Humor

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
Régi, de még mindig üt :-D Állítólag az újabb mozdonyoknak olyan jó csapágyazásuk van, hogy ha nincsenek befékezve, három ember simán megmozdítja és egy erősebb simán tolni is tudja, pedig 80+ tonnás jószágról van szó
Ennyire nem jók, de tényleg baromi kicsi egy vonat gördülés ellenállása. Ezért olyan jók energetikailag. Egy átlag vonat a gyorsítás során meg emelkedőn kell, hogy kőkeményen bírjon krafttal.

Itthon volt olyan baleset még az átkosban, hogy minimális lejtőn valami vagon elszabadult és 10 km-re állt meg...
 
  • Tetszik
Reactions: misinator
T

Törölt tag 1711

Guest
Sík terepen üres 20-25 tonnás kocsit 1 jó formában levő ember lépésben meg tudja tolni. Megállással lesznek bajok.
3-4 ezrelékes lejtőn már simán elszabadulnak.
Szeptemberben egy Siemens "Vectron" szoftverhiba miatt nem húzta be a féket megálláskor, de kijelezte, hogy minden rendben, ezért a mozdonyvezető lezárta és elment. Néhány órával később.

160917-siklottvectron_6.jpg
 

eadx

Active Member
2016. december 26.
81
107
33
Sík terepen üres 20-25 tonnás kocsit 1 jó formában levő ember lépésben meg tudja tolni. Megállással lesznek bajok.
3-4 ezrelékes lejtőn már simán elszabadulnak.
Szeptemberben egy Siemens "Vectron" szoftverhiba miatt nem húzta be a féket megálláskor, de kijelezte, hogy minden rendben, ezért a mozdonyvezető lezárta és elment. Néhány órával később.

Á, szoftverhiba a ludas? Az a 89 tonna nem viccel, ha valamit eltalál. Legalább elkezdte a 150-es vonalon a második vágány előkészítését, lehetett a kínaiaknak mondani, hogy már haladunk. Kemény egy hónapos volt az a mozdony, Münchenben vakarhatták a fejüket utána
 

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 589
16 194
113
Sík terepen üres 20-25 tonnás kocsit 1 jó formában levő ember lépésben meg tudja tolni. Megállással lesznek bajok.
3-4 ezrelékes lejtőn már simán elszabadulnak.
Szeptemberben egy Siemens "Vectron" szoftverhiba miatt nem húzta be a féket megálláskor, de kijelezte, hogy minden rendben, ezért a mozdonyvezető lezárta és elment. Néhány órával később.

160917-siklottvectron_6.jpg


A bal oldali cigis munkás mindent visz. Ha tippelnem kéne, tuti, hogy János a neve :D
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero