Egy repnap az OK. De éjjel és nappal naponta hallgatni őket....egy japcsi mérőcsoport Debrecenben, a 47-es úton állva 120dB fölötti hangnyomást mért
Tuljdonképpen egy like-kal elintézhettelek volna de:
A gépek szépek, amit képviseltek, az volt gyűlöletes. A szovjet megszállás. No meg ahogyan használták a gépeket. Kíméletlenek voltak pl. a debreceni lakosokkal. A futópálya vonalában és közelében van a város déli része, kertes házakkal. A futópálya keleti vége kb. 500 méterre van a 47-es úttól, az út túloldalán már lakóházak állnak Általában ebbe az irányba szálltak fel sokszor géppárban!, Nyilván utánégetővel. (nem tudom egyébként, hogy forszázs nélkül fel tudtak volna-e szállni a debreceni betonról) És ez volt a csendesebb, mert a házak felett már több száz méter magasan jártak. A rosszabb az volt, amikor besiklás közben ebből az irányból érkezve az utolsó pillanatban váltottak pirosra a futópálya fényei és a házak fölött 30-40 méter magasan tolták rá az utánégetőt az átstartoláshoz. .Mi rendszeresen fociztunk egy sportpályán, ami a pálya vonalában volt kb. 3 km-re a pályától. Ha ilyen eset volt (márpedig a kiképzéshez tartozott az átstartolás gyakorlása is) akkor másodpercekre leálltunk, mert a testedet átjáró dübörgéstől nem tudtál semmit csinálni. Talán '90-ben egy japcsi mérőcsoport állt meg a 47-esen és megmérte a hangnyomást. Már a pontos értékre nem emlékszem, de jóval 120dB fölött volt..A haveromék kertjében álló diófa teteje hiányzott, egyszer egy ledobható póttartály landolt a kertjükben (persze először bombának gondolták) a házak falai repedeztek, mindennaposak voltak az üvegtörések, a közelben lévő óvodában(!) minden gyereket halláskárosultnak minősítettek. És akkor a mélyrepülésekről még nem is beszéltem. Egyszer bringázás közben olyan alacsonyan húzott el fölöttem egy 24-es, hogy éreztem a hajtóműből kiáramló meleget (nem melllesleg pánikszerűen behajtottam az út menti árokba).
Egy kis színes:
http://www.haon.hu/bucsuzni-jott-az-ittas-ezredes/2189934
Szóval úgy vagyok velük (értsd orosz/szovjet harci gépek), mint a parasztbácsi az állatkertben a zsiráfot nézve: Szép, szép, de otthonra nem kéne....
Hát...Az éremnek mindig két oldala van. Én nem a reptér mellett laktam, de meggyőződésem, hogy akkor is ugyanúgy imádtam volna a repülésüket, mint így. Ugyanis én többedmagammal pont azért jártam ki, amiért a repülőgépeket gyűlölők menekültek. A testet is remegtető dübörgésért a kicsellengő szovjet katonák által kiszakított kerítésen be kellett menni és a startoló gépektől 50 méterre ácsorogni, anélkül, hogy bármelyikük zaklatott volna... És ha hiszed, ha nem, de a város épült a reptérre, nem fordítva. Occo telek, na' zaj. Ez már csak ilyen. Párosával nem azért szálltak fel, hogy bárkit szopassanak, meg nem is ezért startoltak át. A véleményem az, hogy eszükbe sem jutott ilyesmi, csak TETTÉK A DOLGUKAT. Minden másnap. Hogy a város reptér mellett lakó része szenvedett ? Ja. Ahogy a Ferihegy mellett lakók is, az összes többivel. Ma már a lakosságot előrébb veszik mindennél, ők se tennének másképp. A fel/ leszállási irány a széliránytól függött, ez pedig együtt járt az általad említettek ellenkezőjével is. Az utolsó időszakban a 24-eseket követő MiG-23/27 gépekkel kifejezetten Szepesfalu és nem a város irányába szálltak le/fel. Póttartállyal bombázták a lakosság házait és kerékpározó kisfiúkra csaptak le a földközeli bevetéseket gyakorolva ? Nyugalom, ilyen mindenhol volt, ahol a népsűrűség nem kanadai szintű.