Ez egész biztosan így van?
Nem mondanám, hogy ezzel kelek, fekszem, de ha sodronyhuzalozás, akkor ott nyáron van, hogy lazábbá válik a huzal (melegben kitágul), nem?
Míg télen meg feszesebbé (hidegben összehúzódik). Ezen hatások ellen kell állítani a feszességen, nem?
Nem kötekedni akarok, csak feltűnt.
Okés, félreérthetően fogalmaztam, vagyis nem írtam le rendesen...
Tehát van egy kiindulási állapotod, mondjuk a nyári: és ha úgy hagyod, akkor ha jön a tél -► a sodrony meglazul, mert nem feszítettél rá téli átállás keretében ( ugyanis a sárkányszerkezet, ami alu-ötvözet, sokkal jobban „összeugrik” hidegben, mint az acél sodrony).
A télinél, ha úgy hagyod és nem lazítasz rajta tavasszal --► akkor nyáron megnyúlik körülötte a sárkány, a sodrony pedig nem tudja azonos hőmérsékletváltozás hatására annyival növelni a hosszát ( mivel a két anyagnak nem azonos a lineáris hőtágulási együtthatója, ugye az alu-ötvözeté nagyobb ), vagyis növekszik a sodronyhúzóerő anélkül, hogy bármit is csináltál volna.
70 mm rakéta darabja kb. 5-6 ezer dollár. Ha veszünk így hirtelen 1000 darabot gyakorolgatni, az 5-6 millió dollár,
Ez az egész rakéta, vagy csak a rocket motor ára? Mert kétségeim vannak, hogy európai keretek/euróéhség közöpette kijöjjön ennyiből manapság egy komplett nemirányított rakéta. Egy vasdarabban elhelyezett némi robbanóanyag (155mm gránáttest) kóstál manapság 4000 eurót...
A Mi-17-esek vannak rosszabb állapotban. Ne felejtsd el, hogy a Mi-24-esek nagyobb része a német kontingensből származott, amelyikben gyakorlatilag nem volt tényleges repült óra. Szóval simán lehet, hogy a gyari felülvizsgálat során azt az értékelést kapták, hogy nem csak egy ciklus van bennük.
A kevés gyűjtött repült óra mellett mindenféle lefedés nélkül évtizedeket töltöttek letámasztva mizerábilis körülmények között, ellenben a Mi-17-esek folyamatosan kaptak karbantartást (ami azért számít) és azokban is biztosan van időtartalék is. Én így nem tudnám kijelenteni, hogy a 17-esek vannak rosszabb állapotban... bár azt sem tudnám megmondani, hogy melyik típus van jobb állapotban.
Egyébként az alap Mi-17-eseket esélyes, hogy nem nyúzták annyira, mint a Mi-24-est szokás, lévén nem volt túlságosan sok a teheremelés, homokzsákolás, tűzoltás velük.
Azt a konteómat meg már többször elmondtam, hogy én azt gyanítom, hogy a Mi-24-esek ugyan úgy lettek felújítva, mint a 3-as metró kocsik....
Szerintem már többször elmeséltük néhányan, hogy ez miért nem lehetséges. Hiheted így továbbra is, csak a valóság nem ez.
a Mi-17-nél nincs nagyon tovább üzemidő.
Ezt az okmányokba való betekintés után jelenthetnénk ki, de ilyenkor sem szokott minden veszve lenni, hisz ha lehetséges és van akarat, akkor minden további nélkül lehet üzemidőhosszabbítást megrendelni (nekünk mondjuk speciális hikomat helyzetünk miatt nehézkes). Ugye hozzánk is jött olyan Mi-8-as vérfrissítésként, ami túl volt az össz élettartamán (12000 repült óra meg talán 40 év?), de teljesen legálisan mehetett tovább, mert a gyártó kitolta a naptári időt 50 évre, meg a repült órát is engedte tovább és nem volt rosszabb állapotban, mint a mieink. Érdemes megjegyezni a saját gépeink általában 3500-4500 óra körül fejezték be a pályafutásukat.
Bocs, én úgy tudtam, hogy pont a bennük lévő üzemidő miatt vették meg a finn gépeket. Ez igaz is, csak nem úgy...
Igazából nem vettük, hanem kaptuk ajiba és a legvonzóbb a sok ládányi tartalékalkatrész volt a dologban amiből valameddig megint lehetett „ingyenélni”, pedig akkoriban még simán adtak volna az oroszok is cuccokat nem túl drágán, de... nnna mindegy.
Mi az amire eddig a Mi-8/17-et használtuk, és most nem tudjuk megoldani?
Mentés: Ugye a H225-nek 2 személyes csörlője van.
Homokzsák. Pipa.
Bambi bucket. Pipa.
Csapatszállítás. Pipa.
Ejtőernyős ugratás. Pipa.
Fegyverzet: érkezik.
Ezek egy része merész és egyúttal fals állítás.
A homokzsák/bambi bucket/teheremelést a masina tudja, de addig nem pipa, amíg nem lesz néhány személyzet, akik tudják csinálni, majd begyakorolták és csinálhatják. Ezek még esélyesen hiányoznak.
Csörlőzni már talán csörlőztek kipróbálni, hogy milyen az, meg ugye zsinórbohócok is ugráltak nemrég, de még ez sem elterjedt dolog.
Fegyvernél meg jól hangzik az érkezik, de az valójában annyit tesz, hogy nincs és még nagyon sok idő azután is, hogy ideér, mire lesz ott is néhány személyzet, akik tudnak fegyvert alkalmazni.
Egyelőre nagyjából a jön-megy-dudál résznél tart a H225.
Ha feltorlódik a munka, akkor vagy ember nincs elég, vagy munkaigényesebb lett a gép, mint amit a gyártó ígért.
Munka és pénzigényesebb a gép, mint amit elhintett a gyártó??? jjjjaaaaj, hát olyan nem történhet meg.
Valójában a gyártó mindig az eszményi állapotot hinti a szemedbe, hogy csak minimál ápolások lesznek, aztán folyton a levegőben lesz a masina... Az élet meg osztja a hibákat, meg érkeznek az előre nem látott számlák sok-sok dollárról.
amúgy mivel mossák a heliket? Nagynyomású vizes mosóval?
jellemző. Ezeknél a gőzborotváknál van ilyen mosószer adagoló és abba kell bele spec gépmosó folyadékot tölteni.
Ha makacs a gané (ráégett korom) és fémépítésű a gép, akkor jöhet az ultraderm forróvízben feloldva + puha ronggyal törölgetés kombináció, majd kerós rongy, stb.
Karcolást ejteni nem szabad.