Finn vadászgép beszerzési program / HX tender (Finnország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 823
47 156
113
Elég régóta nem volt újdonság az ügyben, most viszont a Finnish National Audit Office közreadott egy ábrát a HX program teljes időtartamának tervezett költségeiről.
Végül is eléggé triviális a dolog, mert ugye a tender leírásában szerepelnek a limitek, de így kicsit informatívabb.
211995_1.jpg

Egyrészt a beszerzés költsége 7-10Mrd EUR közé kell essen, valamint az egyik sarokszám, a 64db gép (lehet kevesebb is!) fenntartási költsége nem lehet több, mint a jelenlegi Hornetek fenntartási költsége. Az ábra kicsit megzavart, mert az elején szereplő 500M EUR méretű kezdeti beruházás azt sugallta nekem, hogy az F-35 drága infrastruktúrája lehet a szóban forgó piros oszlop. Aztán rájöttem, hogy a többi gép is átképzést fog igényelni, valamint diagnosztikai, oktató, stb. eszközöket (pl. szimulátor, hangsebesség feletti oktató gépet) mindegyikhez kell venni.
Mindazonáltal ha megfigyeljük az éves 250M EUR-s fenntartási költséget, akkor látszik, hogy ez igen nehezen menne 64db F-35-tel, holott a Lockheed azt jelezte, hogy ha 64 gépre kapják a max. pontot a tenderben, akkor annyi lesz. 64 gép esetén viszont a nagyon magas fenntartási költségek nem tesznek lehetővé elegendő repült órát. Ez azt jelentené, hogy a 10Mrd EUR 64 gépre 30 évre leosztva valamint jelenleg célbavett 34.000USD/repült (jelenleg az kb. 30.000EUR) óra költséggel leosztva 171 repült óra jutna évente egy gépre. Ez bőven alatta van a magyar Gripenek szerződéses átlagos terhelhetősége alatt.
/Jegyezzük meg, hogy a 34.000USD/repült óra költség jelenleg még csak egy igen erős terv, amit a Lockheed 2024-re tűzött ki célul. Az eredeti terv 25.000USD/óra volt ugye/
Ez 2 dolgot jelenthet:
  • Vagy a Lockheednak mégiscsak csökkentenie kell a felajánlott darabszámot. Ezzel csökkenne a bekerülési költség, valamint a későbbi fenntartási keretbe is több repült óra fér bele
  • Vagy leszállítják a gépeket, csak - hasonlóan a norvégokhoz - egy komolyabb részét letárolják, amivel szintén beférhetnek egy normálisabb repült órával a fenntartási költségkeretbe, ráadásul nem kell olyan sok pilótát sem képezni.
Ezek tudatába azért nekem elég nehéz elképzelnem, hogy 64db F-35 beférjen a programba. Sokkal életszerűbb, hogy nem az F-35 az ideális a HX tenderre.
Különben már a 64gép egységára is szerintem éppen a határon van, hogy - nem fejlesztő országként - beférjen a 10Mrd-os limit alá!
 
K

kamm

Guest

Holy shit:

"Puranen did not say which aircraft suffered shortcomings, although he questioned why four F-35s were sent for the deployment but only two arrived. He noted that one was subsequently unserviceable.

“It [the F-35] could not fly all flights. The other flew all the flights,” he told the newspaper. Finnish media have questioned why such a large footprint was sent with the aircraft, as well as the tanker that supported the flight across the Atlantic. The F-35s were also joined by two U.S. Air Force C-17s carrying support equipment. None of the other fighters deployed had such a large footprint, even Boeing’s F/A-18 Super Hornets, which also made the crossing. They were joined by a KDC-10 tanker from Omega."


Negybol ket F-35 el sem jutott Europaba, mig a ket megmarado F-35-hoz KETTO C-17 Globemasternyi cucc jott, azaz tobb, mint 70 (!) tonnanyi support crap :D WTF? :D - es meg igy sem sikerult a kettobol az egyiket talpraallitaniuk.! :eek: :D

Jezusom, micsoda shitshow ez az egesz F-35 demo, basszus.
 
