meg még pár részletben rendelni fognak a pár EF-et.Amúgy lehet megfogtad a lényegét, mert most kicsit kurkászva megtaláltam, hogy a Navy a FY2021-es 36 darabos rendelését inkább az NGAD program felgyorsításába fektetné. A kuvaiti megrendelés kb 2022-re lesz teljesítve és rajtuk kívül másról nem találtam infót.Indiánál próbálkoznak még, de mire azok döntést hoznak lehet még egy diplomám lesz. A finn tenderen én esélyesnek látom őket, de ez a mostani német megrendelés mindenképp kitolhatja a gyártósor működését.
https://news.usni.org/2020/02/10/na...production-to-develop-next-generation-fighter
Akik F-18-at üzemeltettek, azok már főleg F-35-re váltottak, vagy éppen abban vannak. A kispénzű országok meg inkább F-16-ot, meg Gripent fognak üzemeltetni.
Abban igazad van, hogy a 45 gép nem tétel, különösen a német költségvetési szempontból. (Viszont ha 45 gépen tudnak 1,5Mrd USD-t spórolnak, németek különösen lehajolnak ennyi "apróért". )Én az egész üzlet anyagi részén gondolkoztam, főleg teljes élettartamra vetítve, nem igazán látom értelmét. Németország "alulfegyverkezik" a lehetőségeihez képest, de ez a 30+15 gép az ő állományuk mellett sem tétel, viszont a kis mennyiséghez párosítva teljesen idegen technikát hoz be. 5-8 év múlva lesz mennyi, 150-180 Eurofughterük, plusz ez a 45 amerikai gép (két altípusból), amik a fegyverzetet leszámítva semmiben sem csereszabatosak a flotta 80 %-át kitevő EF-ekkel. Anyagi és üzemeltetési szempontból teljesen logikátlan.
Ugyanakkor eddig is 2 típusosak voltak. Tehát nem jelent logisztikailag nagyobb terhelést, sőt. A 45 gép logisztikája lényegesen egyszerűbb lesz, mint a több bázison szétszórt Tornadoké, mivel szimplán darab-darabra cserélhetik a Bücheli "Taktisches Luftwaffengeschwader 33" 46db Tornado gépét. Szóval egyetlen bázisra kell csak a logisztikát biztosítani. Lényegében ugyan akkora gondot fognak a németeknek ezek a gépek jelenteni, kb. mint nekünk a 14 Gripen. Ezeket Super Horneteket simán tudják egyfajta sziget üzemben üzemeltetni.