Horvát vadászgép tender

>Amíg Szerbia nem jut komolyabb típushoz

Már most is vannak MiG-29-eseik.
 
Jól írták a cikkben, hogy a MIG-29-eseink, nagyjavítások után, akár 2033-ig repülhetnek ?
Amennyiben igen, akkor csak "gratulálni" tudok a hazai döntéshozóknak, hogy egy századot mégsem tartottak legalább még meg.
NATO kompatibilissé tétellel, lehetne a Gripen mellett még egy századunk.
 
honved

Sőt ha ez igaz akkor megint fölmerül a kérdés: Valójában kellet nekünk a Griff???
 
lancevance szerint: 2012. október 14. vasárnap @ 00:44

Nem tudom hogy a B-52 hová tartozik, de abból a legfiatalabb is 60 éves.
 
lancevance szerint: 2012. október 14. vasárnap @ 00:44

A legöregebb gépek szerintem a Nemzeti Gárdánál lehetnek. De a legfiatalabb F-15C/D-k is már ~32 évesek, és a legöregebb F-15E-k is csak egy kicsit fiatalabbak ennél. Az F-16-osról meg bármit el tudok képzelni.
 
A legöregebb néhány Herc és KC-135-ös. A legfiatalabb B-52-es 50 éves, a Raptor/Typhoon linkek többsége bullshit, Terminator, olvasd az Aranysast. Éppen erről van benne egy kapcsolódó cikk.
 
Nagyon jó összefoglalás! A mi szemszögünkből az egész történet olyan mint mikor az asszony 2000 körül rábeszél hogy a 93-as új Lada Samarát cseréljük le egy VW Polora, mert mindenki rajtunk röhög, és 10 év múlva azt veszed észre hogy a szomszéd még mindig a másod kézből vett 30 éves kocka Ladáját bütyköli a garázsban.
 
<i>Örülök,hogy az oroszok végre a mi MiG-29 szekerünket tolják !</i>

Ki mondta, hogy a mi gépeinkről van szó, mint 29-es? Szerintem az oroszok arra gondoltak, hogy majd ők adnak el ilyanolyan állapotú vagy változatú gépet...
 
@onedinkapitany

Csak ezért nem vesznek olyan gépet, amire nem tellik és nincs is szükségük.
 
<i>Molni az USAF kötlékében kb mennyi idős lehet a legöregebb gép és milyen típus?</i>

Valószínűleg valamelyik KC-135 lehet a bajnok. Pár éve Zord tett fel képet egy gépen, amin ő volt fennt. A gép egyes részein látható volt az serial number, még Eisenhower elnöksége (!) idején rendelték meg a gépet.

http://www.airliners.net/aviation-forums/military/read.main/129747/

Itt van egy kis diskurzus. Ez 2010 végén volt és 57-tel kezdődő SN-es gép még repült. Tehát ebben a pénzügyi évben rendelték meg. Valszeg 1-2 éven belül már repültek vele.

A versenyben kicsit lemaradva, de ott lehe a B-52H, az utolsó H változatot 1961-ben adták át emkékeim szerint.

http://www.joebaugher.com/usaf_serials/

Itt évekre lebontva megvannak a gépek, frissítik is a listát. Ez alapján lehet csemegézni.
 
Köszi, és kimondottan vadász vonalon? Gondolom ott az f-15ös lesz a befutó. ÉRdekes amúgy hogy az is kb 40 éves, mégsem lehet egy lapon említeni a mig-21essel.
 
<i>Amiből az elsőhöz néhány hete készültek el az első részegységek. </i>

Tehát a legjobb multirole gépe az, ami nem is létezik még. Az igen...

Az F-22 bullshit linekek bemásolásának sok értelme nincs, de legalább a hsz szám nő...
 
@molnibalage

<i>Ki mondta, hogy a mi gépeinkről van szó, mint 29-es? Szerintem az oroszok arra gondoltak, hogy majd ők adnak el ilyanolyan állapotú vagy változatú gépet…</i>

"Az RSK “MiG” és a Roszoboronexport következő javaslatukat tavaly szeptemberben 23-án adták át a horvátoknak. A Honvédelmi Minisztériumban tartott előadásukban hangsúlyozták, hogy a legígéretesebb iránya modernizációnak a jelenlegi géppark lecserélése MiG-29-esekre. Erre a célra az orosz küldöttség a <b>magyar légierő leállított MiG-29-es repülőgépeit javasolta!</b>

Az orosz fél véleménye szerint, az eladásra kínált magyar MiG-29-eseket 1993-ban gyártották, így 2033-ig tudnák meghosszabbítani az élettartamukat. Tíz 9.12B és két UB megvásárlását, élettartam hosszabbítását, NATO kompatibilis navigációs és kommunikációs eszközökkel felszerelését, valamint a fegyverrendszer korszerűsítését és R-77-es rakéták integrációját ajánlották."
 
Upsz, kevésbé kómásan kellen olvasni. Az ajánlat furcsa. Tudják az oroszok, hogy milyen állapotó gépekből kellene valamit csinálni? Persze, ahogy már írta valaki 2 éve, egy gőzmozdonyból is lehet kellő erőfeszítéssel hajót csinálni, csak megéri...? Megéri bárkinek a gyak. roncsnak tekinthető gépeinkkel foglalkozni? A kétezres években üzemidő hosszabbítás előtt leállított gépek eleve kiesnek. A fennmaradó gépek is milyen állapotban vannak? A végon ott spóroltunk rajtuk ahol tudtunk. A gázhő lejebb volt véve ÉS utánégető még így sem mehetett. Hát én, biztos, hogy nem ezt a megoldást választanám. Ennél még egy XXI. századosított MiG-21 bisz is jobb az én szememben.
 
@molnibalage

Lehet, hogy politikai oka volt ennek a verziónak, mert hogy tőlünk talán könnyebben elfogadnák a 29-eseket, mint máshonnan, persze előtte mindent kompletten cserélni kint az oroszoknál jó kis pénzért.
 
aerophyl szerint: 2012. október 14. vasárnap @ 10:02

Ha az F-22 cikkre gondolsz, akkor azt tallking-nak kellene elolvasni. Én olvastam.
 
molnibalage szerint: 2012. október 14. vasárnap @ 16:14

Molni merre jártál az utóbbi napokban? Elvittek az ufók és memóriatörlést csináltak? Még cikk is volt róla itt a HTKA-n hogy orosz szakembergárda járt Kecskeméten és felmérte a gépek állapotát és még hozzá is szóltál:

http://htka.hu/2012/08/23/szabadul-a-ballaszttol-a-honvedseg/
 
Hans

A MIG-29-hez hozzá tartozik az is,hogy azért mészárolták őket halálra többek közt Jugoszlávia felett is mert a volt NDK-s gépeket az amik ez első csavartól az utolsóig átvizsgálhatták,így nem volt nehéz elérni azt,hogy minden szerb 29-es pilóta panaszkodott a kommunikációs rendszer,fegyverrendszer és a navigációs rendszer hibájára...