Horvát vadászgép tender

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 507
72 493
113
>Amíg Szerbia nem jut komolyabb típushoz

Már most is vannak MiG-29-eseik.
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
9 892
18 278
113
Jól írták a cikkben, hogy a MIG-29-eseink, nagyjavítások után, akár 2033-ig repülhetnek ?
Amennyiben igen, akkor csak "gratulálni" tudok a hazai döntéshozóknak, hogy egy századot mégsem tartottak legalább még meg.
NATO kompatibilissé tétellel, lehetne a Gripen mellett még egy századunk.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 121
53 697
113
honved

Sőt ha ez igaz akkor megint fölmerül a kérdés: Valójában kellet nekünk a Griff???
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 507
72 493
113
lancevance szerint: 2012. október 14. vasárnap @ 00:44

Nem tudom hogy a B-52 hová tartozik, de abból a legfiatalabb is 60 éves.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 507
72 493
113
lancevance szerint: 2012. október 14. vasárnap @ 00:44

A legöregebb gépek szerintem a Nemzeti Gárdánál lehetnek. De a legfiatalabb F-15C/D-k is már ~32 évesek, és a legöregebb F-15E-k is csak egy kicsit fiatalabbak ennél. Az F-16-osról meg bármit el tudok képzelni.
 

aerophyl

Member
2011. május 3.
60
0
6
A legöregebb néhány Herc és KC-135-ös. A legfiatalabb B-52-es 50 éves, a Raptor/Typhoon linkek többsége bullshit, Terminator, olvasd az Aranysast. Éppen erről van benne egy kapcsolódó cikk.
 

barbrady

New Member
2012. január 19.
1
0
1
Nagyon jó összefoglalás! A mi szemszögünkből az egész történet olyan mint mikor az asszony 2000 körül rábeszél hogy a 93-as új Lada Samarát cseréljük le egy VW Polora, mert mindenki rajtunk röhög, és 10 év múlva azt veszed észre hogy a szomszéd még mindig a másod kézből vett 30 éves kocka Ladáját bütyköli a garázsban.
 
M

molnibalage

Guest
<i>Örülök,hogy az oroszok végre a mi MiG-29 szekerünket tolják !</i>

Ki mondta, hogy a mi gépeinkről van szó, mint 29-es? Szerintem az oroszok arra gondoltak, hogy majd ők adnak el ilyanolyan állapotú vagy változatú gépet...
 
M

molnibalage

Guest
@onedinkapitany

Csak ezért nem vesznek olyan gépet, amire nem tellik és nincs is szükségük.
 
M

molnibalage

Guest
<i>Molni az USAF kötlékében kb mennyi idős lehet a legöregebb gép és milyen típus?</i>

Valószínűleg valamelyik KC-135 lehet a bajnok. Pár éve Zord tett fel képet egy gépen, amin ő volt fennt. A gép egyes részein látható volt az serial number, még Eisenhower elnöksége (!) idején rendelték meg a gépet.

http://www.airliners.net/aviation-forums/military/read.main/129747/

Itt van egy kis diskurzus. Ez 2010 végén volt és 57-tel kezdődő SN-es gép még repült. Tehát ebben a pénzügyi évben rendelték meg. Valszeg 1-2 éven belül már repültek vele.

A versenyben kicsit lemaradva, de ott lehe a B-52H, az utolsó H változatot 1961-ben adták át emkékeim szerint.

http://www.joebaugher.com/usaf_serials/

Itt évekre lebontva megvannak a gépek, frissítik is a listát. Ez alapján lehet csemegézni.
 

lancevance

New Member
2012. április 18.
17
0
1
Köszi, és kimondottan vadász vonalon? Gondolom ott az f-15ös lesz a befutó. ÉRdekes amúgy hogy az is kb 40 éves, mégsem lehet egy lapon említeni a mig-21essel.
 
M

molnibalage

Guest
<i>Amiből az elsőhöz néhány hete készültek el az első részegységek. </i>

Tehát a legjobb multirole gépe az, ami nem is létezik még. Az igen...

Az F-22 bullshit linekek bemásolásának sok értelme nincs, de legalább a hsz szám nő...
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 438
611
113
@molnibalage

<i>Ki mondta, hogy a mi gépeinkről van szó, mint 29-es? Szerintem az oroszok arra gondoltak, hogy majd ők adnak el ilyanolyan állapotú vagy változatú gépet…</i>

"Az RSK “MiG” és a Roszoboronexport következő javaslatukat tavaly szeptemberben 23-án adták át a horvátoknak. A Honvédelmi Minisztériumban tartott előadásukban hangsúlyozták, hogy a legígéretesebb iránya modernizációnak a jelenlegi géppark lecserélése MiG-29-esekre. Erre a célra az orosz küldöttség a <b>magyar légierő leállított MiG-29-es repülőgépeit javasolta!</b>

Az orosz fél véleménye szerint, az eladásra kínált magyar MiG-29-eseket 1993-ban gyártották, így 2033-ig tudnák meghosszabbítani az élettartamukat. Tíz 9.12B és két UB megvásárlását, élettartam hosszabbítását, NATO kompatibilis navigációs és kommunikációs eszközökkel felszerelését, valamint a fegyverrendszer korszerűsítését és R-77-es rakéták integrációját ajánlották."
 
M

molnibalage

Guest
Upsz, kevésbé kómásan kellen olvasni. Az ajánlat furcsa. Tudják az oroszok, hogy milyen állapotó gépekből kellene valamit csinálni? Persze, ahogy már írta valaki 2 éve, egy gőzmozdonyból is lehet kellő erőfeszítéssel hajót csinálni, csak megéri...? Megéri bárkinek a gyak. roncsnak tekinthető gépeinkkel foglalkozni? A kétezres években üzemidő hosszabbítás előtt leállított gépek eleve kiesnek. A fennmaradó gépek is milyen állapotban vannak? A végon ott spóroltunk rajtuk ahol tudtunk. A gázhő lejebb volt véve ÉS utánégető még így sem mehetett. Hát én, biztos, hogy nem ezt a megoldást választanám. Ennél még egy XXI. századosított MiG-21 bisz is jobb az én szememben.
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 438
611
113
@molnibalage

Lehet, hogy politikai oka volt ennek a verziónak, mert hogy tőlünk talán könnyebben elfogadnák a 29-eseket, mint máshonnan, persze előtte mindent kompletten cserélni kint az oroszoknál jó kis pénzért.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 507
72 493
113
aerophyl szerint: 2012. október 14. vasárnap @ 10:02

Ha az F-22 cikkre gondolsz, akkor azt tallking-nak kellene elolvasni. Én olvastam.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 507
72 493
113
molnibalage szerint: 2012. október 14. vasárnap @ 16:14

Molni merre jártál az utóbbi napokban? Elvittek az ufók és memóriatörlést csináltak? Még cikk is volt róla itt a HTKA-n hogy orosz szakembergárda járt Kecskeméten és felmérte a gépek állapotát és még hozzá is szóltál:

http://htka.hu/2012/08/23/szabadul-a-ballaszttol-a-honvedseg/
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 787
75 825
113
Hans

A MIG-29-hez hozzá tartozik az is,hogy azért mészárolták őket halálra többek közt Jugoszlávia felett is mert a volt NDK-s gépeket az amik ez első csavartól az utolsóig átvizsgálhatták,így nem volt nehéz elérni azt,hogy minden szerb 29-es pilóta panaszkodott a kommunikációs rendszer,fegyverrendszer és a navigációs rendszer hibájára...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 507
72 493
113
aerophyl: az amerikai F-16 flotta életkoráról tudnál adatokat mondani?