K

kamm

Guest
Elég régóta nem volt újdonság az ügyben, most viszont a Finnish National Audit Office közreadott egy ábrát a HX program teljes időtartamának tervezett költségeiről.
Végül is eléggé triviális a dolog, mert ugye a tender leírásában szerepelnek a limitek, de így kicsit informatívabb.
211995_1.jpg

Egyrészt a beszerzés költsége 7-10Mrd EUR közé kell essen, valamint az egyik sarokszám, a 64db gép (lehet kevesebb is!) fenntartási költsége nem lehet több, mint a jelenlegi Hornetek fenntartási költsége. Az ábra kicsit megzavart, mert az elején szereplő 500M EUR méretű kezdeti beruházás azt sugallta nekem, hogy az F-35 drága infrastruktúrája lehet a szóban forgó piros oszlop. Aztán rájöttem, hogy a többi gép is átképzést fog igényelni, valamint diagnosztikai, oktató, stb. eszközöket (pl. szimulátor, hangsebesség feletti oktató gépet) mindegyikhez kell venni.
Mindazonáltal ha megfigyeljük az éves 250M EUR-s fenntartási költséget, akkor látszik, hogy ez igen nehezen menne 64db F-35-tel, holott a Lockheed azt jelezte, hogy ha 64 gépre kapják a max. pontot a tenderben, akkor annyi lesz. 64 gép esetén viszont a nagyon magas fenntartási költségek nem tesznek lehetővé elegendő repült órát. Ez azt jelentené, hogy a 10Mrd EUR 64 gépre 30 évre leosztva valamint jelenleg célbavett 34.000USD/repült (jelenleg az kb. 30.000EUR) óra költséggel leosztva 171 repült óra jutna évente egy gépre. Ez bőven alatta van a magyar Gripenek szerződéses átlagos terhelhetősége alatt.
/Jegyezzük meg, hogy a 34.000USD/repült óra költség jelenleg még csak egy igen erős terv, amit a Lockheed 2024-re tűzött ki célul. Az eredeti terv 25.000USD/óra volt ugye/
Ez 2 dolgot jelenthet:
  • Vagy a Lockheednak mégiscsak csökkentenie kell a felajánlott darabszámot. Ezzel csökkenne a bekerülési költség, valamint a későbbi fenntartási keretbe is több repült óra fér bele
  • Vagy leszállítják a gépeket, csak - hasonlóan a norvégokhoz - egy komolyabb részét letárolják, amivel szintén beférhetnek egy normálisabb repült órával a fenntartási költségkeretbe, ráadásul nem kell olyan sok pilótát sem képezni.
Ezek tudatába azért nekem elég nehéz elképzelnem, hogy 64db F-35 beférjen a programba. Sokkal életszerűbb, hogy nem az F-35 az ideális a HX tenderre.
Különben már a 64gép egységára is szerintem éppen a határon van, hogy - nem fejlesztő országként - beférjen a 10Mrd-os limit alá!

Ez Rafale vs Gripen lesz, meglatod.
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson
W

Wilson

Guest
Ez Rafale vs Gripen lesz, meglatod.

A svédek tuti nagyon tepernek nekik jobban számít ez az üzlet mint a csigazabálóknak,habár a finnek és a svédek annyira nem szívlelik egymást,de ha a finnek a Grippenek mellett döntenek,akkor kis túlzással a Svédek átnevezik Stockholmot Helsinkivé :)
 
K

kamm

Guest
A svédek tuti nagyon tepernek nekik jobban számít ez az üzlet mint a csigazabálóknak,habár a finnek és a svédek annyira nem szívlelik egymást,de ha a finnek a Grippenek mellett döntenek,akkor kis túlzással a Svédek átnevezik Stockholmot Helsinkivé :)

Mibol gondolod, hogy nem szivlelik egymast?

A Saabnak eleg korrekt tortenelme van a finnekkel: https://saab.com/region/finland/about-saab-finland/

Lathatoan megbiznak bennuk a finnek: https://saabgroup.com/media/stories...09/saab-and-finlands-new-pohjanmaa-corvettes/
 
W

Wilson

Guest
Mibol gondolod, hogy nem szivlelik egymast?

