3x2200 lóerővel elvisz 3.5 tonnát belül, 5.5-et külső függesztéssel, mert amúgy 10 és fél tonnás az üres sárkány és 15.6 tonna a max felszállója.
A Mi-171A2-es 2x 2400 lóerővel visz el négy tonnát belsőleg és ötöt külsőleg, mert jóval könyebb az üres sárkány, azaz az EH101-es másfélszeres teljesítmény mellett emel átlagban közel ugyanannyit.
A Mi-38-as két darab 2800 lóerős névleges teljesítményű hajtóművével pedig 6 tonna belső és 7 tonna külső terhet képes megemelni, ugyanazzal a 15.6 tonnás max felszálló tömeg limitációval, mint a 101-es.
Három hajtómű, bonyolultabb főreduktor, három behajtás, plusz fogaskerék és kuplung, bonyolultabb öntvény, bonyolultabb vezérlés, a logisztikáról nem is beszélve.
Nem mindegy, hogy a gép egyik legdrágább önálló alrendszeréből kettőt kell menedzselni, vagy hármat.
@Pogány