Egyéb dízel-elektromos meghajtású tengeralattjárókkal kapcsolatos hírek

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

W

Wilson

Guest
Bár Svédország magába szívta a német és amerikai tervezési hatásokat, a kis méretű, csökkentett legénységű tengeralattjárók iránti rajongás innovatív, más tervekkel ellentétes megoldásokat eredményezett. Svédország például revolver típusú gyors torpedótöltő berendezést alkalmazott az A-10 Heien sorozatú hajókon.

5Zu69OSVr1JHXl2y2eZnIpCgH3HSXs2XTkQtUqjdaGZybjApEEPDN6rzImB00DTkQxBb3ppoVuWSwWtsEblMxw




Az orrszerkezet jellegzetessége volt a ballaszttartályban elhelyezett 20 darab 400 mm-s, Harold típusú torpedó számára kialakított forgó tár, amelyet két, mindkét oldalon lévő torpedócsövön keresztül egyenesen előre lőttek ki. Ezek tengeralattjáró-elleni elektromos torpedók voltak, passzív célmegjelöléssel. Ennek a tárnak a közepén hat rögzített 533 mm-es (21") nehéz torpedócső futott a Type-27 típusú kerozinüzemű termikus torpedók (később a Type-61 típusú peroxidüzemű torpedók) számára. Ezek a torpedók vezetékes távvezérléssel voltak felszerelve, ami akkoriban fejlett technológiának számított.

5Zu69OSVr1JHXl2y2eZnIpCgH3HSXs2XTkQtUqjdaGZybjApEEPDN6rzImB00DTkIQEGVzQ6GC5rpUo5iI2AREyMB1GqfqrF1MCocuLiXzc




Bár az 533 mm-es torpedócsöveket a tengeralattjáró belsejéből töltötték újra, a fedélzeten nem terveztek az újratöltéssel. Ez azt jelentette, hogy nem volt szükség kompenzációs tartályokra, és a torpedótér mérete jelentősen csökkent, ami jelentős helytakarékosságot eredményezett.

5Zu69OSVr1JHXl2y2eZnIpCgH3HSXs2XTkQtUqjdaGZybjApEEPDN6rzImB00DTkeKwF7xnoDtHwg0VKKM9xhA




Az A-11A projekthez hasonlóan a még kisebb A-13-as projekt is 10 darab 400 mm-es torpedó számára alkalmas dobot kapott, de már a hátsó ballaszttartályban, kifelé irányuló szögben kilőve. Hasonló fejlesztés történt az A-12-es projekt esetében is, amelyet végül nem telepítettek.

A külső 400 mm-es torpedótár nem volt túl sikeres a ballaszttartályon belüli bonyolult mechanikus, elektromos és hidraulikus alkatrészek és rendszerek karbantartási problémái miatt. És szinte állandó problémákat jelentett az elektromos szigetelés is. Ráadásul a konfiguráció nem volt alkalmas a svéd könnyű tengeralattjáró-elhárító torpedók következő generációjához - az 1970-es években az összes svéd torpedó vezetékes távműködtetésű volt.

20160622_999_46.JPG

Revolver típusú gyors töltőberendezés a Nordkaparen A-12 projekt torpedóival.

20160622_999_53.JPG

5Zu69OSVr1JHXl2y2eZnIlhd-E59BSaiVKNUVD2_1N5RBlymdGogBvAmcQk3VV8JwfC3Gkjc28VvaQkGw3rdOdGV0-P-miBpqLlFHKCagNL-Kj0On6c9QbP0nOxXiiYq
 
W

Wilson

Guest
Csak le kellett volna merülni és akkor azonnal elalszik a tűz... Ez azért nem magfizika! :D
Az "idióták", hogy ez nem jutott az eszükbe.....:)

"1988. április 24-én a Bonefish az USS Carr irányított rakétás fregattal közös gyakorlat során lemerült Florida atlanti partjaitól mintegy 260 km-re (160 mérföldre), amikor tengervíz kezdett szivárogni az akkumulátor-ellátó kábelcsatornában lévő kábelekre és elektromos csatlakozókra A zárlatok ezt követően robbanást okoztak, amely perceken belül tűzbe csapott át, és az akkumulátortérben a hőmérséklet elérte az 1200 Fahrenheit- (650 Celsius-fok) fokot. A hő olyan erős volt, hogy megolvasztotta a fenti térben tartózkodó személyzet tagjainak cipőtalpát.

A Bonefish a felszínre tört, és a kapitány utasította a legénységet, hogy hagyják el a hajót. A Carr egyik hajójának, valamint a Carr és a USS John F. Kennedy repülőgép-hordozó helikoptereinek legénysége 89 embert mentett ki. Larry B. Grossman harmadosztályú altiszt, a hetes tengeralattjáró-elhárító helikopteres század (HS-7) légi mentőúszója és tengerészbúvára, saját biztonságát teljesen figyelmen kívül hagyva egy H-3-as helikopterről az óceánba ugrott, és több mint három órán át mentette a bajba jutott tengerészeket. (A haditengerészeti
AIRR-i a haditengerészeti különleges műveletek (Naval Special Operations, NSO) közösségének tagjai, amely olyan személyzetből áll, akik a leglehetetlenebb küldetéseket és a legnehezebben elérhető célokat vállalják, és arra hivatottak, hogy a világ legjobb vészhelyzeti reagáló egységei legyenek.) Az első túlélő pánikjában leütötte Grossman maszkját, és Grossman lemondott saját mentőmellényéről, hogy megnyugtassa a tengerészt. Grossman altiszt több ezer métert úszott a háborgó vízben, és 19 élet megmentéséért kapott elismerést. Grossman szemei majdnem bedagadtak az üzemanyagtól és a sós víztől, és kisebb vegyi égési sérüléseket is szenvedett a testén az óceánba ömlött gázolaj miatt. Sérülései miatt éjszakára a hordozó orvosi osztályán maradt. Grossman később rendkívüli hősiességéért az elnöktől megkapta a Haditengerészet és a Tengerészgyalogság kitüntetését. (A Navy and Marine Corps Medal az Egyesült Államok Haditengerészeti Minisztériumának legmagasabb, nem harci hősiességért adományozható kitüntetése, amely közvetlenül a Bronze Star Medal felett áll az amerikai fegyveres erők kitüntetéseinek rangsorában).

A mentőakció parancsnokságaként szolgáló USS McCloy fregatt a Bonefish mellé húzódott, hogy eltávolítsa a holttesteket. Ezt követően a USS Hoist, egy mentőhajó a Bonefish-t a dél-karolinai Charlestonba vontatta. A legénység három tagja - Ray Everts hadnagy, Bob Bordelon első osztályú rádiós (RM1) (SS) és Marshal Lindgren harmadosztályú (YN3) (SS) matróz - meghalt a tűz következtében

A haditengerészeti hatóságok úgy ítélték meg, hogy a Bonefish sérülései túlságosan kiterjedtek ahhoz, hogy javításuk indokolt legyen, ezért úgy döntöttek, hogy kivonják a forgalomból és leselejtezik.

Kivonás....

A haditengerészet 1988. szeptember 28-án leszerelte a Bonefish-t. 1989. február 28-án törölték a haditengerészeti hajólajstromból, és 1989. augusztus 17-én selejtezték. A Northrop Grumman később megvásárolta a hajótestet tengeri koncepciók tesztelésére."
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 355
77 026
113
Az "idióták", hogy ez nem jutott az eszükbe.....:)

"1988. április 24-én a Bonefish az USS Carr irányított rakétás fregattal közös gyakorlat során lemerült Florida atlanti partjaitól mintegy 260 km-re (160 mérföldre), amikor tengervíz kezdett szivárogni az akkumulátor-ellátó kábelcsatornában lévő kábelekre és elektromos csatlakozókra A zárlatok ezt követően robbanást okoztak, amely perceken belül tűzbe csapott át, és az akkumulátortérben a hőmérséklet elérte az 1200 Fahrenheit- (650 Celsius-fok) fokot. A hő olyan erős volt, hogy megolvasztotta a fenti térben tartózkodó személyzet tagjainak cipőtalpát.

