F-16 Fighting Falcon (General Dynamics/Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 990
30 321
113
E4KAz_OWYAQ0gA5.jpg:large
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 657
84 130
113
F-16 External Fuel Tank Falls into Florida Neighborhood, No Injuries Reported...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
5 199
15 618
113
Az A-16 története:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 657
84 130
113
  • Tetszik
Reactions: enzo and Pocok75

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 895
67 681
113
Az első bolgár F-16-os...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Mind a szlovák, mind a bolgár F-16C block 70-es lett, tehát ezeket a boltokat a GE húzta be, ahogy az F-15SG/SA/QA/EX ügyletet is.
Sanszosan az izraeli F-15EX is GE hajtóműves lesz, de pl a lengyelek a helyi P&W érdekeltsége és a már ottlévő F-16C block 52-esek miatt azt szeretnék, hogy a leendő F-15EX legyen akkor P&W hajtóműves.
Erre ugye eddig a Boeing (erős GE sugallatra, ami nem véletlen, mert ezek ketten együtt szerencsétlenkedtek a B777X fejlesztésében és mindkettő nagy gazdasági bajban van) azt nyilatkozta, hogy az F-15EX "szuperkülönleges" FbW rendszere csak és kizárólag a GE F110GE129-esével tud együttműködni, semmi mással nem.
Nyilván, hiszen az FbW rendszerek azok pont azok a dolgok, amelyek nem finomhangolhatók, nem fejleszthetők, a vezérlőszoftvereket nem lehet átírni.

De kell a megrendelés is, így újabban a Boeing nem is zárkózik már el a P&W F100PW229-esének alkalmazásától sem.
Csak jöjjenek a rendelések.

Vissza a 16-osra, szerintem az igazi hotrod egy F-16C block 70 lenne a GE F110GE132-esével, ami a húsz évvel ezelőtti UAE block 60-as F-16E/F Desert Falcon gépekbe került. Ezek a legerősebb, de az F-16I Sufa gépeket nem számítva a legnehezebb verziók is.
Ezeknél a szlovák és a bolgár block 70-ese (melyek kb negyed tonnával nehezebbek egy átlagos block 50/52-esnél) még mindig jóval könnyebbek.
Ha a GE132-es ezekbe is bekerülne, az lenne az igazi rakéta, de főleg, mert a belépő fokozat blisk lapátozása, ami a B-2 és U-2S gépek F118GE100-as hajtóműveiből ered, egészen komoly nagy magasságú teljesítménnyel rendelkezik.
Képzeljünk el egy F-16-ost, ami nyers erőből gyorsabban emelkedik fel 13-14 ezer méterre, mint bármely más 16-os, de még 16-17 ezer méteren se hagyja el magát...
Ennek a képességnek leginkább az újgenerációs nagy hatótávú AAM-ek eregetésénél lenne haszna, amely képességgel kapcsolatban idáig nem az F-16-osra asszociáltunk.

Na mindegy, mivel nincs ilyen verzió tervben, eztán se nagyon fogunk.