FCAS - Future Combat Air System (francia,német,spanyol kooperáció) / SCAF

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 673
35 753
113
Ez ha szakítás lesz, kihatással lesz a KNDS jövőjére is
Gyakorlatilag az egyesülés ellenére két szeparált entitásként működik a francia és német részleg, szóval a vége lehet egy szétválás lesz, mert ugyanez a kálvária megy az MGCS esetében is. Aztán ki tudja, a végén még Papi megtáltosodva megveszi a KMW-t :D
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
30 167
106 504
113
Németeknél van a pénz (Európa Top5 gazdasága közül csak ők nincsenek szarrá adósodva), franciáknál több a tapasztalat harcigép fejlesztésben, bár lopakodót még ők sem csináltak.

Nehezen hiszem, hogy a franciák egyedül megugornak egy új generációs gépet ami nagyjából hoz egy F-35 szintet. Mivel a németeknél van a pénz, jogos hogy ők akarnak nagyobb beleszólást. A franciák 80% igénye elég pofátlan!
Sztem válás lesz és franciák fognak rosszul járni.

Németek meg vagy beszállnak a britekhez vagy SAAB-bal közösen csinálnak egy gépet. SAAB-nak van önálló vadászgépfejlesztési "rutinja", míg a németek nem fejlesztettek önállóan semmit évtizedek óta...
A németeknél sincs pénz. A jövő év arról szól, hogy rekordadósságnövekedést produkálnak. Ehhez módosították a Merkel alatti adósságféket.

A németeknek a francia GDP 110-120%-os adóssaghoz képest, van tér, GDP 65%-on áll a német államadósság, hova eladósodni.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
30 167
106 504
113
Gyakorlatilag az egyesülés ellenére két szeparált entitásként működik a francia és német részleg, szóval a vége lehet egy szétválás lesz, mert ugyanez a kálvária megy az MGCS esetében is. Aztán ki tudja, a végén még Papi megtáltosodva megveszi a KMW-t :D
Ez régi terve. Megenni a riválist.
És lesz rá sansz, mert pár régi motorost, tulajdonist, oligarchát, kigolyóznak onnan. Részben állami, részben tőzsdei tervekkel, de tényleg lehet a végém Papi röhög.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
25 106
49 777
113
Tudásuk van.
Ott vannak az arabok. Tudásuk nincs, pénzük van.
Vagy India. Nagy ország, sok pénz és a Dassault a Rafale-al ott molyol.
Ezek mennyire megbízható vevők/beszállók 15-20 éves távlatban?
Sztem nem igazán. Itt komoly ipari részvétellel valakit odakötni egy ilyen hosszútávú projekthez. Pont ezt nem nagyon akaják a francik (lásd a 80%) meg ezeknek az országoknak nincs is mit beletenni igazából. Araboknak nulla ipara, indiaiak meg 20+ éve fejlesztik a már most elavult Tejast...
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 673
35 753
113
Pont erről beszélek!

Franciák miből fognak FCASt fejleszteni egyedül? IMF hitelből? :D
Mert már az IMF segítségét fontolgatják...
Konkrétan az államadósságuk növekedése mögött jelentős részben a fenntarthatatlan nyugdíjrendszerük van, ahol mostanra már egy nyugdíjas jobban keres, mint az elviekben őt eltartó átlag dolgozó
France’s pension spending accounts for nearly 14 per cent of its GDP, compared with 5 per cent in Britain. France spends more than €400 billion (£347 billion) a year on pensions.
Aztán ezt megváltoztatni gyakorlatilag politikai öngyilkossággal ér fel, mert pl az előző miniszterelnök is pont ebbe bukott bele. Szóval pénz az lenne, de az a szociális kiadásokra, illetve a szociális hálóra megy el, ami meg egy szent tehén és inkább mennek államcsődbe, mintsem azon változtassanak.

