Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Úgy látszik, azóta nem sokat változott a világ: " But beneath its imposing exterior lay a litany of flaws, original but unreliable engineering solutions, many complex systems and exorbitant production costs."Inside the King Tiger
Azaz, cica "boncolás"
The most feared tank of World War II, the King Tiger—also known as the Tiger II—was a monstrous fusion of firepower, armor, and ambition. Weighing nearly 70 tons and armed with the devastating 88mm KwK 43 gun, it dominated battlefields with an unmatched combination of firing range and defense. Designed to break through the enemy lines, it represented the absolute peak of German tank engineering—an apex predator in steel. But beneath its imposing exterior lay a litany of flaws: original but unreliable engineering solutions, many complex systems, and exorbitant production cost. In this episode of blue paw print, we explore in detail the awesome King Tiger.
Jó, hogy mondtad, hogy ilyen populáris bullshit van benne, akkor nem nézem meg.Úgy látszik, azóta nem sokat változott a világ: " But beneath its imposing exterior lay a litany of flaws, original but unreliable engineering solutions, many complex systems and exorbitant production costs."![]()
Jó, hogy mondtad, hogy ilyen populáris bullshit van benne, akkor nem nézem meg.
Az a bajom ezekkel, hogy a valóságban a Tiger B bevethetősége egyáltalán nem volt alacsonyabb, mint a Pz IV esetében, és konkrétan jobb is volt, mint a Panther, mégis azt nyomják a popó médiában, hogy milyen megbízhatatlan rettenet volt.A 3D robbantott animáció viszont nagyon jó a belsőről és az elrendezésről.
A populáris BS meg ilyen kötelező litánia, szerintem nem nagyon kell csodálkozni azon hogy egy kb. 1 év alatt kifejlesztett és gyártásba rakott harckocsi, amit a háborús nyersanyag és ötvözőhiány miatt ráadásul egyre spórolósabb anyagból építettek, küzdött kezdeti megbízhatósági hibákkal. Ahogy egyébként az összes német harckocsi pontosan emiatt.
Alapvetően ott hamis ez a narratíva (ti. hogy így úgy lerobbant) hogy ez kb. az összes világháborús harckocsira igaz volt, hiszen néhány nap után mindegyik vagy lerohadt, vagy karbantartásra szorult, így a megbízhatóságról nem igen lehet beszélni, erősen relatív volt. Mai szemmel nézve mindegyik megbízhatatlan sz*r volt, legfeljebb volt néhány vállalhatatlanul rossz konstrukció... Ez igaz ugyanúgy a Tiger II-re mint az állítólag marha megbízható Shermanra (korábban posztoltam ide angol statisztikát, hogy egy angol hk. hadosztály néhány napos menet után kb. az összes Shermanjét ugyanúgy elvesztette átmenetileg meghibásodások miatt). Max. a Tigert nagyobb szopacs volt elvontatni amikor (és nem ha) lerohadt az út szélén.
Hogy a lerohadás után mennyire tudták őket életre kelteni és működőképesen tartani az nagyjából attól függött, mennyire volt pótalkatrész és mennyire volt penge a logisztika. A németeknél a háború vége felé pedig egyre kevésbé volt az, különféle okok miatt (jó ők mondjuk egy 6 milliós hadsereget láttak el, nem egy kb. 300-400 ezres expedíciós haderőt mint az amcsik, ezt is látni kell).
Ez azért volt mert minden harckocsiosztálynak saját különbejáratú javítószázada volt, ahol kb mindent is meg tudtak csinálni a páncéllemezek javításán kívül. Nem véletlen az (eza háborús üzemeltetési tapasztalat az oka), hogy bizonyos szinten a Leopard1 is, a Leopard 2 viszont teljesen plug and play kialakítású részegységekből áll össze.Az a bajom ezekkel, hogy a valóságban a Tiger B bevethetősége egyáltalán nem volt alacsonyabb, mint a Pz IV esetében, és konkrétan jobb is volt, mint a Panther, mégis azt nyomják a popó médiában, hogy milyen megbízhatatlan rettenet volt.
Max télen lenyomták fehérre. Alapból nem sok Panzer élet egy komplett évet: valahol 6 hónapot olvastam átlagban, de van amelyik csak heteket élt. 1943 elejétől kezdve Dunkelgelb volt az alapszín (ez hogy fikáznák most itt!A németek évszakonként festették át a járműveket, mert ami koratavasszal jó volt az már 2 hónap múlva nem működött.
elég sok megélt egy évet, mert aig gyártottak harckocsit a néetek, ellenben nagyon fejlett volt a tábori javítókapacitásuk.Max télen lenyomták fehérre. Alapból nem sok Panzer élet egy komplett évet: valahol 6 hónapot olvastam átlagban, de van amelyik csak heteket élt. 1943 elejétől kezdve Dunkelgelb volt az alapszín (ez hogy fikáznák most itt!), amire vagy nyomtak egy ki zöldet vagy barnát vagy nem. 1944 szeptemberéig sárgán (Dunkelgelb) érkeztek ki a frontra. Ha ősz vége volt akkor lemeszelték fehérre, ami nagy részt le is kopott tavaszig. Ha akkor még nem lett kilőve, akkor levakarták a maradék fehéret és megkapta a zöldet és barnát foltokban. A következő őszt vagy telet szinte tutira nem élte meg német harcjárművek nagy része. Extrém ritka volt hogy "évszakonként átfestették őket".
Amúgy 1944 végétől lett a zöld az alapszín, bár addigra már annyira hiány volt festékből, hogy alapozó vörössel (ami eléggé barnás) is mentek kis a csapatokhoz harcjárművek. Ott meg rákentek, amit épp tudtak vagy csak harcba mentek "vörösen" - de ekkor már hetek voltak csak hátra háborúból.
Az kellett is mert a Tiger párszáz kilométerenként lerobbant.elég sok megélt egy évet, mert aig gyártottak harckocsit a néetek, ellenben nagyon fejlett volt a tábori javítókapacitásuk.
Ez az urban legend része. Ha megnézed a legyártott darabszámokat és a veszteségeket, akkor pedig marhára nem jön ki az urban legend matek.Az kellett is mert a Tiger párszáz kilométerenként lerobbant.Az 508-asok 45 Tigerét saját lábon küldték ' 44 január elején Anzio felé. 60% lerobbant út közben, pedig ez csak egy 200 km-es menet volt. Jól működtek - amikor épp működtek, csak az ritkán volt...
Németeknél amúgy fél harckocsi le kellett bontani (pl. torony le), hogy a váltót kicseréld...
44-ben már tényleg alig élt, pontosabban szolgált egy harckocsi pár hónapnál többet. Nagy részét meghibásodás vagy üzemanyaghiány miatt hagyták hátra. Egy visszavonuló hadsereg nehezebben tudja menteni és javítani a járműveit, mivel a front átmegy rajtuk és azok ellenséges területen maradnak.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..