[HÍREK] Ukrajnai fegyveres konfliktus

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113
Kíváncsi lennék, hogy vajon a VSz időkben is volt-e (valószínű igen) olyan lengyel hajózó, aki kapott kiképzést nukleáris fegyver bevetésére. Ők vajon mit szólak ehhez, ha még élnek.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 927
73 090
113
B5uXh7FIUAI4Tgt.jpg
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Kíváncsi lennék, hogy vajon a VSz időkben is volt-e (valószínű igen) olyan lengyel hajózó, aki kapott kiképzést nukleáris fegyver bevetésére. Ők vajon mit szólak ehhez, ha még élnek.

Nemcsak lengyelek voltak, négy magyar hajózó is megkapta az atomfegyver bevetésére jogosító kiképzést, de nem itthon, hanem a Szu-ban.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
Mitől olyan nagy dolog ez a kiképzés az üzenetén kívül? Ez is egy a gép aljáról indított rakéta / robotrepülőgép / okosbomba, csak épp gyorsabban el kell húzz a g*cibe miután elindítottad.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Mitől olyan nagy dolog ez a kiképzés az üzenetén kívül? Ez is egy a gép aljáról indított rakéta / robotrepülőgép / okosbomba, csak épp gyorsabban el kell húzz a g*cibe miután elindítottad.

Pl. attól, hogy ez megbízhatósági kérdés is, bármelyik kiképzett pilótára rábízzák a LL-rakétákat, de az atomfegyver azért "kicsit" más kategória. A MiG-21 atomfegyver-bevetéséhez esetleg szorosan hozzá tartozott, hogy üzemanyag-spórolás ill. részben már rombolt/sérült felszállópálya miatt startrakétával kell felszállni. A +5 tonna tolóerő kezelése meg egy túlsúlyos start /atombomba+2 póttank,2 UB-blokk zavarótöltetekkel + két startrakéta) kiképzés/gyakorlat nélkül veszélyesebb lehet a saját bázisra mint az ellenségre.
 

czulu

Well-Known Member
2014. február 1.
2 242
95
48
Kíváncsi lennék, hogy vajon a VSz időkben is volt-e (valószínű igen) olyan lengyel hajózó, aki kapott kiképzést nukleáris fegyver bevetésére. Ők vajon mit szólak ehhez, ha még élnek.

Ők, mivel még élnek, biztos csak jóváhagyólag szóltak a témával kapcsolatban.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
Egy pilóta esetében a megbízhatóság már rég nem kérdés. Kb 5-10 éve hivatásos katona vagy, magas rangban, testileg lelkileg átvilágítottak és folyamatosan figyelnek, minden hülye nem jut el addig. Persze voltak kivételek a történelemben, amikor elloptak 1-1 gépet és átadták az ellenoldalnak, vagy olyan aki csak szimplán hülye volt és valami baromságot csinált a gépével, de a pilóták összmennyiségéhez képest ez a szám a nullához konvergál.
Egy atomfegyver most nem nézek utána, hogy hány kg, mert gondolom sok fajtája van amit kisebb gépek is el tudtak vinni, de egy hagyományos bombázáskor vagy légvédelmi helyzetben is meg lehet rakva a gép mindenféle fegyverrel, pótossal, meg zavaróval, azoknak is megvan a tömege, a pilóta számára nem lehet újdonság egy nehéz gép.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
<blockquote rel="joker">Persze voltak kivételek a történelemben

... de egyébként ilyesmi teljesen kizárt, soha nem fog megismétlődni.

:)</blockquote>

Nem mondtam, hogy nem ismétlőrhet meg, de kevés ilyen történet van, amikor pl a szovjet pilóta átrepült egy NATO bázisra. Ezres vagy tízezres pilótaszámból egy az amelyik meglépik a géppel.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Egy pilóta esetében a megbízhatóság már rég nem kérdés. Kb 5-10 éve hivatásos katona vagy, magas rangban, testileg lelkileg átvilágítottak és folyamatosan figyelnek, minden hülye nem jut el addig. Persze voltak kivételek a történelemben, amikor elloptak 1-1 gépet és átadták az ellenoldalnak, vagy olyan aki csak szimplán hülye volt és valami baromságot csinált a gépével, de a pilóták összmennyiségéhez képest ez a szám a nullához konvergál.
Egy atomfegyver most nem nézek utána, hogy hány kg, mert gondolom sok fajtája van amit kisebb gépek is el tudtak vinni, de egy hagyományos bombázáskor vagy légvédelmi helyzetben is meg lehet rakva a gép mindenféle fegyverrel, pótossal, meg zavaróval, azoknak is megvan a tömege, a pilóta számára nem lehet újdonság egy nehéz gép.

Nem tudom, ismered-e annak az USAF B-52 pilótanőnek a történetét, aki egy nős kollégájával keveredett szerelmi viszonyba. Amikor kiderült, rászóltak, hogy szakítsa meg a kapcsolatot, Ő pedig megígérte, hogy vége lesz az ügynek. A Légierő részéről itt vége is lett volna az ügynek. A nő viszont nem szakított, és ez idővel kiderült, na itt azonnal véget is ért az USAF türelme. Egy atomfegyverrel felszerelt és járőröző gép személyzetének egyik tagja HAZUDOTT, tehát ettől kezdve semmilyen szempontból sem megbízható!! Páros lábbal rúgták ki az USAF-tól. Nem csak az számít, hogy esetleg meg akar-e lógni, hanem pl. az is, hogy tudja-e tartani a száját, egyáltalán hol volt, mire képezték ki, amíg a többiek nem látták a bázison hónapokig. A négy magyar atomfegyver-kiképzést kapott pilóta közül pl. ma is csak egynek a nevét ismerem, azt se tudom él-e hal-e akár Ő akár a másik három ismeretlen. Egy légierő ilyen jellegű csapásmérő potenciálja ugyanis úgy is lenullázható, hogy éles helyzetben ha riasztást kapnak otthon az azonnali bevonulásra, akár a lépcsőházban, akár útközben a bázis előtt egy jelszóra akcióba lépő ügynökcsoport megöli őket.
A másik téma: ha van jogosítványod és rendszeresen vezetsz, gondolkozz el rajta, hogy az általad legjobbnak tartott Forma1 autót és csapatot megkapva szerinted hányadik lehetnél az első 2015-ös versenyen?! (Szerintem jó ha a harmadik kanyaron túljutna bárki, akinek nincs gyakorlata). Szóval ennyit azért mégiscsak számít a kiképzés és az állandó gyakorlat. Ha egy pilóta egész életében mondjuk 7 t tolóerővel száll fel, annak a +5 t startrakéta-tolóerő komoly problémákat okozhat, amit meg kell szokni. Csak érdekességképpen: a MiG-21-en startnál a minimál-forszázs kapcsolása után, nekifutás közben húzni kellett a botkormányt a felszálláshoz. A MiG-29-en nem kellett húzni, olyan gyorsulása volt a gépnek, hogy ha a pilóta nem támasztotta meg hátulról a botot, akkor az a gyorsulás miatt a tehetetlenség hatására magától elindult hátrafelé, és "húzni" kezdte a magassági kormányt. Szóval még egy egyszerű felszálláshoz is külön kiképzés kell egy más
tipuson, vagy más konfigurációban. Minden konfigurációban változnak a gép repülési tulajdonságai és a túlterhelési limitek, amiket "illik" betartani, ha sikeres akciót akarsz végrehajtani és túl akarod élni a bevetést. Ez nem úgy megy, hogy valaki elmondja a különbségeket az első ÉLES bevetés előtt, aztán azt mondja, hogy jól jegyezd meg öreg és sok szerencsét.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Egyébként a légieronél egy gépre hány pilóta jut ?
Csakmert pl: az USAF gépeken oda van írva a gépre a pilóta neve/rangja mintha azzal a géppel csak o repulne...
Nálunk ez ,hogy van elosztva a 14 Griff ,hány szerencsés repulheti oket?

Jóval több a pilóta, mint a gép, más kérdés, hogy a pilóták közül kinek mire van kiképzése és jogosítása. Nincs olyan légierő a világon, ahol minden pilótának egyformán mindenre meglenne a kiképzése és a jogosítása, ez anyagi kérdés is. Ha vannak titkok egy légierőnél, akkor ezek a konkrét adatok is azok közé tartoznak. Eleve több pilóta kell, mint gép, hiszen a személyzetnek van szabadsága is, lehet beteg is, orvosi problémák miatt egyik percről a másikra kieshetnek a sorból (akár véglegesen is), a gépeknek viszont szükség szerint a hiányzók távollétében is repülni kell. A Gripen-topicban egyszer már elkezdtük gyűjtögetni az ismert pilótákat (olyan 1-2 éve), akkor emlékeim szerint kb. 20-ig jutottunk el.
 

Python

Well-Known Member
2010. augusztus 8.
26 684
7 996
113
Amolyan patthelyzet jött létre a délkelet-ukrajnai krízis megoldása körül, mert a fegyveres konfliktus egyik résztvevője se tudta az általa kitűzött célt elérni. Így a közeljövőben nem valószínű , hogy lehetne lehet tartós békét elérni a régióban - írta a Vedomosti nevű orosz gazdasági-politikai újság szerdán
http://oroszhirek.hu/index.php/politika/4252-sikertelen-minszki-beketargyalasok-mi-varhato-a-krizis-sulytotta-tersegben

December 24-én egész délelőtt nem volt áram a Krím félszigetén, mert a térséget ellátó ukrán állami áramszolgáltató (a kiszabott keret túllépésére hivatkozva)egyszerűen lekapcsolta azt.
http://oroszhirek.hu/index.php/gazdasag/4254-kijev-lekapcsolta-a-krim-aramellatast-6oo-ooo-krimi-lakos-maradt-aram-nelkul
 

Python

Well-Known Member
2010. augusztus 8.
26 684
7 996
113
Megállapodtak a kelet-ukrajnai fogolycseréről
https://www.youtube.com/watch?v=yEnGXw4OjvU
 

Python

Well-Known Member
2010. augusztus 8.
26 684
7 996
113
Kelet-Ukrajnában is készülnek az ortodox karácsonyra
https://www.youtube.com/watch?v=VAujeJ2X-no