Szóval tudás van, csak pénz nincs
 
  • Tetszik
Reactions: enzo and fishbed

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
25 106
49 777
113
Konkrétan az államadósságuk növekedése mögött jelentős részben a fenntarthatatlan nyugdíjrendszerük van, ahol mostanra már egy nyugdíjas jobban keres, mint az elviekben őt eltartó átlag dolgozó

Aztán ezt megváltoztatni gyakorlatilag politikai öngyilkossággal ér fel, mert pl az előző miniszterelnök is pont ebbe bukott bele. Szóval pénz az lenne, de az a szociális kiadásokra, illetve a szociális hálóra megy el, ami meg egy szent tehén és inkább mennek államcsődbe, mintsem azon változtassanak.

Szóval tudás van, csak pénz nincs
Épp ezért kellene lejjebb venni az arcukból (80%) és nagyobb teret engedni a németeknek akiknél a pénz van. Különben sosem lesz itt új generációs francia vadászgép. Szerintem...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
54 244
91 838
113
Ezt a projektet nem követem, de eleg nagy pénzt mertem volna tenni arra, hogy szakítás lesz a vége, ahogy máig úgy gondolom, hogy a megemlített KNDS is megy a levesbe.
A békaevőkkel nem lehet együttműködni, mert ez az ő fejükben azt jelent, hogy mások finanszírozzák meg azt, hogy ők kifejlesztenek dolgokat amiket majd közösen gyártanak és rendszeresítenek.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 481
72 131
113
A 6. generáció terén Kína átvette a gyakorlati trendformálás sajátos felelősséggel járó vezető szerepét, hozzá képest az USA is le van maradva, de legalább pénze és technológiája még van ahhoz, hogy gyorsan reagáljon. Legalábbis ezt lehet sejteni.
De az EU az teljesen el van veszve a projektállítás legelső fázisában és érdemi technológiáról még nem is beszélhetünk.
Miközben az idő telik, a szakemberállomány fogyatkozik, a gyárak sorra állnak le, az adósságállomány meg csak nő.
Növekszik a szakadék.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 835
11 366
113
Nagyon sirok a szegeny eladosodott nemet es francia orszagon... Az uj generációs repulogep n m pénz hanem fenyegetettseg es politikai akarat kérdése. A SAAB a Tempestbe nem tudott beszallni, mert leosztottak a szerepeket. Az FCAS eseteben a gall kiszallas a orojekt veget jelentené az Airbus örömére... A gallok a Rafale utan kerul amibe kerul fejlesztenek uj gépet es kell hordozo fedelzeti valtozat is. Ez is problema ismet, a tobbi nemzet nem akarja finanszirozni.

A gallok szvsz közelebb vannak az 5 genhez mint a németek. Ami szamomra kerdes a Spanyolok az Airbus /CASA miatt kinek oldalan allnak..

Europanak kellett volna F35 helyett invesztalni az 5/6 genbe, de helyette F35-ost vettek. Amig lerakba vqn kozosebb akarat, ebben nincs.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
54 244
91 838
113
Ha a németek kiszállnak a mostani tenderből akkor simán csatlakozhatnak vagy az angol vagy a japán vagy a koreai projekthez (én így amennyire ezekbe belelátok azt mondanám, hogy a japan projekthez kellene kapcsolódniuk). Utóbbi kettőnek pl úgy kell a normális hajtómű mint egy falat kenyér. A baj ezekkel az, hogy sok fejlesztés már kész van így a saját fejlesztő kapacitásuk kiesik és csak kész termékek lesznek.
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 993
6 482
113
Ha a németek kiszállnak a mostani tenderből akkor simán csatlakozhatnak vagy az angol vagy a japán vagy a koreai projekthez (én így amennyire ezekbe belelátok azt mondanám, hogy a japan projekthez kellene kapcsolódniuk). Utóbbi kettőnek pl úgy kell a normális hajtómű mint egy falat kenyér. A baj ezekkel az, hogy sok fejlesztés már kész van így a saját fejlesztő kapacitásuk kiesik és csak kész termékek lesznek.

Japánok beszálltak a GCAP-ba (leánykori neve Tempest)
 
  • Tetszik
Reactions: dudi