Gondolatok a légiharcászatról / A légi hadviselés jövője

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
48 488
92 723
113
WFighter_his.png
 
M

molnibalage

Guest
Látom a légiharcrakétás kommentek át lettek ide pakolva.

A fenti képen eszméletlen tévedédsek vannank. Az F-102 és F-106 egybe kategorizálása még hagyján a klasszikus légifölény vadászokkal...

Az F-35 mint LWF totál vicces, mikor akkora az üres tömege, mint az F-15C/D gépeknek, és minimálisan marad el az F-15E-től. Csak azért, mert az F-16 utódja, attól még nem LFW...

Az F-14 meg csak igen eléletileg volt multirole, gyakorlatialg egyfeladatos gépként üzemelt és még az időnként hordozott TARPS miatt sem nevezném multirolnak. Ennyi erővel az F-15 is multirole, lásd F-15 cikk. Elég potens szinte soha ki nem használt csapásmérő potenciállal bírt.

Az F-15E lehet strike figther, de igazából ez a multirole kategória...

Szu-15 min ASF? Jáj... MiG-21/23 mint multirole? Jáj...

A többit már le se írom, minek... :)
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 031
113
Jaja, csodás egy táblázat! A MiG-35-nél a szériában soha nem épült I-44 proto árnyképe, a Tornado ADV-nél meg egy F-14 Tomcat sziluett. Azt talán mondhatják, hogy minden megvalósulatlan orosz kísérleti gépet nem ismerhetnek (persze akkor minek foglalkoznak vele), de már a saját gépeiket se ismerik fel?!
ML
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
48 488
92 723
113
A NATO-ban alkalmazott rövidítések gyűjteménye

http://www.docstoc.com/docs/71807324/A-NATO-ban-alkalmazott-r_vid%C3%ADt%C3%A9sek-gy_jtem%C3%A9nye
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
9 117
20 803
113
Az Aranysas posztolta ki ezt a videót Facebookon:

http://www.liveleak.com/view?i=b3e_1404308044

2:10-nél nagyon jól látszik, hogy a pilóta hogyan használja a sisakcélzót, a rakéta pedig indítás után azonnal élesen kifordul jobbra. :)
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
21 141
34 191
113
MANPADS elleni gyakorlási lehetőség az amerikai pilótáknak. Ennél már csak az élethűbb, ha le is lőnek egy ilyennel.
http://foxtrotalpha.jalopnik.com/this-shoulder-mounted-sim-trains-pilots-to-evade-surfac-1702680164
 

zotyek78

Well-Known Member
2013. március 26.
2 549
947
113
És nem feltétlen baj ez. Egész egyszerűen a PAK-FA-hoz szükséges technológia túl nagy falat az oroszoknak, miközben az USA-ban az 5. generációs F-22-es mellé megjelenő F-35-öst tulajdonképpen nevezhetjük 5+, vagy 5.5 generációsnak, már ha követjük a marketinglogikát. Azaz a T-50-esnél is előbb látni kell, hogy mire akarnak lőni.


<i>"...miközben az USA-ban az 5. generációs F-22-es mellé megjelenő F-35-öst tulajdonképpen nevezhetjük 5+, vagy 5.5 generációsnak"</i>

:D
 

Kulso_54

Well-Known Member
2010. június 14.
3 090
6 426
113
...miközben az USA-ban az 5. generációs F-22-es mellé megjelenő F-35-öst tulajdonképpen nevezhetjük 5+, vagy 5.5 generációsnak, már ha követjük a marketinglogikát...

Mit 5+?
Egyenesen 6
A Mig fejlesztése meg 7
Vicces hogy a gyártók, hogy dobálóznak a generációkkal. Mint ahogy a Szu-35 is 4 sokadik plussz meg ahogy a EF után is nyomnák a plusszokat a lap széléig.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
20 797
67 644
113
Ha jól emlékszem akkor a SAAB kezdte ezt a gyökérséget, a Gripen C-volt 4+. Generációs először.
(Ha nem jól emlékszem akkor nyugodtan ki lehet javítani.)
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
9 117
20 803
113
Azért van ennek is értelme. Nézd meg, hogy elektronikailag mennyivel többet tudnak a 4+ nak hívott gépek, mint a korai 4. generációsok. Szinte megvolt a generációs ugrás a képességek, sokoldalúság terén. Erre gondolhatott AO is, az F-35 elektronikailag sokat fejlődött ahhoz képest, ami ma egy Raptorba van építve.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
20 797
67 644
113
arbalest

A MIG-21-et is sokat fejlesztették meg az F-4-est is mégsem ugrottak generációt.
Minden újabb 4. gen. gép simán csak 4. gen-es, csak hát el akarták őket sózni valahogyan.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
"Minden újabb 4. gen. gép simán csak 4. gen-es, csak hát el akarták őket sózni valahogyan."

Egy + jellel elég nehéz bármit elsózni ebben a kategóriában.

És gigantikus különbség van egy 1978as F-16, meg egy E/F között.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
48 488
92 723
113
Mit hoz a jövő? - Trendek és tendenciák a katonai repülésben

http://jets.hu/news?id=586