Harrier (Hawker Siddeley / BAe / McDonell Dougles / Boeing)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 771
31 502
113
Miért nem szállhattak le a "bombákkal" a gépek? Mirefel van ez az előírás?
 

waggon

New Member
2012. július 20.
9
0
1
Úgy olvastam, hogy már nem volt elég üzemanyaguk és a plusz súllyal nem érték volna el a fedélzetet ezért kellett könnyíteni rajtuk.


Bár egyébként is logikus, ha esetleg nem jön össze a leszállás akkor nem egészséges a hordozó fedélzetéhez kenni a bombákat. Egészségtelen tud lenni.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 771
31 502
113
Kettő nem volt élesítve kettő meg csak dummy bomba. Mi robbant volna ott fel? Ahoz, hogy a leszálláskor a hordozó fedélzetéhez kenje a bombákat, szerintem a gépet is oda kell vernie. Máskor sem lövik el / dobják le az összes cuccot amit felfüggesztenek egy gépre.
 

duckdodgers™

Well-Known Member
2012. március 5.
3 592
19 650
113
Pédául a gépek a nagyobb légellenállás miatt többet fogyasztottak volna a hazaúton, és a pluszsúly nem tesz jót a gépeknek leszállásnál. Hordozófedélzeti üzemnél méginkább koppra számolják az üzemanyagot mint egyébként.
 

duckdodgers™

Well-Known Member
2012. március 5.
3 592
19 650
113
Egyébként az hogy gyakorlóbomba nem feltétlenül jelenti azt hogy teljesen inert lenne. És mivel haditengerészeti verzióról van szó így lehet hogy nem is csak egy egyszerű színes porból álló töltetet hanem valami komolyabb fáklyát vagy egy kisebb robbanótöltetet tartalmaz.
Példaként a P-50-75 vagy a P-50S gyakorlóbomba 1.3 kg TNT töltettel (nappali) vagy éjszakai változatban fáklyával rendelkezik.
 

hiryu

Active Member
2012. december 9.
4 645
9
38
khmm... meg emlékeim szerint a hajtőmű teljesítménye sem elég hogy ilyen terheléssel szépen leszálljon, függőlegesen.
memóriám szerint jópár dollárnyi cucc hever a tengerekben, épp emiatt-
 
M

molnibalage

Guest
Nem a maximális leszállótömeg volt a gond, hanema a bombák plusz tömege és légellenállása miatti nagyobb állsszög és fogyasztás nélkül nem érték el volna a hajót. A biztonság követelte meg sanszosan az oldást, de a helyzetet én sem értem. Elvileg elrepültek volna a lőtérig (?), onnan meg a bombák nélkül haza. Ehhez képest - ha jól értem - elrepültek valameddig és bombákkal visszafordultak, majd mikor rájöttek, hogy nem érik el így a hajót, akkor oldották le.

Kinti fórumokon verik a tamtamot, egyes jenkik meg önostoroznak, hogy fúúúúúúúú, mi történik itt. Azt meg le sem szarják, hogy más napi szinten környezetkárosító hatás mekkora kárt okoz. Most őszintén, négy vasdarab miféle kárt okoz a korallzátonyban, amit ki fognak emelni... kb. semmit...
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 771
31 502
113
a dummykat ott is hagyhatnák, majd belepi a korall idővel és látnivalónak sem utolsó. A mentésük kb 10x annyi lesz, mint a polci áruk, szóval nem is túl gazdaságos. A nem élesítetteket azomban ki kellene szedni már a benne levő anyagok miatt is.

Viszont érdekes, hogy hogyan tudták ennyire elszámolni magukat az üzemanyaggal.
 

Kuruc71

Member
2010. április 20.
829
7
18
Ket felhiba okozott egyet.

Elsokent a BR -en nem toltottek fel megfeleloen az uzitartalyokat mivel ugyis csak egy gyors oda meg vissza lesz lezarando a napot.


Masreszt meg a tamogatast kero varakozasra kuldte oket mert a cel nem volt "tiszta" ( forgatokonyv.



Az amik csesztek el a dolgot de nem kell belole olyan nagy feneket keriteni. Majd az aknavadaszok megtalaljak oket. Jo gyakorlat lesz ez nekik is. Garantaltan elvezni fogjak.
 

szittya88

Member
2010. október 23.
916
5
18
Nem értitek a lényeget :D (Ha ezt a hírt nem akarnák hogy kiszivárogjon vagy nem akarnák nagy dobra verni nem is tudná senki mi történt az óceán közepén...) Ez a hír azért fontos hogy a világ tudja hogy nem csak a superhordozók vannak ám a térségbe hanem helikopterhordozók vagy partraszállók is amik bírnak légierővel is. És gyakorlatoznak is rendszeresen...

És hogy miért is fontos ez (mert még ezen az oldalon is félévenként 1X hozza fel ezeket az egységeket konteogyártás közben, de utánna se emlékszik már rá senki) A lényeg az hogy tudja mindenki hogy van ilyen is és számólni kell velük. Legyen az egy konteogyártó a világ bármely felén egy elemző (akik szintén mindig kihagyák ezeket az egységeket) De még az afrikai hadúr is tudja meg hogy van ilyen és ha valaki úgy gondolja hogy ugyse küldenek cvn-t valamijen üggyel kapcsolatba USA-küldhet kisebbet is ha a feladat azt igényli...

Tehát egy direkt marketing hír (a negatív reklám is reklám)
 

Kuruc71

Member
2010. április 20.
829
7
18
Szittya88

A gyakorlat es a hajok nevei mar honapok ota nyilvanossagra lett hozva. Szoval volt ideje a pihentagyuaknak konteogyartasra.
 

szittya88

Member
2010. október 23.
916
5
18
De nem volt hírértéke. (ennek sincs) de csináltak neki egyet. Lehet elszámolták magukat és azt hitték a nyilvánosságra hozatal generálja magának... De nem tette...
 

Hans

Member
2010. április 19.
168
1
18
"Larissa Waters, az ausztrál szenátus tagja, a zöld párt szóvivője felháborítónak nevezte bombák „kiöntését”"
Én meg azon háborodok fel, hogy egyáltalán létezhet olyan organizmus a Föld nevű bolygón, mint a zöldek.
 

Hans

Member
2010. április 19.
168
1
18
akkor szívnád a szmogot.
nem baj, van akinek mindegy, csak irtsa az agysejtet.

Mert a sötétzöldek olyan hűdenagyon sokat tettek a károsanyagkibocsátás csökkentéséért....
Hihetetlen nagyot tévedsz!
Szépen kihasználják a hülyéket egy hangzatos lózungot lengetve, ennyi... Sokan meg jól beszopnak nekik mindent, ha látnak egy bébifókás képet.
Sőt, inkább több kárt okoztak, mint amennyit hasznuk van. Tudnék mesélni milyen károkat tudnak pl Greenpeace-sek okozni hazai nemzeti parkok területén (pl DINPI). Szemét egy banda az fix. De, ez OFF.
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
979
3 466
93
Szia Luperator,

eszméletlen mennyiségű bulshitet tartalmaz ez az írás. Egy igazi multi fantasztikus lehetőségeket nyújt az így kommunikáló embernek, ez oda remek lenne. De szerintem ide, egy műszaki hírbe ez már túl sok.

Kérlek ne vedd támadásnak, csupán az olvasó beszél belőlem.