FCAS - Future Combat Air System (francia,német,spanyol kooperáció) / SCAF

Németeknél van a pénz (Európa Top5 gazdasága közül csak ők nincsenek szarrá adósodva), franciáknál több a tapasztalat harcigép fejlesztésben, bár lopakodót még ők sem csináltak.

Nehezen hiszem, hogy a franciák egyedül megugornak egy új generációs gépet ami nagyjából hoz egy F-35 szintet. Mivel a németeknél van a pénz, jogos hogy ők akarnak nagyobb beleszólást. A franciák 80% igénye elég pofátlan!
Sztem válás lesz és franciák fognak rosszul járni.

Németek meg vagy beszállnak a britekhez vagy SAAB-bal közösen csinálnak egy gépet. SAAB-nak van önálló vadászgépfejlesztési "rutinja", míg a németek nem fejlesztettek önállóan semmit évtizedek óta...
A németeknél sincs pénz. A jövő év arról szól, hogy rekordadósságnövekedést produkálnak. Ehhez módosították a Merkel alatti adósságféket.

A németeknek a francia GDP 110-120%-os adóssaghoz képest, van tér, GDP 65%-on áll a német államadósság, hova eladósodni.
 
Tudásuk van.
Ott vannak az arabok. Tudásuk nincs, pénzük van.
Vagy India. Nagy ország, sok pénz és a Dassault a Rafale-al ott molyol.
Ezek mennyire megbízható vevők/beszállók 15-20 éves távlatban?
Sztem nem igazán. Itt komoly ipari részvétellel valakit odakötni egy ilyen hosszútávú projekthez. Pont ezt nem nagyon akaják a francik (lásd a 80%) meg ezeknek az országoknak nincs is mit beletenni igazából. Araboknak nulla ipara, indiaiak meg 20+ éve fejlesztik a már most elavult Tejast...
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger
Pont erről beszélek!

Franciák miből fognak FCASt fejleszteni egyedül? IMF hitelből? :D
Mert már az IMF segítségét fontolgatják...
Konkrétan az államadósságuk növekedése mögött jelentős részben a fenntarthatatlan nyugdíjrendszerük van, ahol mostanra már egy nyugdíjas jobban keres, mint az elviekben őt eltartó átlag dolgozó
France’s pension spending accounts for nearly 14 per cent of its GDP, compared with 5 per cent in Britain. France spends more than €400 billion (£347 billion) a year on pensions.
Aztán ezt megváltoztatni gyakorlatilag politikai öngyilkossággal ér fel, mert pl az előző miniszterelnök is pont ebbe bukott bele. Szóval pénz az lenne, de az a szociális kiadásokra, illetve a szociális hálóra megy el, ami meg egy szent tehén és inkább mennek államcsődbe, mintsem azon változtassanak.

Szóval tudás van, csak pénz nincs
 
  • Tetszik
Reactions: enzo and fishbed
Konkrétan az államadósságuk növekedése mögött jelentős részben a fenntarthatatlan nyugdíjrendszerük van, ahol mostanra már egy nyugdíjas jobban keres, mint az elviekben őt eltartó átlag dolgozó

Aztán ezt megváltoztatni gyakorlatilag politikai öngyilkossággal ér fel, mert pl az előző miniszterelnök is pont ebbe bukott bele. Szóval pénz az lenne, de az a szociális kiadásokra, illetve a szociális hálóra megy el, ami meg egy szent tehén és inkább mennek államcsődbe, mintsem azon változtassanak.

Szóval tudás van, csak pénz nincs
Épp ezért kellene lejjebb venni az arcukból (80%) és nagyobb teret engedni a németeknek akiknél a pénz van. Különben sosem lesz itt új generációs francia vadászgép. Szerintem...
 
Ezt a projektet nem követem, de eleg nagy pénzt mertem volna tenni arra, hogy szakítás lesz a vége, ahogy máig úgy gondolom, hogy a megemlített KNDS is megy a levesbe.
A békaevőkkel nem lehet együttműködni, mert ez az ő fejükben azt jelent, hogy mások finanszírozzák meg azt, hogy ők kifejlesztenek dolgokat amiket majd közösen gyártanak és rendszeresítenek.
 
