FARA - Future Attack Reconnaissance Aircraft (US Army)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
A 2 milliárd az a 848,9 milliárdos éves amerikai védelmi költégvetés 0,24%-a lenne, de még ezt is 5-6 évre kell elosztani, akkor az évi 0,05%. A cégek dolgoztak, a munkavállalóik után adót fizettek, amit kifejlesztettek annak egy részét lehet hogy lehet még hasznosítani máshol. A Sikorsky a Raiderrel már Európában kilincsel.
Nagyon jól látod, viszont pont az általad leírt jelenség miatt nincs semmilyen fegyelem a projekt előkészítési vonalon se.
Erre most persze bőven lehetne hozni a nemzetközi példákat, vég nélkül tágítva az analógiák körét. Hiszen a védelmi szektor már csak ilyen.
Kezdhetnénk az irracionális típushalmozó orosz hadiipari megrendelésekkel, eljutva egészen a svédekig, akik a Gripent, mint koncepciót kapásból rosszul lőtték be (legyen kicsi és akkor olcsó lesz, a többi nem számít), de harminc év alatt se korrigálták.

De elejét véve a polémiának - a fenti példáimat ne is reagáljátok le - az amerikaiak "ötletelgetéseivel" már tényleg tele van a padlás.
Az ok leginkább a szabad pénzégetés jegyében lazára engedett koncepciógyártás maga.
Egyszerűen egyparaméteres célmeghatározás alapján pillanatnyi igények szerint indítanak tendereket.
Pl a Chinook továbbfejlesztésére jószerivel semmi más indok nem volt, csak Afganisztán.
Sehol másutt nem kellett nekik "nélkülözhetetlenül fontos mód" Hot&High üzemre alkalmas technika.
Sőt, igazából racionális feladattervezéssel húsz hosszú éven át ott is elvoltak a típussal, főleg a teljesen józanul kitalált F-konverzióval és új gyártású CH-47F gépekkel.

Nade, jöttek a számzsönglőr menedzserek es ppt-alezredesek és berendelt tanulmányokkal megtámasztva elérték, hogy a CH-47-esnek Hot&High képességűnek kell lennie.
Ezért berendelték a 6000 lóerős Honeywell hajtóműveket és hozzájuk az új reduktorokat, transzmissziós tengelyt és a "koronaékszer" Advanced Chinook Rotor Blade" technológiát. Ha már lúd, legyen kövér.
Majd mindeközben, mikor a US Marines épp problémázott az ő lieblingjével, a CH-53K King Stallion-al (a másik kolosszális pénzégető projekt), a Boeing megengedte a GE-nek, hogy a King Stallion 7500(!) lóerős hajtóműveit kipróbálhassa a Chinook-on. Hogy ezzel indulhassanak a Sikorsky ellen, ha a CH-53K-t a Pentagon netán elkaszálná.
Ekkor derült ki, hogy az ACRB technológia - hiába a sok-sok pénzbe kerülő komplex számítógépes tervezés - elfogadhatatlanul nagy vibrációt okoz.
Aztán 2021 nyarán kivonultak Afganisztánból.

Ezek után nem csoda, hogy 2023 májusában még mindig ment a tanakodás, mi legyen az egész projekttel:


Egyszerűen annyira etetni akarják a beszállítókat, hogy ha csak a legcsekélyebb részben is látnak igényt a fejleszthetőségre, azonnal technológiai (üzleti) megoldás jöhet csak szóba, projektet/tendert csinálnak rá és elkezdik a pénzégetést.
Annak idején a Szovjetúnióban mentek így a dolgok.
 

Phoenix

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
549
1 261
93