FLRAA - Future Long Range Assault Aircraft (US Army)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 849
82 396
113
Az FLRAA (Future Long-Range Assault Aircraft / A jövő nagy hatótávolságú támadó repülőgépe) programot az Amerikai Egyesült Államok hadserege (US Army) kezdeményezte 2019-ben, hogy a Future Vertical Lift program részeként kifejlessze a Sikorsky UH-60 Black Hawk helikopter utódját.

Követelmények és határidők

US Army: Future Long-Range Assault Aircraft (FLRAA) Fact Sheet


Két prototípust versenyeztetnek:

Bell-Lockheed V-280 Valor

max1200.jpg



Sikorsky-Boeing SB-1 Defiant

max1200.jpg




Gyártók oldalai

Bell-Lockheed V-280 Valor

Sikorsky-Boeing SB-1 Defiant



Az alábbi fórum topikokban található további információ a program állásáról:

Bell-Lockheed V-280 Valor

Sikorsky-Boeing SB-1 Defiant
 
  • Tetszik
Reactions: Cifu

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 849
82 396
113
Bell V-280 has beaten Sikorsky Defiant X to the US Army FLRAA program


 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and endre

grabo112

Well-Known Member
2011. október 15.
1 377
3 525
113
Sikorsky nem adja fel...

Gondolom a részvényesek kicsontoznák a cégvezetést, ha az nem kapaszkodna bele az utolsó fűszálba is. Szerintem sok remény nincs, mert ugyan van hátránya is, de a tilt-rotor eleve nagyobb sebességet és hatótávot biztosít (Kína ellen a csendes-óceáni szigetvilágban mindkettőnek nagyobb a szerepe lesz, mint Európában vagy a Közel-Keleten) és talán meglepő, de tilt-rotorral van jelentős üzemeltetési tapasztalat (a kb. 400 db V-22 Osprey 2021 márciusában tartott 600 ezer repült óránál), compound helicopterrel (akár koaxiális, akár nem) meg csak a protózás/tech-demózás megy évtizedek óta.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
Gondolom a részvényesek kicsontoznák a cégvezetést, ha az nem kapaszkodna bele az utolsó fűszálba is. Szerintem sok remény nincs, mert ugyan van hátránya is, de a tilt-rotor eleve nagyobb sebességet és hatótávot biztosít (Kína ellen a csendes-óceáni szigetvilágban mindkettőnek nagyobb a szerepe lesz, mint Európában vagy a Közel-Keleten) és talán meglepő, de tilt-rotorral van jelentős üzemeltetési tapasztalat (a kb. 400 db V-22 Osprey 2021 márciusában tartott 600 ezer repült óránál), compound helicopterrel (akár koaxiális, akár nem) meg csak a protózás/tech-demózás megy évtizedek óta.
Én koax-párti vagyok, de ez a Defiant zajosabban lassabb, mint a Valor.
Igaz, hogy a Defiant mellé a Sikorsky eleve egy egész gépcsaládot is megálmodott, míg a Bell csak a Valor-t propagálja, de nekem szemre a Valor géptörzse tűnik hatékonyabb kialakításúnak.
Ráadásul a Defiant kialakítása kicsit a "sok hűhó semmiért" esete.
Úgy, hogy lassabb a gép, van egy brutális koax forgószárnya, amihez nettó holt tömegként csatlakozik egy hasonlóan brutális kardánrendszer és egy alkalmilag megjáratott brutális és zajos tolólégcsavar.
Ami ha nem dolgozik, "csak úgy elvan".

Ennél sokkal elegánsabb a tilt rotor, ami mindig megdolgozik a pénzéért, ha kell emel, ha kell, vonóerőt ad le.