A 6. generáció terén Kína átvette a gyakorlati trendformálás sajátos felelősséggel járó vezető szerepét, hozzá képest az USA is le van maradva, de legalább pénze és technológiája még van ahhoz, hogy gyorsan reagáljon. Legalábbis ezt lehet sejteni.
De az EU az teljesen el van veszve a projektállítás legelső fázisában és érdemi technológiáról még nem is beszélhetünk.
Miközben az idő telik, a szakemberállomány fogyatkozik, a gyárak sorra állnak le, az adósságállomány meg csak nő.
Növekszik a szakadék.
 
Nagyon sirok a szegeny eladosodott nemet es francia orszagon... Az uj generációs repulogep n m pénz hanem fenyegetettseg es politikai akarat kérdése. A SAAB a Tempestbe nem tudott beszallni, mert leosztottak a szerepeket. Az FCAS eseteben a gall kiszallas a orojekt veget jelentené az Airbus örömére... A gallok a Rafale utan kerul amibe kerul fejlesztenek uj gépet es kell hordozo fedelzeti valtozat is. Ez is problema ismet, a tobbi nemzet nem akarja finanszirozni.

A gallok szvsz közelebb vannak az 5 genhez mint a németek. Ami szamomra kerdes a Spanyolok az Airbus /CASA miatt kinek oldalan allnak..

Europanak kellett volna F35 helyett invesztalni az 5/6 genbe, de helyette F35-ost vettek. Amig lerakba vqn kozosebb akarat, ebben nincs.
 
Ha a németek kiszállnak a mostani tenderből akkor simán csatlakozhatnak vagy az angol vagy a japán vagy a koreai projekthez (én így amennyire ezekbe belelátok azt mondanám, hogy a japan projekthez kellene kapcsolódniuk). Utóbbi kettőnek pl úgy kell a normális hajtómű mint egy falat kenyér. A baj ezekkel az, hogy sok fejlesztés már kész van így a saját fejlesztő kapacitásuk kiesik és csak kész termékek lesznek.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger
Ha a németek kiszállnak a mostani tenderből akkor simán csatlakozhatnak vagy az angol vagy a japán vagy a koreai projekthez (én így amennyire ezekbe belelátok azt mondanám, hogy a japan projekthez kellene kapcsolódniuk). Utóbbi kettőnek pl úgy kell a normális hajtómű mint egy falat kenyér. A baj ezekkel az, hogy sok fejlesztés már kész van így a saját fejlesztő kapacitásuk kiesik és csak kész termékek lesznek.

Japánok beszálltak a GCAP-ba (leánykori neve Tempest)
 
Nézzük a másik oldalt.

Miért büdös a franciáknak a közös német projekt??

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Késöbb majd a németek beleugatnak, kinek lehet eladni a gépet.
Allítólag az Eurofighternél a digók és a britek is buktak üzletet a németek fontoskodása miatt
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Nézzük a másik oldalt.

Miért büdös a franciáknak a közös német projekt??

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Késöbb majd a németek beleugatnak, kinek lehet eladni a gépet.
Allítólag az Eurofighternél a digók és a britek is buktak üzletet a németek fontoskodása miatt
S akkor ment, meg megy a a Szu-57 projekt lesajnálása, hogy milyen késéssel kezdtek bele a fejlesztésbe az F-22-hözképest,, hogy mennyivel "kezdetlegesebb", mint az F-22, az F-35-ről nem is beszélve (holott prospektus minőségű tudásunk van bármelyik képességeiről), hogy mennyi ideje tart a fejlesztése, hogy milyen keveset gyártottak eddig belőle, hogy mikor lesz teljes értékűen bevethető, hogy miért nem merik bevetni (állítólag) az ukrán légtérben, hogy mikor lesz belőle stealth,meg ötödik generációs képességek,meg export (képes) kivitel, stb., stb., stb.

Na akkor ezeket vessük össze az FCAS aspektusában...vagy prospektusában...
...vagy akár szinte az összes többivel...
 
S akkor ment, meg megy a a Szu-57 projekt lesajnálása, hogy milyen késéssel kezdtek bele a fejlesztésbe az F-22-hözképest,, hogy mennyivel "kezdetlegesebb", mint az F-22, az F-35-ről nem is beszélve (holott prospektus minőségű tudásunk van bármelyik képességeiről), hogy mennyi ideje tart a fejlesztése, hogy milyen keveset gyártottak eddig belőle, hogy mikor lesz teljes értékűen bevethető, hogy miért nem merik bevetni (állítólag) az ukrán légtérben, hogy mikor lesz belőle stealth,meg ötödik generációs képességek,meg export (képes) kivitel, stb., stb., stb.

