Oroszország a Nemzetközi Bíróság csapdájába esett
https://hvylya.net/analytics/249166-rossiya-v-lovushke-mezhdunarodnogo-suda-oon
A tény az, hogy az Egyesült Nemzetek Nemzetközi Bíróságának azon döntése, amely elrendelte az Orosz Föderációt, hogy azonnal állítsa le Ukrajna invázióját és azonnal vonja ki csapatait, példátlan. Az egyetlen hasonló megoldás a Kambodzsa és Thaiföld közötti katonai konfliktusok egyikében volt, de akkor egy demilitarizált zóna létrehozásáról volt szó a konfliktusban részt vevő felek között, "hogy ne okozzon helyrehozhatatlan kárt emberben vagy vagyonban". Mindkét fél eleget tett, a zóna létrejött, a konfliktus halálos szakasza ezután véget ért.
Most teljesen más a helyzet. A konfliktusban részt vevő országnak döntést hangoztatnak, de figyelmen kívül hagyja ezt a döntést. Ez azt jelenti, hogy Ukrajnának további hivatalos lépéseket kell tennie.
Ezt a kérdést most az ENSZ Biztonsági Tanácsában fogják felvetni.
Ezúttal az Orosz Föderációnak nem lesz vétójoga. Az ENSZ alapokmányának 27.3. cikke kifejezetten megfosztja a vitában részt vevő országot a szavazati jogtól. Ez a meghatározás pedig most a bíróság döntésében szerepel. Az számít, hogyan viselkedik Kína. De még ha úgy dönt is, hogy blokkolja a Biztonsági Tanács döntését, a kérdést az ENSZ Közgyűlése elé terjesztik. Ugyanakkor emlékeztetni kell arra, hogy az ENSZ Közgyűlése legutóbb március 2-án fogadott el határozatot, amelyben elítélte Oroszország ukrajnai invázióját, majd felszólította Moszkvát, hogy haladéktalanul vonjon ki minden erőt Ukrajnából. 141 szavazat. És itt van a legérdekesebb. Az tény, hogy most Ukrajna fellebbezése után az ENSZ Közgyűlése dönthet a békefenntartók bevezetéséről. Ma is vannak hangok. És akkor Putyinnak el kell döntenie, hogy készen áll-e az egész világgal harcolni és a háború tüzében égni, vagy meghátrál. De ez ma az egyik legjobb forgatókönyv arra, hogy Putyint arra kényszerítsék, hogy hagyjon fel Ukrajna ágyúzásával és városok bombázásával. Az ENSZ kénytelen lesz kemény forgatókönyvet követni, ha nem akarja megismételni az impotens Népszövetség sorsát.
Ez egy jó forgatókönyv, és ugyanazokkal a jogi módszerekkel nemcsak fegyverszünetet lehet elérni, hanem Oroszországból Ukrajna javára szóló kényszerjóvátételi döntést is. Emlékeztetlek arra, hogy a jóvátétel a nemzetközi jog alanya anyagi felelősségének egy formája az általa egy másik nemzetközi jogalanynak elkövetett nemzetközi bûncselekmény következtében okozott károkért, különösen az állam által békeszerződés alapján történt kártérítésért. szerződés vagy más nemzetközi jogi aktus, az általa a megtámadott államoknak okozott károkért. Mert eddig nem léteznek mechanizmusok és bírósági határozatok az Orosz Föderáció ugyanazon Központi Bankjának letartóztatott pénzeszközeinek jóvátételként Ukrajnának történő átutalására. Ezt a pénzt letartóztatják, de nem kobozzák el. Tehát bár nem lehet átvinni Ukrajna számláira. És ezt még ma meg kell tenni, és már ma érdemes elkészíteni egy jogi keretet ezeknek a forrásoknak a megszerzésére, amelyeket Ukrajna helyreállítására és a károk megtérítésére fordítanak. Egyébként a kárt is mérlegelni kell, és nem szemmel hangoztatni. Hiszen a jóvátétel mértékét és jellegét az okozott anyagi kárnak megfelelően kell meghatározni, nem pedig valakinek a nagy szavai alapján.