Harckocsik a második világháborúban

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
17 685
65 108
113

Inside the King Tiger​

Azaz, cica "boncolás"

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

The most feared tank of World War II, the King Tiger—also known as the Tiger II—was a monstrous fusion of firepower, armor, and ambition. Weighing nearly 70 tons and armed with the devastating 88mm KwK 43 gun, it dominated battlefields with an unmatched combination of firing range and defense. Designed to break through the enemy lines, it represented the absolute peak of German tank engineering—an apex predator in steel. But beneath its imposing exterior lay a litany of flaws: original but unreliable engineering solutions, many complex systems, and exorbitant production cost. In this episode of blue paw print, we explore in detail the awesome King Tiger.
Úgy látszik, azóta nem sokat változott a világ: " But beneath its imposing exterior lay a litany of flaws, original but unreliable engineering solutions, many complex systems and exorbitant production costs." :)
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

endre

Well-Known Member
2016. december 7.
380
721
93
Úgy látszik, azóta nem sokat változott a világ: " But beneath its imposing exterior lay a litany of flaws, original but unreliable engineering solutions, many complex systems and exorbitant production costs." :)
Jó, hogy mondtad, hogy ilyen populáris bullshit van benne, akkor nem nézem meg.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 416
17 766
113
Jó, hogy mondtad, hogy ilyen populáris bullshit van benne, akkor nem nézem meg.

A 3D robbantott animáció viszont nagyon jó a belsőről és az elrendezésről.

A populáris BS meg ilyen kötelező litánia, szerintem nem nagyon kell csodálkozni azon hogy egy kb. 1 év alatt kifejlesztett és gyártásba rakott harckocsi, amit a háborús nyersanyag és ötvözőhiány miatt ráadásul egyre spórolósabb anyagból építettek, küzdött kezdeti megbízhatósági hibákkal. Ahogy egyébként az összes német harckocsi pontosan emiatt.

Alapvetően ott hamis ez a narratíva (ti. hogy így úgy lerobbant) hogy ez kb. az összes világháborús harckocsira igaz volt, hiszen néhány nap után mindegyik vagy lerohadt, vagy karbantartásra szorult, így a megbízhatóságról nem igen lehet beszélni, erősen relatív volt. Mai szemmel nézve mindegyik megbízhatatlan sz*r volt, legfeljebb volt néhány vállalhatatlanul rossz konstrukció... Ez igaz ugyanúgy a Tiger II-re mint az állítólag marha megbízható Shermanra (korábban posztoltam ide angol statisztikát, hogy egy angol hk. hadosztály néhány napos menet után kb. az összes Shermanjét ugyanúgy elvesztette átmenetileg meghibásodások miatt). Max. a Tigert nagyobb szopacs volt elvontatni amikor (és nem ha) lerohadt az út szélén.

Hogy a lerohadás után mennyire tudták őket életre kelteni és működőképesen tartani az nagyjából attól függött, mennyire volt pótalkatrész és mennyire volt penge a logisztika. A németeknél a háború vége felé pedig egyre kevésbé volt az, különféle okok miatt (jó ők mondjuk egy 6 milliós hadsereget láttak el, nem egy kb. 300-400 ezres expedíciós haderőt mint az amcsik, ezt is látni kell).
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell

endre

Well-Known Member
2016. december 7.
380
721
93
A 3D robbantott animáció viszont nagyon jó a belsőről és az elrendezésről.

A populáris BS meg ilyen kötelező litánia, szerintem nem nagyon kell csodálkozni azon hogy egy kb. 1 év alatt kifejlesztett és gyártásba rakott harckocsi, amit a háborús nyersanyag és ötvözőhiány miatt ráadásul egyre spórolósabb anyagból építettek, küzdött kezdeti megbízhatósági hibákkal. Ahogy egyébként az összes német harckocsi pontosan emiatt.

Alapvetően ott hamis ez a narratíva (ti. hogy így úgy lerobbant) hogy ez kb. az összes világháborús harckocsira igaz volt, hiszen néhány nap után mindegyik vagy lerohadt, vagy karbantartásra szorult, így a megbízhatóságról nem igen lehet beszélni, erősen relatív volt. Mai szemmel nézve mindegyik megbízhatatlan sz*r volt, legfeljebb volt néhány vállalhatatlanul rossz konstrukció... Ez igaz ugyanúgy a Tiger II-re mint az állítólag marha megbízható Shermanra (korábban posztoltam ide angol statisztikát, hogy egy angol hk. hadosztály néhány napos menet után kb. az összes Shermanjét ugyanúgy elvesztette átmenetileg meghibásodások miatt). Max. a Tigert nagyobb szopacs volt elvontatni amikor (és nem ha) lerohadt az út szélén.

Hogy a lerohadás után mennyire tudták őket életre kelteni és működőképesen tartani az nagyjából attól függött, mennyire volt pótalkatrész és mennyire volt penge a logisztika. A németeknél a háború vége felé pedig egyre kevésbé volt az, különféle okok miatt (jó ők mondjuk egy 6 milliós hadsereget láttak el, nem egy kb. 300-400 ezres expedíciós haderőt mint az amcsik, ezt is látni kell).
Az a bajom ezekkel, hogy a valóságban a Tiger B bevethetősége egyáltalán nem volt alacsonyabb, mint a Pz IV esetében, és konkrétan jobb is volt, mint a Panther, mégis azt nyomják a popó médiában, hogy milyen megbízhatatlan rettenet volt.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
52 549
88 691
113
Az a bajom ezekkel, hogy a valóságban a Tiger B bevethetősége egyáltalán nem volt alacsonyabb, mint a Pz IV esetében, és konkrétan jobb is volt, mint a Panther, mégis azt nyomják a popó médiában, hogy milyen megbízhatatlan rettenet volt.
Ez azért volt mert minden harckocsiosztálynak saját különbejáratú javítószázada volt, ahol kb mindent is meg tudtak csinálni a páncéllemezek javításán kívül. Nem véletlen az (eza háborús üzemeltetési tapasztalat az oka), hogy bizonyos szinten a Leopard1 is, a Leopard 2 viszont teljesen plug and play kialakítású részegységekből áll össze.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed