Hehehe... Ott voltam amikor Moszkal az elmúlt évek kormányzati hibáira kente a kérdés megoldását. Saját füleimmel hallottam amikor azt mondta az összegyűlt pár száz emberkének, hogy ő az integráció és a határnyitás elkötelezettje, csak az Azarov kormány óta "elvesztek" a dokumentumok, melyek értelmében 2014-re meg kelet volna nyitni a határt. Botos Csaba – isten nyugtassa szegény barátomat – polgármesternek az élete ment erre rá a Janukovics érában, mert a baxogatás is belejátszott a tragikus halálába, Bíró Vencel jelenlegi polgármester "fekete listán" van, szóval nem egyszerű a dolog. Magyar részről meg Tilky Attila és a nagyhódosi polgármester is kijelentette, hogy MINDEN KÉSZEN ÁLL! Írd és mond 14 nap alatt fel tudna állni az átkelő mert magyar oldalon a közút, az internet csatlakozás, és a közművek megépültek, csak a bódékat kell odafuvarozni pár zöldparolissal meg az "isten hozta Magyarországon" táblával. Két héten belül megindulhat(na) a személyforgalom, ha Kijevben rábólintanak a dologra, mégse akaródzik az illetékeseknek biccenteni egyet. Kúlönben meg nem kell ide semmi EU-s támogatás a határátkelőhöz, aprópénz lenne az egész! Mindössze 1,7 kilométernyi közutat és egy hidat a Régi-Túron kellene rendbe hozni, ezek az építmények meg '56-ban még vígan elbírták a T-55 tankokat, a '71-es nagy árvízkor meg a aklihegyi sziklakővel megpakol teherautókat. Ha hagynák, már a községek lakosai kalákában megcsinálták volna, de inkább húzzák-halasztják, mert valakinek valahol (tudom, hogy kiknek és hol, nem kell Kijevig menni) nem érdeke, hogy kivegyék a bizniszt a zsebéből. A cigaretta csempész lobbi erősebb, mert abban van pénz. Mari néninek meg Jóska bácsinak aki átmenne két pakli bagóval, meg venne egy ezt-azt a hódosi CBA-ban meg nincs pénze. Márpedig tudjuk, hogy itt a pénz diktál.