FIA - Farnborough International (Egyesült Királyság)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 165
60 916
113
Le Bourget, 1987, F-16C bemutatója:


Látványos a start, de a manőver maga engem az ukránok SIAD 2004-es felszállására emlékeztet. Meg kell hagyni, a Szuhoj nagyobb energiával adta elő ugyanezt a mutatványt:


A trükk a betonról elemelkedés után van. Az F-16C egyátalán nem volt gyenge gép, csak azonnal, kis sebességgel tolta fel magát, erőből.
A Szuhoj se volt gyenge gép, ráadásul az AL-31F-ek is valamiféle forszírozottabb üzemmódon dolgoztak a repülőnap során, de az ukrán pilóta kezében volt a kulcs (hülye egy képzavar).
Ugyanis a rövid nekifutást követően bár emelkedik a gép, de csak egy laposabb szögben. Az ügyesen megválasztott alacsony túlterhelésű íven a gép így nem veszít annyit a sebességéből és jó magasra fel tud emelkedni.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 923
73 356
113
285310986_4871353172974261_3789503276825534811_n.jpg


FIA 2022
18-22 July 2022
Farnborough, Exhibition & Conference Centre

Farnborough will host leading innovators from the aerospace, aviation and defence industries and beyond.

Industry Themes
 
K

kamm

Guest
Farnborough 2022

Raytheon promotes low-cost AESA radar for range of platforms

By Greg Waldron
21 July 2022

Raytheon is promoting a new low-cost AESA (active electronically scanned array) radar intended for a range of aircraft types, from legacy fighters to ‘loyal wingman’ unmanned air vehicles (UAVs).

PhantomStrike system is optimised for platforms that have space, weight, and power constraints, Raytheon says.

88242_phantomstrike_106482.jpg

PhantomStrike
Source: Raytheon

PhantonStrike will start flight tests in 2023 aboard Raytheon’s 727-200 flying testbed

“There’s a huge market out there for upgrades, new aircraft, UAVs, and helicopters,” says Raytheon Intelligence & Space executive Richard Sandifer.

“So we thought let’s take some of the technologies we have from Raytheon that we’re developing now or have developed, and figure out how we can get a small, high performance radar into these [size, weight, and power constrained] platforms.”

The radar draws from Raytheon’s work on programmes such the Patriot surface-to-air missile, which informs its gallium nitride (GaN) sensor array. Importantly for a radar designed for small platforms, PhantomStrike is air cooled, cutting weight and complexity.

Sandifer says that fixed-wing aircraft applications could include the Boeing T-7A, Korea Aerospace Industries FA-50, and Northrop F-5. Given its low cost, PhantomStrike could also be applicable for loyal wingman UAVs.

Thermal testing of the PhantomStrike array suggest the system performs better than modelled. Next year, Raytheon plans flight tests aboard its Boeing 727-200 testbed.

PhantomStrike will come in two array sizes; Raytheon has already conducted fit checks with potential customers, including with the smaller array on an F-5.

As for sales, Sandifer says the company is in discussions with several customers. In addition, PhantomStrike was developed with the international market in mind, meaning it can be obtained through a direct commercial sale, as opposed to the US government’s Foreign Military Sales process. PhantomStrike can also be produced outside the USA.

Sandifer adds that given its cost, PhantomStrike is suitable for the so-called ‘attritible’ unmanned aircraft of the future.

“It’s half the price of a modern day radar,” he says. “If you’re looking for radar with this performance on an attritible [aircraft] for the price that we’re asking. It’s a no-brainer.”