FCAS - Future Combat Air System (francia,német,spanyol kooperáció) / SCAF

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
54 276
91 897
113
Szia,

Trump miatt.

Ki tudja, mikor veri szet az USA nemzetkozi vezeto szerepe mellett a NATO-t is teljesen.
Trump 4 év múlva nem lesz. Trump kivétel, nem szabály. Nem szabad pillanatnyi impulzusokra alapozva hosszútávú döntéseket hozni.
 
  • Tetszik
Reactions: bel

32karakter

Well-Known Member
2011. február 21.
2 443
5 024
113
Trump 4 év múlva nem lesz. Trump kivétel, nem szabály. Nem szabad pillanatnyi impulzusokra alapozva hosszútávú döntéseket hozni.
Itt azért erősen ellentmondanek. Trimp az Irán,. Hogy most jobban vagy kevésbé lesz ez az irány, az még kérdéses (Vance mint elnök pl).

De a múltban is azért hajlamosak voltak erősen rángatni az istrangot, a franciáknak ebben teljesen igazuk van, hogy szövetséges, nem szövetséges, nem szabad tőlük teljességgel függeni.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
30 206
106 604
113
Nemtom.
Továbbra is arra hajlok a Dassaultnak van igaza.
Hosszú cikk, csak egy részletet kopiztam be.


Dassault Aviation a SCAF-ról: „Ha a németek maguk akarják megcsinálni, hadd tegyék meg maguk”



Kivéve, hogy a Dassault Aviation nem akar olyan megállapodást, ami pénzbe kerülne neki. Erre emlékeztetett vezérigazgatójuk, Éric Trappier egy új cergyi gyár [95] felavatásakor, amely állítólag lehetővé tette volna a Rafale gyártási ütemének növelését.

Örülök, ha a németek morgolódnak. Mi itt tudjuk, hogyan kell [vadászgépeket] gyártani. Ha ők maguk akarják megcsinálni, hadd csinálják” – csattant fel Mr. Trappier. „Mi tudjuk, hogyan kell [vadászgépet] gyártani A-tól Z-ig. Több mint 70 éve demonstráljuk. Rendelkezünk a szükséges szakértelemmel” – ragaszkodott hozzá, miközben nem zárta ki az együttműködés lehetőségét sem. „Teljesen nyitottak vagyunk rá, beleértve a németekkel való együttműködést is” – tette hozzá.

Júliusban, a Dassault Aviation féléves eredményeinek bemutatásakor Trappier úr említett egy ilyen eredményt.

Nem az „Eurofighter” módszert alkalmazzuk [amelyet az Airbus is véd, szerkesztői megjegyzés]. Vagy a Rafale módszert alkalmazzuk, azaz mindent egyedül csinálunk, és amikor azt mondom, hogy egyedül, akkor 500 cég van körülöttünk, ott van a Thales és a Safran. Vagy az nEUROn módszert alkalmazzuk, hogy hat ország számára demonstrációs gépet készítsünk, de egyértelműen meghatározott feladatokkal és vezetéssel” – mondta, hangsúlyozva, hogy „a komplexitás nem volt a teljesítmény hajtóereje”.

Mr. Trappier pedig ragaszkodott hozzá: „Ha az államok úgy döntenek, hogy senkinek sincs felelőssége, és ez közös irányítás, akkor nincs probléma. Ez eltarthat húsz évig, milliárdokat költhetünk rá, nagyon boldogok leszünk. De ha célokat kapok, akkor el akarom tudni érni azokat.”
 

Gari

Well-Known Member
2020. szeptember 13.
569
1 602
93
Amúgy a franciáknak akkoriban mi volt az alapvető gondjuk a Eurofighterrel, ami miatt megérte kiszállni, és a Rafale teljes fejlesztését egyedül finanszírozni? Nem látok akkora különbséget a két gép között. A franciák tényleg tudnak repülőt építeni, de a többiek is. Az Airbus együttműködés is megy előre.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
20 723
67 471
113
Amúgy a franciáknak akkoriban mi volt az alapvető gondjuk a Eurofighterrel, ami miatt megérte kiszállni, és a Rafale teljes fejlesztését egyedül finanszírozni? Nem látok akkora különbséget a két gép között. A franciák tényleg tudnak repülőt építeni, de a többiek is. Az Airbus együttműködés is megy előre.

A franciáknak kellet repülőgép hordozó fedélzeti típus, a többiek nem akartak ilyet megfinanszírozni.
Pedig jól látszik, hogy a briteknek is jól jött volna egy ilyen gép, de hát hülye angolok-angol hülyék.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
54 276
91 897
113
Amúgy a franciáknak akkoriban mi volt az alapvető gondjuk a Eurofighterrel, ami miatt megérte kiszállni, és a Rafale teljes fejlesztését egyedül finanszírozni? Nem látok akkora különbséget a két gép között. A franciák tényleg tudnak repülőt építeni, de a többiek is. Az Airbus együttműködés is megy előre.
Saját repülőipar kellett nekik akkor is.