Az egész cirkusz arról szól, hogy Golovensky őrnagy 43. OMSChap néven nevezte el az egységét, Kozlov százados pedig v. 59882 néven, ami valójában ugyanaz, mint a 43. OMSChap. Ráadásul egyszer sem említették, hogy ugyanannak a kétüléses Szu-30SM repülőgépnek a legénységéről van szó, mert a beavatatlanok számára az egész úgy néz ki, mint két lezuhant pilóta és következésképpen mint két lezuhant orosz gép amelyet az ukrán légvédelm lőtt le.
A második pilóta a lezuhant Szu-30-as legénységéből Andrej Kozlov százados volt. Az ukránok megpróbálták azt a látszatot kelteni, hogy két különböző lezuhant gép pilótái voltak
Úgy tűnik, a két pilótát a fogság után együtt tartották, mert "összejöttek", és együtt kezdték el a szokásos "fehér bika mesét" - az Ukrán Légvédelmi Erők rádiófelderítő repüléseiről. Elvileg érthető ,hogy a fogságba esett pilóták ezt mondják - "nem bombáztam senkit, szinte békés felderítő vagyok". Az igazság azonban az, hogy a 43. MPCG a rádiós felderítésre régi, kifejezetten erre a célra tervezett Szu-24MR felderítőgépeket használ, a lezuhant Szu-30SM pedig nem kifejezetten erre a célra van felszerelve, és inkább a felderítés által azonosított célpontok leküzdésére alkalmas.
П
Nyilvánvaló, hogy az ukrajnai bemutatón az elfogott pilóták kénytelenek "énekelni a fülemülét" a "bűnös parancsokról", az "ukrán civilek otthonainak bombázásáról" és más propagandisztikus eretnekségről, amiért valójában ezt a sajtótájékoztatót szervezték.
Az ukrán légvédelmi rendszert is kötelező volt minden "szónok" számára dicsérni, a "minket szegény embereket vak cicaként küldtek a vágóhídra", "mi vagyunk a hús" stb. szellemében. Itt persze némi ellentmondás történt a szervezőkkel - a pilótáknak megengedték, hogy azt meséljék, hogy csak az ukrán légvédelmi erők felderítésében vettek részt, aztán hirtelen, ugyanezen pilóták számára a háború 11. napján kiderül, hogy Ukrajnának van egy méltó légvédelmi ereje, amely, úgy tűnik, mindvégig olyan csendes volt, mint egér a seprű alatt. Ellentmondás, de a logika úgy tűnik nemcsak az ukrán propaganda tömegfogyasztójának, hanem a "show" szervezőinek is nehéz feladvány
A március 5-én elhunyt Alekszej Haszanov alezredes temetésével kapcsolatban cikkek és gyászjelentések jelentek meg a hálózat orosz szegmensében. A legvalószínűbb, hogy ő volt a 31. IAP parancsnokhelyettese Millerovóban, és feltételezhetően ő repült a Szu-30SM-ekkel. Így valószínűleg lesz még egy le nem lőtt Szu-30-as.
Alekszej Haszanov alezredes, aki március 5-én halt meg Ukrajnában.
A három modern harci repülőgép mellett három helikopter elvesztését is megerősítették. Kijev térségében, Kazarovicsi közelében MANPADS-ok lőttek le egy Mi-24-es (vagy Mi-35-ös) harci helikoptert, amelynek legénységéből a földön történt robbanásból ítélve senki sem élte túl.
A Mi-24 vagy Mi-35 helikopter pillanatokkal a rakétacsapás előtt. Egy lángokba borult helikopter zuhanás közben felrobban a földön.
Mi-24 vagy Mi-35 a rakétacsapás előtt és a földre esés után
Délen az ukrán hadsereg szerint négy helikoptert lőttek le, ebből kettőt megerősítettek.
Lelőttek egy RF-13017 Mi-35-öst Nyikolajev térségében. Hogy mi történt a legénységgel, nem világos.
О
Mi-35M RF-13017 lelőtték Nyikolajev közelében A Mi-35M RF-13017 roncsai. A helikopter típusa könnyen azonosítható X alakú farokrotorjáról.
Mi-8AMTSh RF-91165-öt lőttek le Odessza térségében. A legénység sorsa ismeretlen.
A március 5-én Odessza térségében lelőtt Mi-8AMTSh RF-91165 hátsó gémje.
Х
A lelőtt Mi-8AMTSh RF-91165 általános képe
Ez a helikopter 2018-ban más színösszeállítású volt.
Mi-8 RF-91165 2018-ban
М
Mi-8 RF-91165 néhány évvel a háború előtt, más festésben.