F/A-18 Hornet , F/A-18 E/F Super Hornet (McDonell Douglas/Boeing)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
http://www.aerotech.hu/newsdetail.php?tdate=2020-04-27&ttitle=FA-18_Super_Hornet_Block_II_2020-04-27

"legalább a 2040-es évekig szolgálatba maradhasson"

Mindig elcsodálkozom azon hogy a lassan 50 évvel ezelőtt megálmodott aerodinamikai konstrukciók iylen sokáig megállják a helyüket .
Az én szememben az ember vezette gép manőverezési határát elérték az f-22-sel.Kíváncsi lennék allesmor vagy Molni véleményére hogy pl egy generációs ugrás 6 genrációnál mit lehetne még kihozni egy ember által vezetett gépből .Persze a rakéták és szenzorok feleslegessé teszik a nagy manőverezést légiharc során .
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 552
18 423
113
http://www.aerotech.hu/newsdetail.php?tdate=2020-04-27&ttitle=FA-18_Super_Hornet_Block_II_2020-04-27

"legalább a 2040-es évekig szolgálatba maradhasson"

Mindig elcsodálkozom azon hogy a lassan 50 évvel ezelőtt megálmodott aerodinamikai konstrukciók iylen sokáig megállják a helyüket .
Az én szememben az ember vezette gép manőverezési határát elérték az f-22-sel.Kíváncsi lennék allesmor vagy Molni véleményére hogy pl egy generációs ugrás 6 genrációnál mit lehetne még kihozni egy ember által vezetett gépből .Persze a rakéták és szenzorok feleslegessé teszik a nagy manőverezést légiharc során .
A Mig-21 70 éves lassan, a kínaiak még mindig rángatnak le róla bőrt.

Manőverezésben szerintem a plafon kb megvan, esetleg az a mozgó szárnx hozhat még újat, amiről pár hónapja tett be valaki videót, de az még iszonyat messze van, ha megvalósul egyáltalán.
 
  • Tetszik
Reactions: Roni

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 502
84 693
113
Vizuális különbségek a McDonnell Douglas F/A-18 Hornet és a Boeing F/A-18E/F Super Hornet. között.

YjBwk6dg8yE.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 684
65 855
113
Pedig milyen jó kis masina lehetne ez a Super Hornet!
Én már 1995 óta mondom, hogy a belépőél nyilazását legalább a farkasfogaktól befelé növelni kéne. Meg jóval erősebb hajtóművekkel dinamikusabbá kéne tenni.
Illetve egész egyszerűen kellene belőle egy kb másfél tonnával könnyebb, nem felhajtható szárnyú, 9g-s szárazföldi változat, erősebb hajtóművekkel.
Az volna az igazán komoly gép!

Most tulajdonképpen elmondtam az egykori Hornet 2000 tulajdonságait...
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 074
33 185
113
Pedig milyen jó kis masina lehetne ez a Super Hornet!
Én már 1995 óta mondom, hogy a belépőél nyilazását legalább a farkasfogaktól befelé növelni kéne. Meg jóval erősebb hajtóművekkel dinamikusabbá kéne tenni.
Illetve egész egyszerűen kellene belőle egy kb másfél tonnával könnyebb, nem felhajtható szárnyú, 9g-s szárazföldi változat, erősebb hajtóművekkel.
Az volna az igazán komoly gép!

Most tulajdonképpen elmondtam az egykori Hornet 2000 tulajdonságait...
Erre gondolsz?
C-wPbFqWAAA1uyY.jpg
 
M

molnibalage

Guest
Pedig milyen jó kis masina lehetne ez a Super Hornet!
Én már 1995 óta mondom, hogy a belépőél nyilazását legalább a farkasfogaktól befelé növelni kéne. Meg jóval erősebb hajtóművekkel dinamikusabbá kéne tenni.
Illetve egész egyszerűen kellene belőle egy kb másfél tonnával könnyebb, nem felhajtható szárnyú, 9g-s szárazföldi változat, erősebb hajtóművekkel.
Az volna az igazán komoly gép!

Most tulajdonképpen elmondtam az egykori Hornet 2000 tulajdonságait...
A 9G-s túlterhelésnek bevallom nem látom értelmét. A Navy ezen a ponton logikusan gondolkodik. Harci körülmények között egyszerűen nem lehet kirepülni a gépből, mert 2-3 km magasság felett effektíve képtelenek rá a gépek. A Navy gépek rövid időre túlléphetik a 7.5-et, csak békeidős limit. Persze élettartam szorzó, de akkor is.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 552
18 423
113
Azoknak a gépnek kb. hány százaláka egyezik meg azzal, amit még MiG-21nek nevezünk?
A törzs hátsó része, vízszintes, függőleges vezérsíkok. Én sem arra gondoltam, hogy egy picit tovább gondolt 21-est gyártanak, de egyértelműen abból indulnak ki a legújabb típusok is. Köztük a jelenlegi legdurvább, nem jut eszembe a típusjelzése, most tesztelik, kapott LERX-et, DSI beömlőt, AESA radart. A feneke meg még mindig egyértelműen Mig-21.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 074
33 185
113
Ez a verzió a Hornet 2000 egyik megjelenése lett volna. De nem erre gondoltam. Volt egy sokkal konszolidáltabb elképzelés is, hasonló a Northrop F-18L gépére.
Ami azt illeti,ha az SH block III-bol csinálnának egy Land változatot,és azt annyiért adnák mint a Navynak.....3századdal meg 6db G változattal tényleg meghatározó (légi)erő lehetnénk a térségben.És a legolcsóbb 4+ generációs gép.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 684
65 855
113
Az 1988-as El Toro-i F-18-as baleset. A helyi média már akkor is felelőtlen kaszkadőrmutatványnak állította be a tengerészgyalogos ezredes bemutatóják, hiszen mi más lehet az ok, hogy a földnek csapódott, mint a "kaszkadőrködés".
A hülyék már akkor is osztották az észt:

 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 684
65 855
113
Szerintem ettől kezdve a pilóta tudta mi az hogy csoda, mert túlélte!! Nem semmi edzett vas-szervezete lehetett!! Mondjuk a dokik is megdolgoztak vele mire összecsavarozták a sok "aprólékot" benne!! :eek::);)

Igen, ez volt az az eset, amire úgy hivatkoznak, hogy a pilótának lényegében minden csontja eltörött.
Háromszor kellett újraéleszteni, de végül újra repülhetett egy speciálisan átalakított Cessna-n.
Ahhoz képest, hogy mi történt vele, 72 éves koráig élt.
 

T.Tom

Well-Known Member
2016. november 6.
365
1 711
93
Félelmetes látni, hogy pár másodperc alatt több száz km/h-val nő a sebesség! :eek:
A mutató kicsit csalóka, mivel valószínűleg GPS alapján mérték a sebességet, így csak a vízszintes komponensek kerülnek megjelenítésre, ezáltal egyfajta Ground Speed-et mutat. Emiatt lehet, hogy a függőleges manőverek során helyenként 100 km/h óra alá csökken a sebesség érték, amely azonban pillanatok alatt több száz km/h-val megnő, amikor a gépet kivezeti a függőleges manőverekből vízszintesbe.