A Saabnak eleg korrekt tortenelme van a finnekkel: https://saab.com/region/finland/about-saab-finland/

Lathatoan megbiznak bennuk a finnek: https://saabgroup.com/media/stories...09/saab-and-finlands-new-pohjanmaa-corvettes/

Én a két népre gondoltam:)a két nép hosszú közös történelme nem a szivárványos boldogság jegyében zajlott,szegény finnekre a svédek az oroszokkal együtt csak mint egy meghóditandó népre tekintettek és Finnország még a XV. században is a „Svéd Keleti Tartomány” néven volt ismert. 1863-g a finneknél a svéd volt a hivatalos nyelv,Hivatalos szinten persze azóta sokat javult a helyzet, a svéd iskolákban kötelező a finn nyelv, a svéd ugyanúgy kötelező a finn iskolákban, azaz mindkét ország kölcsönösen elismeri és tiszteli a másikat. Ez persze nem jelenti azt, hogy a két ország polgárai rajonganának egymásért,Finnországban pl az összes szőke nős vicc a svédekről szól.
Vagy itt van a kedvenc finn viccem:
Hogyan kell elsüllyeszteni egy svéd csatahajót? Egyszerűen csak bocsásd vízre!”
Amúgy leginkább a belgiumi flamand–vallon ellentéthez hasonlítható a két nép viszonya.
 
K

kamm

Guest
Én a két népre gondoltam:)a két nép hosszú közös történelme nem a szivárványos boldogság jegyében zajlott,szegény finnekre a svédek az oroszokkal együtt csak mint egy meghóditandó népre tekintettek és Finnország még a XV. században is a „Svéd Keleti Tartomány” néven volt ismert. 1863-g a finneknél a svéd volt a hivatalos nyelv,Hivatalos szinten persze azóta sokat javult a helyzet, a svéd iskolákban kötelező a finn nyelv, a svéd ugyanúgy kötelező a finn iskolákban, azaz mindkét ország kölcsönösen elismeri és tiszteli a másikat. Ez persze nem jelenti azt, hogy a két ország polgárai rajonganának egymásért,Finnországban pl az összes szőke nős vicc a svédekről szól.
Vagy itt van a kedvenc finn viccem:
Hogyan kell elsüllyeszteni egy svéd csatahajót? Egyszerűen csak bocsásd vízre!”
Amúgy leginkább a belgiumi flamand–vallon ellentéthez hasonlítható a két nép viszonya.

Ja az vilagos, hogy van tortenelmuk, azt hittem a vedelmi iparrol beszelsz... de amugy a finnek SZAZSZOR jobban utaljak az oroszokat, ezt garantalom neked, minden finn ismerosom ezt vilagosan megmondta. Barmikor inkabb biznak a svedekben, mint valaha fognak az oroszokban.
 
W

Wilson

Guest
Ja az vilagos, hogy van tortenelmuk, azt hittem a vedelmi iparrol beszelsz... de amugy a finnek SZAZSZOR jobban utaljak az oroszokat, ezt garantalom neked, minden finn ismerosom ezt vilagosan megmondta. Barmikor inkabb biznak a svedekben, mint valaha fognak az oroszokban.

Mára persze úgy ahogy el vannak egymással a svédek és a finnek.Igen nekem is mondták,hogy nem bírják Ivánékat,de mondjuk ezt meg is értem hiszen őket is meglátogatta pár százezer nem Dosztojevszkíjen nevelkedett orosz katona.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 616
6 107
113
Mára persze úgy ahogy el vannak egymással a svédek és a finnek.Igen nekem is mondták,hogy nem bírják Ivánékat,de mondjuk ezt meg is értem hiszen őket is meglátogatta pár százezer nem Dosztojevszkíjen nevelkedett orosz katona.
.
.
Hát a történelemben ez azért kölcsönös. Ha rákeresel XII. Károly svéd király viselt dolgaira, látod, hogy nem csak Napóleon és Hitler próbálkozott be az oroszok megtámadásával, hanem előttük már a svédek megtették ezt. Kb hasonló eredménnyel, sokáig jól mentek a dolgok, de azután elfogyott az utánpótlás, túl nagyok voltak a távolságok, és az ő vesztes csatájuk végül 1709.július elején jött el a poltavai csata képében, ahol az ágyúikhoz már nem is volt lőszerük, és bár ennek ellenére igen bátran harcoltak a többszörös túlerő ellen, de a vége vereség lett, és mint Napóleon és Hitler esetében is, a svédek is innentől sietős visszahúzódásba mentek át.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 871
82 433
113
Az amerikai kongresszus jóváhagyta a finn tenderen induló típusokat is:

WASHINGTON, October 9, 2020 -

The State Department has made a determination approving a possible Foreign Military Sale to the Government of Finland of F-35 Joint Strike Fighter aircraft with air-to-air missiles and air-to-ground precision guided munitions and related equipment for an estimated cost of $12.5 billion. The Defense Security Cooperation Agency delivered the required certification notifying Congress of this possible sale today.


The Government of Finland has requested to buy sixty-four (64) F-35 Joint Strike Fighter CTOL aircraft; sixty-six (66) Pratt & Whitney F-135 engines (64 installed and 2 spares);

five hundred (500) GBU-53/B Small Diameter Bomb II (SDB II) All-Up Round (AUR); twelve (12) GBU-53/B SDB II Guided Test Vehicles (GTV); twelve (12) GBU-53/B SDB II Captive Carry Vehicles (CCV);

one hundred fifty (150) Sidewinder AIM-9X Block II+ (Plus) Tactical Missiles; thirty-two (32) Sidewinder AIM-9X Block II+ (Plus) Captive Air Training Missiles (CATMs); thirty (30) AIM-9X Block II+ (Plus) Sidewinder Tactical Guidance Units; eight (8) AIM-9X Block II Sidewinder CATM Guidance Units;

one hundred (100) AGM-154C-1 Joint Stand Off Weapon (JSOW-C1) Tactical Missiles; two hundred (200) Joint Air-to-Surface Standoff Missile-Extended Range (JASSM-ER) AGM-158B-2 Missiles; two (2) AGM-158B-2 JASSM-ER Separation Test Vehicles; two (2) AGM-158B-2 JASSM-ER Instrumented Test Vehicles; two (2) AGM-158B-2 JASSM-ER Jettison Test Vehicles; two (2) AGM-158B-2 Inert JASSM w/Intelligent Telemetry Instrumentation Kits; two (2) AGM-158 Dummy Air Training Missiles;

one hundred twenty (120) KMU-556 JDAM Guidance Kits for GBU-31; three hundred (300) FMU-139D/B Fuzes; two (2) KMU-556(D-2)/B Trainer JDAM Guidance Kits for GBU-31; thirty (30) KMU-557 JDAM Guidance Kits for GBU-31; one hundred fifty (150) KMU-572 JDAM Guidance Kits for GBU-38/54; one hundred twenty (120) BLU-117, General Purpose Bombs; thirty-two (32) BLU-109, General Purpose Bomb; one hundred fifty (150) BLU-111, General Purpose Bomb; six (6) MK-82, Inert Bomb; one (1) FMU-139D/B (D-1) Inert Fuze.

Also included are Electronic Warfare Systems; Command, Control, Communications, Computer and Intelligence/Communications, Navigational, and Identification (C4I/CNI); Autonomic Logistics Global Support System (ALGS); Operational Data Integrated Network (ODIN); Air System Training Devices; Weapons Employment Capability and other Subsystems, Features, and Capabilities; F-35 unique infrared flares; reprogramming center access; F-35 Performance Based Logistics; software development/integration; aircraft ferry and tanker support; Detector Laser DSU-38A/B, Detector Laser DSU-38A(D-2)/B, KMU-572(D-2)/B Trainer (JDAM), 40 inch Wing Release Lanyard; GBU-53/B SDB II Weapon Load Crew Trainers (WLCT); GBU-53/B SDB II Practical Explosive Ordnance Disposal System Trainers (PEST); AGM-154C-1 JSOW Captive Flight Vehicles; AGM-154C-1 JSOW Dummy Air Training Missiles; AGM-154C-1 JSOW mission planning, integration support and testing, munitions storage security and training, weapon operational flight program software development; integration of the Joint Strike Missile; weapons containers; aircraft and munitions support and test equipment; communications equipment; provisioning, spares and repair parts; weapons repair and return support; personnel training and training equipment; weapon systems software, publications and technical documents; U.S. Government and contractor engineering, technical, and logistics support services; and other related elements of logistical and program support.

