[HUN] AERO L-39 Skyfox

A fasznak ez??????
Szóval itt van pénz egy felesleges szarra, ami amúgy elavult a 21. században, egy ekkora légierőnek - de gondolom jó befektetés a főniknek.
Örülök a haderőfejlesztést is sikerült visszarántani a jó magyar szar kerékvágásba.
Ne mond már, hogy meglepődtél. Újságok cikkeztek róla, hírdetések itt-ott, fellépett a repülőnapon.
 
Mivel jobb gyorsan túlesni az ilyesmin (lásd még gyászmunka), én is elmondom, hogy fákkkk ebbe a beszerzésbe!
 
Van belőle REH változat?Nincs.Van értelme egyszázados légierőnek egy kiképző századot csinálni?Nincs.Felhasználható a Gripen pilóták gyakorlatban tartására?Nem.Van harcértéke a gépnek kicsit is modern környezetben?Nincs.Honvédelmi szempontbol van értéke a gépeknek?Nincs.
Most még jöhet egy század Tukán is,hogy teljes legyen a dolog.
Missziós feladatoknál ahol nincs légvédelem felhasználható? Igen.
Olcsóbb mint egy Grippen? Igen.
Tapasztalatszerzéshez a pilótáknak harci körülmények között megfelelő? Igen.
Szárazföldiek fognak rendelkezni saját CAS képességel a missziók alatt? Igen.
Elkezdeni az összfegyvernemi harci gyakorlatokat, valóban összfegyvernemi felszereléssel miért gond?
Pilóták repülhetnek orrvérzésig, gyakorolhatják a felderítést, a CAS-t, stb....
Hol a gond ezzel a beszerzéssel?
 
Missziós feladatoknál ahol nincs légvédelem felhasználható? Igen.
Olcsóbb mint egy Grippen? Igen.
Tapasztalatszerzéshez a pilótáknak harci körülmények között megfelelő? Igen.
Szárazföldiek fognak rendelkezni saját CAS képességel a missziók alatt? Igen.
Elkezdeni az összfegyvernemi harci gyakorlatokat, valóban összfegyvernemi felszereléssel miért gond?
Pilóták repülhetnek orrvérzésig, gyakorolhatják a felderítést, a CAS-t, stb....
Hol a gond ezzel a beszerzéssel?
Kicsi terhelés,kevés járörözési idő,hiányzó fegyverrendszerek.Missióba egy ST hasznosabb.(de igazábol egy Su80PT jellegű harci-szállitó lenne oda a legjobb).
Gripen pilótáknak Gripennel kell gyakorolniuk.Kamion vezetést se lehet gyakorolni egy Skoda 120assal.
 
Csak jelzem, hogy a cseheknél asszem 6 kiképző gép jutott a 12+2 Gripenre.
A felsoroltak is mind meglesznek.
A rádióinterjúban is benne van a kapcsolt hasznosság:
Beszáll az Embraer, meg a SAAB is várhatóan.
Szóval mindkét céggel várható további együttműködés.
A svédeknek kell majd a KC-390.
De érdekes módon Maróth is elszólta magát, mert a képzési rendszerben említett egy turbóprop gépet is.
A Zlin ugye nem az, a NG meg megint nem az. Tehát esélyes a SuperTucano is!
Drukkolok, hogy igazad legyen.
A csehek tudtommal homogén légierőt terveznek, kiképzőgépek nélkül.
 
Erre maximum egy IR/EO torony szerelhető rá, ha szerencsénk van, akkor kibocsájtható formában.
Eleve a hajtóműteljesítmény (és az ebből generátorral kinyerhető elektromos energia) elégtelen ahhoz, hogy komoly kisugárzási teljesítménnyel rendelkező rádióelektronikai felszerelést vigyen magával.
Kicsit figyelőbben olvasva am Az L-39NG wikis cikket, ezt írja:

Avionics

  • Programmable jamming pod
  • Targeting pod
  • FLIR turret
 
Kicsi terhelés,kevés járörözési idő,hiányzó fegyverrendszerek.Missióba egy ST hasznosabb.(de igazábol egy Su80PT jellegű harci-szállitó lenne oda a legjobb).
Gripen pilótáknak Gripennel kell gyakorolniuk.Kamion vezetést se lehet gyakorolni egy Skoda 120assal.
Kamion sofőr is először B-t szerez, aztán C-t, aztán a többit....
Senki nem kezdi a sofőr karrierjét egy ADR-en,18 évesen.
4 gép misszióban, bőven elég. Egy ZHCS támogatását el tudják látni, és a pilóták szerezhetnek végre valós harci gyakorlatot.
Nem csak a Balti rendészkedés jut nekik.