Kicsit keveredés van itt.
Itt nem "javításról" van szó (gondolom te a nagyjavításra gondolsz, ami 1000 óránként jön el, C Check színvonalú, ami több hét és vadászgép pornót eredményez), hanem üzemeltetésről. Név szerint line maintenance.
Ennek szintjei vannak, idő és alkalom szerint. Alapból van egy olyan, hogy az aznapi első repülés előtt elvégzendő. Aztán van a repülés előtti és utáni - ez minden egyes felszállás után, napjában annyiszor, ahányszor kell. Aztán van heti és így tovább - és persze az alkalmi checkek - pl. hard landing és ilyesmi okokból. Ha pedig van bármi hiba, ahhoz kell egy szerszámkészlet meg egy raktárbázis, amiből pótolod a hibás berendezést. Amire ki akarok lyukadni, hogy ezt ukrán oldalon, az ottani reptéren kell elvégezni, és ehhez is kell apparátus, illetve a legfontosabb - életben tartott szerelők.
És itt a baj a harci gép átadással. Ez nem handheld cucc, de egy M777 vagy egy HIMARS is elbújik egy erdőben, mert mehet a mezőn amerre lát, hiszen kerekes eszközök - de egy repülőgépnek kell egy 2kmX60m-es beton, pontosabban egy minimum 1x3 km-es terület, amit úgy hívunk repülőtér. Egy bazi nagy statikus célpont. Innen pedig kétfelé ágazik a kérdés:
- Vagy tényleg átdobnak egy réteges légvédelmet - ok, ezt is egyrészt ki kell fizetni (vastagon, mert itt erős kell, nem mutatóba) és be kell védeni, mert ezek ugyan úgy támadás alatt lesznek, túlterhelhetők, stb... és az orosz addigra sokkal közelebb lesz, közelebb lesznek az AWACS gépei is, az egész légi helyzet romlik.
- Vagy ahogy írod, NATO országból mennek - de akkor nekünk végünk. Meghalunk. Mert az eszkalációs spirál azonnal, hiszen az orosz ha lövi a csapatati egy halom gép és leszáll máshol szerinted nem megy utána? De fog. És abba beledöglünk.