F/A-18 Hornet , F/A-18 E/F Super Hornet (McDonell Douglas/Boeing)

http://www.aerotech.hu/newsdetail.php?tdate=2020-04-27&ttitle=FA-18_Super_Hornet_Block_II_2020-04-27

"legalább a 2040-es évekig szolgálatba maradhasson"

Mindig elcsodálkozom azon hogy a lassan 50 évvel ezelőtt megálmodott aerodinamikai konstrukciók iylen sokáig megállják a helyüket .
Az én szememben az ember vezette gép manőverezési határát elérték az f-22-sel.Kíváncsi lennék allesmor vagy Molni véleményére hogy pl egy generációs ugrás 6 genrációnál mit lehetne még kihozni egy ember által vezetett gépből .Persze a rakéták és szenzorok feleslegessé teszik a nagy manőverezést légiharc során .
 
http://www.aerotech.hu/newsdetail.php?tdate=2020-04-27&ttitle=FA-18_Super_Hornet_Block_II_2020-04-27

"legalább a 2040-es évekig szolgálatba maradhasson"

Mindig elcsodálkozom azon hogy a lassan 50 évvel ezelőtt megálmodott aerodinamikai konstrukciók iylen sokáig megállják a helyüket .
Az én szememben az ember vezette gép manőverezési határát elérték az f-22-sel.Kíváncsi lennék allesmor vagy Molni véleményére hogy pl egy generációs ugrás 6 genrációnál mit lehetne még kihozni egy ember által vezetett gépből .Persze a rakéták és szenzorok feleslegessé teszik a nagy manőverezést légiharc során .
A Mig-21 70 éves lassan, a kínaiak még mindig rángatnak le róla bőrt.

Manőverezésben szerintem a plafon kb megvan, esetleg az a mozgó szárnx hozhat még újat, amiről pár hónapja tett be valaki videót, de az még iszonyat messze van, ha megvalósul egyáltalán.
 
  • Tetszik
Reactions: Roni
Vizuális különbségek a McDonnell Douglas F/A-18 Hornet és a Boeing F/A-18E/F Super Hornet. között.

YjBwk6dg8yE.jpg
 
Pedig milyen jó kis masina lehetne ez a Super Hornet!
Én már 1995 óta mondom, hogy a belépőél nyilazását legalább a farkasfogaktól befelé növelni kéne. Meg jóval erősebb hajtóművekkel dinamikusabbá kéne tenni.
Illetve egész egyszerűen kellene belőle egy kb másfél tonnával könnyebb, nem felhajtható szárnyú, 9g-s szárazföldi változat, erősebb hajtóművekkel.
Az volna az igazán komoly gép!

Most tulajdonképpen elmondtam az egykori Hornet 2000 tulajdonságait...
 
Pedig milyen jó kis masina lehetne ez a Super Hornet!
Én már 1995 óta mondom, hogy a belépőél nyilazását legalább a farkasfogaktól befelé növelni kéne. Meg jóval erősebb hajtóművekkel dinamikusabbá kéne tenni.
Illetve egész egyszerűen kellene belőle egy kb másfél tonnával könnyebb, nem felhajtható szárnyú, 9g-s szárazföldi változat, erősebb hajtóművekkel.
Az volna az igazán komoly gép!

Most tulajdonképpen elmondtam az egykori Hornet 2000 tulajdonságait...
Erre gondolsz?
C-wPbFqWAAA1uyY.jpg
 
Pedig milyen jó kis masina lehetne ez a Super Hornet!
Én már 1995 óta mondom, hogy a belépőél nyilazását legalább a farkasfogaktól befelé növelni kéne. Meg jóval erősebb hajtóművekkel dinamikusabbá kéne tenni.
Illetve egész egyszerűen kellene belőle egy kb másfél tonnával könnyebb, nem felhajtható szárnyú, 9g-s szárazföldi változat, erősebb hajtóművekkel.
Az volna az igazán komoly gép!

Most tulajdonképpen elmondtam az egykori Hornet 2000 tulajdonságait...
A 9G-s túlterhelésnek bevallom nem látom értelmét. A Navy ezen a ponton logikusan gondolkodik. Harci körülmények között egyszerűen nem lehet kirepülni a gépből, mert 2-3 km magasság felett effektíve képtelenek rá a gépek. A Navy gépek rövid időre túlléphetik a 7.5-et, csak békeidős limit. Persze élettartam szorzó, de akkor is.
 
Azoknak a gépnek kb. hány százaláka egyezik meg azzal, amit még MiG-21nek nevezünk?
A törzs hátsó része, vízszintes, függőleges vezérsíkok. Én sem arra gondoltam, hogy egy picit tovább gondolt 21-est gyártanak, de egyértelműen abból indulnak ki a legújabb típusok is. Köztük a jelenlegi legdurvább, nem jut eszembe a típusjelzése, most tesztelik, kapott LERX-et, DSI beömlőt, AESA radart. A feneke meg még mindig egyértelműen Mig-21.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
Ez a verzió a Hornet 2000 egyik megjelenése lett volna. De nem erre gondoltam. Volt egy sokkal konszolidáltabb elképzelés is, hasonló a Northrop F-18L gépére.
Ami azt illeti,ha az SH block III-bol csinálnának egy Land változatot,és azt annyiért adnák mint a Navynak.....3századdal meg 6db G változattal tényleg meghatározó (légi)erő lehetnénk a térségben.És a legolcsóbb 4+ generációs gép.
 
Az 1988-as El Toro-i F-18-as baleset. A helyi média már akkor is felelőtlen kaszkadőrmutatványnak állította be a tengerészgyalogos ezredes bemutatóják, hiszen mi más lehet az ok, hogy a földnek csapódott, mint a "kaszkadőrködés".
A hülyék már akkor is osztották az észt:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed
Szerintem ettől kezdve a pilóta tudta mi az hogy csoda, mert túlélte!! Nem semmi edzett vas-szervezete lehetett!! Mondjuk a dokik is megdolgoztak vele mire összecsavarozták a sok "aprólékot" benne!! :eek::);)

Igen, ez volt az az eset, amire úgy hivatkoznak, hogy a pilótának lényegében minden csontja eltörött.
Háromszor kellett újraéleszteni, de végül újra repülhetett egy speciálisan átalakított Cessna-n.
Ahhoz képest, hogy mi történt vele, 72 éves koráig élt.
 
Félelmetes látni, hogy pár másodperc alatt több száz km/h-val nő a sebesség! :eek:
A mutató kicsit csalóka, mivel valószínűleg GPS alapján mérték a sebességet, így csak a vízszintes komponensek kerülnek megjelenítésre, ezáltal egyfajta Ground Speed-et mutat. Emiatt lehet, hogy a függőleges manőverek során helyenként 100 km/h óra alá csökken a sebesség érték, amely azonban pillanatok alatt több száz km/h-val megnő, amikor a gépet kivezeti a függőleges manőverekből vízszintesbe.