The total estimated cost is $12.5 billion.

The prime contractors will be Lockheed Martin Aeronautics Company, Fort Worth, TX; Pratt & Whitney Military Engines, East Hartford, CT; The Boeing Company, St. Charles, MO; and Raytheon Missiles and Defense, Tucson, AZ. This proposal is being offered in the context of a competition. If the proposal is accepted, it is expected that offset agreements will be required. Any offset agreement will be defined in negotiations between the purchaser and the contractor(s).


Implementation of this proposed sale will require multiple trips to Finland involving U.S. Government and contractor representatives for technical reviews/support, program management and training over the life of the program. U.S. contractor representatives will be required in Finland to conduct Contractor Engineering Technical Services (CETS) and Autonomic Logistics and Global Support (ALGS) for after-aircraft delivery.


This notice of a potential sale is required by law. The description and dollar value is for the highest estimated quantity and dollar value based on initial requirements. Actual dollar value is expected to be lower depending on final requirements, budget authority, and signed sales agreement(s), if and when concluded.


 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 871
82 433
113
WASHINGTON, October 9, 2020 -

The State Department has made a determination approving a possible Foreign Military Sale to the Government of Finland of F/A-18E/F Super Hornet and EA-18G Growler aircraft and weapons and related equipment for an estimated cost of $14.7 billion. The Defense Security Cooperation Agency delivered the required certification notifying Congress of this possible sale today.

The Government of Finland has requested to buy fifty (50) F/A-18E Super Hornet aircraft; eight (8) F/A-18F Super Hornet aircraft; fourteen (14) EA-18G Growler aircraft; one hundred sixty-six (166) F414-GE-400 engines (144 installed and 22 spares);

five hundred (500) GBU-53/B Small Diameter Bomb II (SDB II) All-Up Round (AUR); twelve (12) GBU-53/B SDB II Guided Test Vehicles (GTV); twelve (12) GBU-53/B SDB II Captive Carry Reliability Trainers;

one hundred fifty (150) AIM-9X Block II Sidewinder Tactical Missiles; thirty-two (32) AIM-9X Block II Sidewinder Captive Air Training Missiles (CATMs); thirty (30) AIM-9X Block II Sidewinder Tactical Guidance Units; eight (8) AIM-9X Block II Sidewinder CATM Guidance Units;

one hundred sixty (160) AGM-154C-1 Joint Stand Off Weapons (JSOW); two hundred (200) AGM-158B-2B Joint Air-to-Surface Standoff Missile Extended Range All Up Rounds (JASSM ER AUR); two (2) AGM-158B-2 JASSM Separation Test Vehicles (STV); two (2) AGM-158B-2 JASSM Instrumented Test Vehicles (ITV); two (2) AGM-158B-2 JASSM Jettison Test Vehicles (JTV); two (2) AGM-158B-2 Inert Joint Air-to-Surface Standoff Missile (JASSM) with Telemetry Instrumental Kits; two (2) AGM-158B-2 JASSM Maintenance Training Missiles (DATM);

one hundred twenty (120) BLU-117B/B 2000LB GP Bombs; one hundred twenty (120) KMU-556F/B Bomb Tail Kits (JDAM); three hundred (300) FMU-139D/B Fuzes; two (2) KMU-556(D-2)/B Trainers (JDAM); thirty (30) BLU-109C/B 2000LB Bombs; thirty (30) KMU-557F/B Bomb Tail Kits (JDAM); two (2) BLU-109(D-1)/B 2000LB Bombs; one hundred two (102) BLU-111B/B 500LB General Purpose Bombs; one hundred two (102) KMU-572F/B JDAM Bomb Tail Kits; six (6) MK-82-0,1 500LB, General Purpose Bombs, Inert; fifty-one (51) BLU-110B/B 1000LB General Purpose Bombs; fifty (50) KMU-559F/B Bomb Tail Kits; fifty-eight (58) M61A2 20MM Gun Systems;