A Bonefish a felszínre tört, és a kapitány utasította a legénységet, hogy hagyják el a hajót. A Carr egyik hajójának, valamint a Carr és a USS John F. Kennedy repülőgép-hordozó helikoptereinek legénysége 89 embert mentett ki. Larry B. Grossman harmadosztályú altiszt, a hetes tengeralattjáró-elhárító helikopteres század (HS-7) légi mentőúszója és tengerészbúvára, saját biztonságát teljesen figyelmen kívül hagyva egy H-3-as helikopterről az óceánba ugrott, és több mint három órán át mentette a bajba jutott tengerészeket. (A haditengerészeti
AIRR-i a haditengerészeti különleges műveletek (Naval Special Operations, NSO) közösségének tagjai, amely olyan személyzetből áll, akik a leglehetetlenebb küldetéseket és a legnehezebben elérhető célokat vállalják, és arra hivatottak, hogy a világ legjobb vészhelyzeti reagáló egységei legyenek.) Az első túlélő pánikjában leütötte Grossman maszkját, és Grossman lemondott saját mentőmellényéről, hogy megnyugtassa a tengerészt. Grossman altiszt több ezer métert úszott a háborgó vízben, és 19 élet megmentéséért kapott elismerést. Grossman szemei majdnem bedagadtak az üzemanyagtól és a sós víztől, és kisebb vegyi égési sérüléseket is szenvedett a testén az óceánba ömlött gázolaj miatt. Sérülései miatt éjszakára a hordozó orvosi osztályán maradt. Grossman később rendkívüli hősiességéért az elnöktől megkapta a Haditengerészet és a Tengerészgyalogság kitüntetését. (A Navy and Marine Corps Medal az Egyesült Államok Haditengerészeti Minisztériumának legmagasabb, nem harci hősiességért adományozható kitüntetése, amely közvetlenül a Bronze Star Medal felett áll az amerikai fegyveres erők kitüntetéseinek rangsorában).

A mentőakció parancsnokságaként szolgáló USS McCloy fregatt a Bonefish mellé húzódott, hogy eltávolítsa a holttesteket. Ezt követően a USS Hoist, egy mentőhajó a Bonefish-t a dél-karolinai Charlestonba vontatta. A legénység három tagja - Ray Everts hadnagy, Bob Bordelon első osztályú rádiós (RM1) (SS) és Marshal Lindgren harmadosztályú (YN3) (SS) matróz - meghalt a tűz következtében

A haditengerészeti hatóságok úgy ítélték meg, hogy a Bonefish sérülései túlságosan kiterjedtek ahhoz, hogy javításuk indokolt legyen, ezért úgy döntöttek, hogy kivonják a forgalomból és leselejtezik.

Kivonás....

A haditengerészet 1988. szeptember 28-án leszerelte a Bonefish-t. 1989. február 28-án törölték a haditengerészeti hajólajstromból, és 1989. augusztus 17-én selejtezték. A Northrop Grumman később megvásárolta a hajótestet tengeri koncepciók tesztelésére."
Ezért kellett volna feltölteni a hajótestet vízzel. Nincs oxigén nincs tűz. Általános iskola... ;)
 
  • Vicces
Reactions: Wilson

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 099
73 631
113

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 099
73 631
113

STM500 Submarine is a shallow water diesel-electric attack submarine developed by STM as a conceptual design.

The platform is capable of enduring 18+6 (SF) personnel for 30 days at depths more than 250 meters, ready to fire its 4 tubes loaded with a variety of 8 modern heavy weight torpedoes and guided missiles.


 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0