Igen a kis minta miatt. A magam tapasztalata épp ellenkező, nekem 60-70 darabos mintám van ami két évente lecserélődik. Céges flotta, mivel kívánság alapon megy (költségkerettel) ezért sokféle telefon előfordul, jellemzően Samsung, Huawei, Sony.
Az általad említett jelenség természetesen könnyen reprodukálható szélsőséges körülmények között. Mivel azonban a gyártók többsége megadja az eszközök hőmérsékleti használati korlátait, ezért nem érdemes komolyan véleményezni az attól durván eltérő körülmények között tapasztalt működést, illetve azt hibának felróni.
Amikor egy készülék működési tartományát 5-35 Celsius közé írja a gyártó, akkor a sokszor 60-70 fok közé, vagy afölé hevülő, durva napsugárzásnak kitett környezetben, vagy direkt napsugárzás alatt nem lehet komolyan vehető véleményt mondani egy telefon tervezett üzemeltetési körülmények közötti megbízhatóságáról.
Ugyanakkor az általad említett jelenséget okozhatja egy rosszul tervezett hardver vagy nem megfelelően optimalizált szoftver is. Példaként tudom említeni a Sony Z3-at, saját tapasztalat volt: a kamera magas felbontáson való főleg meleg időben hosszabb használa során érezhetően komolyan felfűtötte a hardvert majd a kameraszoftver önvédelmi hibaüzenettel be is záródott. Itt konkrétan a Snapdragon proci tervezési hibájára volt visszavezethető a melegedés, amelyet szoftveroptimalizálással próbáltak enyhíteni.
Vannak olyan szoftverek amelyek viszont feleslegesen csúcsra járatják a hardvert holott erre nem lenne szükség, itt viszont ez tisztán nem a telefon hibája, hanem a programozóé.
Tapasztalatom szerint a névleges teljesítményérték kb 80%-ának (nem mértem, érzetre mondom) kihasználása még nem termel annyi hőt, ami zavaró lenne kényelmi szempontból és a nagy általánosságban használt szoftverek működésében sincsenek zavarok. A bajok a nagy számítási kapacitást igénylő és hosszan tartó leterheltséget okozó használat során jönnek elő. Viszont ezeket a készülékeket jellemzően nem a 3D játékok és hasonlók tartós futtatására tervezték, főleg úgy nem, hogy ha az alkalmazás programozója nem a hardverhez kiadott optimalizációs ajánlásoknak megfelelően készíti el a kódot, hanem nyers processzorerőből akarja áttolni a vason.
A névleges teljesítmény maradék 20 %a csak peakre meg marketingre jó, de én tartós terhelés mellett nem számolnék vele.
Balázs te mérnök vagy, tudod jól, hogy mindent meghatározott körülményekre terveznek, és az elvárt működési paramétereket is csak a tervezési tartományra szabad értékelni.
Fade lásd feljebb amit molninak írtam.
"Az általad említett jelenség természetesen könnyen reprodukálható szélsőséges körülmények között."
Ha az, hogy kézbe fogom szélsőséges körülmény akkor igen. De szerintem a kézbe fogni egy telefont ne adj isten még nyáron is az rendeltetés szerű használat és nem szélsőséges körülmény.
Amit én linkeltem az amúgy szintetikus teszt. Még ilyen esetben is reprodukálható a jelenség.
Amúgy meg te is hozod a pldakat amikor akármiért de nálad is beütött a jelenség. És ehez még csak nem is futtattál egy lineaget csak fotoztál/videoztál.
"Viszont ezeket a készülékeket jellemzően nem a 3D játékok és hasonlók tartós futtatására tervezték, főleg úgy nem, hogy ha az alkalmazás programozója nem a hardverhez kiadott optimalizációs ajánlásoknak megfelelően készíti el a kódot, hanem nyers processzorerőből akarja áttolni a vason."
Évek óta a teljesítmény igényes feladatok huzzák az egész iparágat. Azért megy a csere S4/S5ről sött akár S6ról S7/S8ra mert egy Clash Royal ami nagyon nem 3D és baromi jól optimalizált játék egy S4/S5ön 2 mecs után throtlingol, szaggat és már ki is kaptál. Míg egy S7/S8on nem. A HWt ehez igazíták mert a piac ezt akarja. Egy S7 egyik újítása, hogy ott van a SOC felett a heatpipe. S6 tervezési hibás volt mert S6hoz hasonlóan nem volt benne HP? A fotózás rendeltetés szerű használat?
http://pocketnow.com/wp-content/uploads/2016/04/galaxy-s7-cooling-head.jpg