thirty-two (32) Advanced Targeting Forward-Looking Infrared (ATFLIR); thirty-two (32) Sniper Targeting Pods; fourteen (14) Advanced Electronic Attack Kit for EA-18G; sixty-five (65) AN/ALR-67(V)3 Electric Warfare Countermeasures Receiving Sets; sixty-five (65) AN/ALQ-214 Integrated Countermeasures Systems; seventy-four (74) Multifunctional Information Distribution Systems – Joint Tactical Radio Systems (MIDS JTRS); eighty-nine (89) Joint Helmet Mounted Cueing Systems (JHMCS);

three hundred seventy-seven (377) LAU-127E/A Guided Missile Launchers; seventy-four (74) AN/AYK-29 Distributed Targeting Processor – Networked (DTP-N); twenty-five (25) Infrared Search and Track (IRST) Systems; and eight (8) Next Generation Jammer Mid-Band (NGJ-MB) sets. Also included are AN/APG-79 Active Electronically Scanned Array (AESA) radars; High Speed Video Network (HSVN) Digital Video Recorder (HDVR); AN/AVS-9 Night Vision Goggles (NVG); AN/AVS-11 Night Vision Cueing Devices (NVCD); AN/ALE-47 Electronic Warfare Countermeasures Systems; AN/ARC-210 Communication System; AN/APX-111 Combined Interrogator Transponder; AN/ALE-55 Towed Decoys;

Launchers (LAU-115D/A, LAU-116B/A, LAU118A); AN/AAQ-28(V) Litening Targeting Pod; Joint Mission Planning System (JMPS); Accurate Navigation (ANAV) Global Positioning System (GPS) Navigation; Aircraft Armament Equipment (AAE); Aircraft Ferry transportation; Foreign Liaison Officer (FLO) Support; Auxiliary Fuel Tanks, FMU-139D(D-2)/B fuzes; MK84-4 2000LB General Purpose Inert Bombs, MK83 Bomb General Purpose Inert Bombs; KMU-557C(D-2)/B tail kits; KMU-572C(D-2)/B tail kits; Detector Laser DSU-38A/B, Detector Laser DSU-38A(D-2)/B, KMU-559C(D-2)/B load trainer; Wing Release Lanyard Assemblies; AGM-154C-1 JSOW Captive Flight Vehicles, Dummy Air Training Missiles, AGM-154C-1 JSOW mission planning, integration support and testing, munitions storage security and training, weapon operational flight program software development; weapons containers; aircraft and munitions support and test equipment; communications equipment; provisioning, spares and repair parts; weapons repair and return support; personnel training and training equipment; weapon systems software, publications and technical documents; U.S. Government and contractor engineering, technical, and logistics support services; and other related elements of logistical and program support. The total estimated cost is $14.7 billion.



The principal contractors will be The Boeing Company, St. Louis, MO; Northrop Grumman, Los Angeles, CA; Raytheon Company, El Segundo, CA; Raytheon Missile Systems Company, Tucson, AZ; General Electric, Lynn, MA; and Lockheed Martin, Troy, AL. This proposal is being offered in the context of a competition. If the proposal is accepted, it is expected that offset agreements will be required. Any offset agreement will be defined in negotiations between the purchaser and the contractor(s).


Implementation of this proposed sale will require the assignment of six (6) additional U.S. contractor representatives to Finland on an intermittent basis for a duration of the life of the case to support delivery of the F/A-18E/F Super Hornet and EA-18G Growler aircraft and provide supply support management, inventory control, and equipment familiarization.


This notice of a potential sale is required by law. The description and dollar value is for the highest estimated quantity and dollar value based on initial requirements. Actual dollar value is expected to be lower depending on final requirements, budget authority, and signed sales agreement(s), if and when concluded.
 
  • Tetszik
Reactions: migfun and wolfram