Nyilván van állami hátszél, de nem ez a fő probléma.Némi politikai hátszelük --és annak eddigi "eredményei" miatti-- előítélettel kialakult véleményem:
Úgy látom --sok más esettel megtámasztva, sajnos--, hogy a "Józan ész" használata a 4iG-nél is tilos!
Miért is, Pl: Talán közös érdekeinket és közös eszközök-használatot nézve Brazíliát kellene megpróbálni--Gripen, gyártási együtműködési lehetőség az Aero v-n keresztül, + nem ütköznek érdekek, stb... --
@kelepisti véleményével egyetértek, bár nem örülök a neki! Ez a Valóság van!
.
Egy olyan piacra próbálnak belépni ahol ez önmagában nem elég. A Földmegfigyelő szektor még bőven növekszik a következő években szóval a cél jó, de ahogy már írtam is az ezzel foglalkozó blog bejegyzésemben, sokszereplős éles piaci verseny van ezen a területen.
A komolyabb szereplőknek saját állami és kereskedelmi flottájuk van, szóval azok élből kiesnek. Ilyen Brazilia is. Abban a kategóriában amit mi kereskedünk velük, + a két KC390 a lábjegyzet szintet képviseli. Ráadásul ők kommunikációs műholdat jellemzően a Franciáktól, Föld megfigyelőt Kinától vesznek.
Legyen akármilyen jó kapcsolat is, komolytalannak tűnne, hagy egy ilyen ország, egy a műholdas megfigyelés területén zeró tapasztalattal, zeró technikával indított cégbe fektetne be. Ennyi erővel a saját startupjait is tamogathatná.
Valós partner a V4 lehetett volna, vagy más hasonló helyzetben lévő ország, vagy akár a svédek.
Vagy 10 évvel korábban kellett volna kezdeni.
A Finneknél egy évtizeddel korábban indult ICEYE mára már egy vezető radar műholdas cég.