Azt hiszem nem én fogom megoldani a gordiuszi csomót, de volna pár észrevételem.
1. A Patriot, Sz-300/400 stb. lérak. megsemmisítési zónájának felső határa bőven alatta van ezeknek a hiperszónikus járműveknek a repülési magasságán. Tehát ez a vonal nem működik igazán.
Ez ebben a formában nem igaz. Mert minden eszköz lejön a sűrű légkörben, amikor végfázisban támadható. Csak az Sz-300PSz/MPU max. célsebessége is messze 3000 m/s alatt van, csak 1200 m/s volt még. Ezzel még a szutyok pimpelt iraki "SCUD" ellen sem lehetett volna mit kezdeni.
Ellenben...
PMU1 2800 m/s
PMU2 2800 m/s
PMU3 = Sz-400 4800 m/s a 9M96D rakétával.
A köztes pályaszakaszon ezek nem tudnának tüzelni, de a végfázisban igen, de csak adott magasságú elfogásik, ahol a rakéta tud még aerodinamikailag is manőverezni. Ez rakétától függően (48N6 vagy 9M96) 25-30 km. Nah, ha 22 fokos érkezési szöget veszek, ahogy az egyik linkelt anyag, akkor bőven tudnak tüzelni ezek, csak a megfelelő rakéta, radar és szoftverrel. Ne a 70-es évek és a '80-as évek legyen már a viszonyítási pont...
Szerintetek mi az oka annak, hogy az M3-4 sebességű BM-ek a hh után eltűntek? Nem "véletlenül" az, hogy ma az Sz-300V és Patriot PAC-3, SAMP-T és társai körberöhögik ezeket? Már a Buk-M2 is képes volt ezeket némi sansszal lelőni...
2. Manőverezőképesség. A hiperszónikus sebességeken ne is gondolkodjunk valami komoly manőverről, fordulásokról. (Nincsenek csodák, csak kis "varázslatok". Gondoljunk csak arra, hogy a repülési profil megváltoztatása milyen brutális HMZ növekedést okozott a lé. rakéták esetén.)
Egy-két "oldalbarúgás" viszont pont elég, hogy az elhárító rendszereknek gondot okozzon a leküzdésük. Egy fékezéssel összekötött minimális pályamódosítás után vissza gyorsítás, már pont elégséges lehet, hogy nagyon megnehezítse az elfogást. (pl. a műholdakat időnként helyre kell tenni).
A pályája végén egy BM nem gyorsít, de egy HSGV sem, mert a meglevő energiáját használja fel a manőverezésre...
A légkörbe visszasüllyedve meg az összes lassul. Amúgy tök vicces, hogy a manőverezés fanok még arra sem vették a fáradtságot, hogy kiszámolják, hogy csak a forduló energiaigény mennyi egy M10 sebességű rakétánál és 10 fok elfordulás alatt mennyit lassul. Asszem pislognának, amikor látnák az eredményt...
4. Ha még csökkentett felderíthetőséget adnak nekik, akkor meg még bonyolultabb lesz az elfogásuk.
Minek? Egy égháttérben érkező M10 sebességű célnak? Ahol a cél az, hogy a piszok meleg cucc a visszatérés fázisban egyáltalán egyben maradjon?
Ez a román népmese kategória.
Az Orosz komplexumok lehetőségeit még nem veséztük ki...
... az Sz-400 által leküzdhető cél maximális sebessége
4800m/s (Mach16
) ...
... a 9M96E2 rakétájának hatómagassága viszont tényleg csak
30km.
Szóval inkább ez a limitáló tényező.
Nah, időközben megelőztél.
A legutóbbi videóm készítése során éreztem azt amúgy, hogy ideje lenne elmagyarázni ezeket a dolgokat. Láthatólag sokan totális félreértésben vannak...
Azért limitált a légköri manőverezésre képes rakétával dolgolzó ABM rendszerek MZ-je, mert a célpont pályája és a 25-30 km manőverezési magassága a korlát.
Ha 22 fokos szögben érkezik a cél, akkor egész egyszerűen a trigonometria áldozata lesz a rendszer...