Az F-16 szállitásával kapcsolatban éppen tőled egy árnyaltabb képet vártam. Ki fogja repűlni, honnan... Ki fogja fizetni, mert az US aligha.
Angelsoul-t én egészítem ki.
Az ukrán F-16-osok ügye nem olyan egyszerű, mint ahogyan sokak gondolják.
A gond ott kezdődik, hogy a politikusok, a média, és a nép úgy beszélnek erről a témáról, mintha hozzájuk automatikusan dukálna az alkalmas, gyorstalpaltatott, és mégis jól képzett fiatal ukrán pilóta, akiket sorozatban gyártanak.
Csak az a baj, hogy a valóságban ellenkezőleg kevés ember alkalmas pilótának.
- A nehézségi gyorsulás viselése,
- az áramlástan értése,
- és az informatikai ismeretek,
ezek nagy mértékben korlátozzák, hogy kik ülhetnek egy F-16-os Falcon vagy egy Szu-35-ös Flanker pilótafülkéjébe.
Ukrajna elkezdte a háborút egy adott számú pilótával. Nekik kellett repülni a saját repülőiket, és egy bizonyos típusra, a Szu-27-es Flanker-re / MiG-29-es Fulcrum-ra voltak felkészítve. Nem egy Szu-27-es Flanker-t és MiG-29-est veszítettek. És nem esett szó még a Szu-24-es Fencer bombázók, és a Szu-25-ös Frogfoot csatarepülők veszteségeiről. A legjobb pilótáik felörlődtek az eddigi harcokban. Aki megmaradt, az jelenleg üresjáraton van a hátországban. Őket akarják most átképezni F-16-osra.
A kérdés az, hogy az adni tervezett F-16-os Falcon mennyiségre, ami alsó hangon 80, de akár lehet 200 gép is, hogyan ültetnek 30 - 40 pilótát ?
Az USA biztos nem ad. De van bőven más önként jelentkező, ahogyan állnak a kérdéshez a norvégok, a dánok, a lengyelek, a hollandok, a belgák, és a portugálok, garantált az önkéntes.
Vagy a műszaki feladatokat ki látja el ?
A vadászrepülők átvétele az egy ipari kultúra átvétele, nem csak magáé a gépé a gyorstalpaltatott pilótával.
Egy friss műszaki mellé legalább egy több éves tapasztalatú nagy öreg, hogy haladjon is a munka, aki már ránézésre röntgenszemmel lát, és szemmel is ver minden "apróságért".
@zolkas megosztotta a cikket, egy amerikai gépész / repülőszerelő írt is erről, hogy ezt külföldi "önkéntesekkel" lehetne megoldani, másokkal nem, és ő szívesen alakítana önkéntes egységet, a II. világháborús Repülő Tigrisek.
És honnan üzemelnének ?
Az F-16-os nem tud szükség repterekről üzemelni, vagy ukrajnai repterekről, vagy lengyelországi / szlovákiai / romániai / bulgáriai repterekről fognak, azokat robotrepülős csapások fogják érni, és mi lesz ?
A NATO repterek elleni légicsapás is garantált, és a reakció a kérdéses.
Ahogy az USA aláírta az F-16-osok és a robotrepülők adományozását, úgy egy, az ellenük irányuló légicsapás-sorozat is, hiába legitimálja a katonai szükség, mindent megtesznek, hogy aktiválják a NATO 5. cikkelyt.
Ezek minden tőlük telhetőt megtesznek a tényleges eszkalációért.