Na akkor ezeket vessük össze az FCAS aspektusában...vagy prospektusában...
...vagy akár szinte az összes többivel...
A franciákon kívül senkinek sem égető az FCAS, mert már a németeknek is van 5.gen. gépük.
 
  • Vicces
Reactions: fip7
A franciákon kívül senkinek sem égető az FCAS, mert már a németeknek is van 5.gen. gépük.
Nyilván értem, hogy mire gondolsz,de ez nem saját képesség, hanem más entitások ""jóindulatán""múlik (terméktámogatás kényes politikai helyzetekben).

Európa elvileg, hipotetikusan egy önálló gazdasági/politikai/gazdasági/katonai hatalom,ill. képes lenne önállóan fellépni ezeken a területeken.

Ezekhez önálló, nagyrészt önálló képességek kellenek.
Pl. az FCAS is erről szólna.
Ha nincs saját ötödik generációs gyártási képesség (Miért? Van? Akkor miért nincs?), akkor az európai önállóság légierő tekintetében annyit ér, mint a magyar légierő képesség a gyártó és/vagy egyéb üzemeltető entitás segítsége nélkül.

Pár bevetés gépenként, oszt' Hello Kitty.

Tehát szinte semmit a többi 5.gen saját konstrukciójú géppel rendelkezőkkel szemben.
 
Nyilván értem, hogy mire gondolsz,de ez nem saját képesség, hanem más entitások ""jóindulatán""múlik (terméktámogatás kényes politikai helyzetekben).

Európa elvileg, hipotetikusan egy önálló gazdasági/politikai/gazdasági/katonai hatalom,ill. képes lenne önállóan fellépni ezeken a területeken.

Ezekhez önálló, nagyrészt önálló képességek kellenek.
Pl. az FCAS is erről szólna.
Ha nincs saját ötödik generációs gyártási képesség (Miért? Van? Akkor miért nincs?), akkor az európai önállóság légierő tekintetében annyit ér, mint a magyar légierő képesség a gyártó és/vagy egyéb üzemeltető entitás segítsége nélkül.

Pár bevetés gépenként, oszt' Hello Kitty.

Tehát szinte semmit a többi 5.gen saját konstrukciójú géppel rendelkezőkkel szemben.
Nem ez az egyetlen európaintípus azt azért ne felejtsd el.
 
Nem ez az egyetlen európaintípus azt azért ne felejtsd el.
Melyik van még ötödik generációs?
Most ne makettekről beszélgessünk, mert olyanokat bármelyik autógyár képes kifaragni agyagból/fából, sőt a debreceni virágkarnevál alkotói is tudnak készíteni (nekik nagy könnyebbség lenne, hogy nem kell végtelen pepecs munkával virágszirmokkal borítani)

Az FCAS és a GCAP egyelőre nem több, mint bármelyik inflálódó papírpénz; egy ígéret, hogy holnap érni fog...valamit.

Holnap? Már az is késő lenne, hiszen a többiek, ha nem is fognak netán már még újabbat fejleszteni, legalább a meglevőket tudják fejlesztgetni, javítgatni, stb., miközben ezek még évek múlva is az első felszállás...előtti gurulópróbáknál fognak tartani.
 
Melyik van még ötödik generációs?
Most ne makettekről beszélgessünk, mert olyanokat bármelyik autógyár képes kifaragni agyagból/fából, sőt a debreceni virágkarnevál alkotói is tudnak készíteni (nekik nagy könnyebbség lenne, hogy nem kell végtelen pepecs munkával virágszirmokkal borítani)

Az FCAS és a GCAP egyelőre nem több, mint bármelyik inflálódó papírpénz; egy ígéret, hogy holnap érni fog...valamit.

Holnap? Már az is késő lenne, hiszen a többiek, ha nem is fognak netán már még újabbat fejleszteni, legalább a meglevőket tudják fejlesztgetni, javítgatni, stb., miközben ezek még évek múlva is az első felszállás...előtti gurulópróbáknál fognak tartani.
6. generaciós programról van szó, 5.gen-nek ott az F-35.
 
  • Vicces
Reactions: fip7
Az F-35 nem saját.
Tehát nem önálló képesség.
Optimista esetben napokig(?) hetekig(?)hónapokig(?) üzemeltethető USA támogatás nélkül.
Pesszimista feltételezések szerint percekig sem USA jóváhagyás nélkül.
Miért is kell önálló képesség egy szövetségi rendszerben? Nem vagyunk egyedül, nem kell mindenből önálló.