1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Horvát tender

Diskurzus a(z) 'Katonai repülőgépek közbeszerzései' témában - Phoenix által indítva @ 2017. november 23..

  1. formosa1

    formosa1 Active Member

    Több ezer legyártott F-16-ból több száz még 30 év múlva is szolgálatban lesz, tehát érdemes lesz "öregedő" alkatrészt is gyártani hozzá. No ez az, amit a Gripenről nem lehet elmondani!!!
     
  2. emel

    emel Well-Known Member

    Ezt ne nekem bizonygasd, hanem azoknak a Lockheed-Martin beszállítóknak, akik 30 év múlva már csak a típuskönyvekből fogják tudni, mi az az F-16. Mikor is ért véget az F-18 Hornet gyártása?!! Hallottad, hogy kreatív műszakiak már a múzeumból is megpróbáltak pótalkatrészt szerezni hozzájuk (sajnos? lebuktak)?!!
     
    nyugger, fishbed, fip7 and 2 others like this.
  3. formosa1

    formosa1 Active Member

    Azért az izraeli repipart - élen az IAI-val - sem szabad lebecsülni, mert kevés típus van, aminek ne vállalnák a karbantartását vagy a felújítását!
     
  4. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Az orosz gépek rajongói hozták fel mindig a Gripennel kapcsolatban, hogy nagyon sok benne a nem svéd alkatrész, így ha bármelyik ilyen országnak nem tetszik a viselkedésünk és szankciót vezet be ellenünk, akkor nincs alkatész, nincs repülés. Így tulajdonképpen nem egy, hanem több országnak vagyunk kiszolgáltatva. Persze ez kb. minden nyugati gépről elmondható, de különböző mértékben.
     
  5. emel

    emel Well-Known Member

    Nem becsülöm le őket, de azért azt "kicsit" kétlem hogy bármi pénzért is beszálltak volna az IRÁNI F-14-ek nagyjavításába és üzemfenntartásába!! :D (Erre a témára adtam a fenti választ.)
     
    fishbed likes this.
  6. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Pontosan. Emiatt van az, hogy a képességek megtartásához sokszor új dolgot kell tervezni, mert a régi beszállító egész egyszerűen megszűnt.

    • Az F-111D-t is ez nyírta ki, ezért repülhetett tovább a PGM képességét leszámíva primitívebb F változat a D-hez képest.
    • Az AIM-120-nál ezért tervenek mostanában új CPU-t (linkelve volta hír.) Egy rakás harci gépnél probléma, hogy mai szemmel kőkori elektronikai hardvereket használnak.
    • Ezért van az, hogy nem ugyanaz a hot brick jammer van a jenki heliken, hanem új típusjelzésű, pedig elvielg csak arra képes (sanszosan megbízhatóbban azért), mint a régi. Az újabb ugyanúgy nem tud mit kezdeni működési elvéből fakadóan a basic AM/FM IR vezérlésen túl és ezek a régi szutyok MANPAD-ok és IR rakéták lassan kihalnak, de akkor is csináltak egy újat.
    Ha a horvátok használt F-16-ban gondolkoznának, akkor az AMARG még mindig teli van olyan Block 15 ADF gépekkel, amik kvázi 0 órásan lettek anno oda száműzve. AIM-7/AIM-120 képességük is van, az Block 15 változat buta bombázó képességével. Air policy-ra messze elég. Az olaszok anno a szutyok Tornado AVD kivágása után kis túlzással sírtak, mikor az F-16-osokat hazaküldték, annyira jó és egyszerű volt azokkal dolgozni a Tornado és az EF-hez képest.
     
    fishbed likes this.
  7. formosa1

    formosa1 Active Member

    A svédek sose fognak 1500 Gripent legyártani, így azok alkatrészellátásához még a kreativitás is kevés lesz! :)
     
  8. formosa1

    formosa1 Active Member

    Panoz idézett hsz-ból nem derült ki, hogy iráni gépekről van szó!
     
  9. emel

    emel Well-Known Member

    "Nulla gyártói támogatással" bármilyen dátumot is nézel, csak és kizárólag iráni F-14-ek repültek/nek!! Nem volt és nincs más lehetőség, választék, a US Navy-n kívül csak ők repültek/nek a Kandúrral, a Navy-nek meg már csak volt gyártói támogatása.
     
    fishbed and vilmoci like this.
  10. Fade

    Fade Well-Known Member

    Rafael és többiek jellemzően vagy azért nyernek mert ár/érték arányban a legjobbak, vagy mert van vmilyük ami döntő előnyt adhat. F-16nál maradva ár/érték arányban jó lesz az ajánalt vagy/és adnak hozzá vmit ami döntő előnyt adhat. pl ELL-8222
     
  11. kelepisti

    kelepisti Well-Known Member

    Az olaszok anno a szutyok Tornado AVD kivágása után kis túlzással sírtak, mikor az F-16-osokat hazaküldték, annyira jó és egyszerű volt azokkal dolgozni a Tornado és az EF-hez képest. ---
    költői túlzás. Az olaszok sem értették, hogy a vadásztornado-kat miért más üzemeltetni mint a csapásmérő, felderítő Tonkákat, amelyekkel köszönöm, de teljese jól elvannak, megfelelő az alkatrész és karbantartás és maga a hadrafoghatóság is.
    Az F3-as gépekhez viszont már ez nem volt meg, mert sem az olasz műszakiak nem álltak a helyzet magaslatán (nem a Ghediből mentek át a Tornados műszakiak Cerviába, sem a szupport nem volt megfelelő. (Hozzáteszem Cervia nem egy nagy bázis, én akkor voltam ott, amikor már kutató-mentő bázis lehet a helikoptereseknek). Nem is volt való a Tornadóknak. Az F-16-osokkal vígan üzemeltették, közel is volt Aviano, amcsi támogatás szupport, évtizede ott lévő maintance hangárral, képzett szerelőkkel stb.
    Pesze egy 3. gen és egy 4. gen gép karbantartását sem lehet egy lapon említeni. Ezért örültek annyira a Falcon-nak. Azt se felejcsük el, hogy az EF, vagy Rafale karbantartása is hasonlóan egyszerű. csak az pótalkatrész árak drágábbak, mivel nem X ezer darabot gyárottak belőlük..
     
  12. tonyo

    tonyo Well-Known Member

    svajcibeka and therob like this.

Ezen oldal megosztása